رژیم صهیونیستی از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

سرانجام در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه و کرانه باختری، یهودی‌سازی قدس، آزار زنان فلسطینی و اقدامات وقیحانه این رژیم در اردوگاه جنین و مسجدالاقصی، رزمندگان مقاومت اسلامی عملیات طوفان‌ الاقصی را علیه این رژیم‌کودک‌کش و ستمگر طراحی و اجرا کردند. شوک وارده به نتانیاهو و دیگر سران رژیم‌صهیونیستی بسیار سنگین‌تر از حد تصور بوده و هلاکت و زخمی شدن صدها صهیونیست، محصول این عملیات موفقیت‌آمیز و تاریخی است.
يکشنبه، 16 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رژیم صهیونیستی از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

طوفان برای محو اسرائیل

سرانجام در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه و کرانه باختری، یهودی‌سازی قدس، آزار زنان فلسطینی و اقدامات وقیحانه این رژیم در اردوگاه جنین و مسجدالاقصی، رزمندگان مقاومت اسلامی عملیات طوفان‌ الاقصی را علیه این رژیم‌کودک‌کش و ستمگر طراحی و اجرا کردند. شوک وارده به نتانیاهو و دیگر سران رژیم‌صهیونیستی بسیار سنگین‌تر از حد تصور بوده و هلاکت و زخمی شدن صدها صهیونیست، محصول این عملیات موفقیت‌آمیز و تاریخی است.

آمارهای متناقض در تل‌آویو 
صبح دیروز بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دوساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم‌صهیونیستی ازجمله تل‌آویو، محمد الضیف، فرمانده کل کتائب‌القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد. به گفته فرمانده کل کتائب‌القسام، در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحکامات‌شان بیش از ۵۰۰۰موشک و راکت شلیک شد. کانال۱۳تلویزیون رژیم‌صهیونیستی در گزارش خود از این عملیات، حمله موشکی مقاومت فلسطین را از سال۲۰۰۸ بی‌سابقه و از شدیدترین موشک‌باران‌ها توصیف کرد. کانال ۱۳، به نفوذ تکاوران نیروهای مقاومت فلسطین به برخی نقاط و مراکز صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: ده‌ها نفر (از نوار غزه ) به خاک اسرائیل از نوار غزه نفوذ کردند. از ساکنان خواسته شده که در منازل خود بمانند.
     
فرار صهیونیست‌ها 
این رسانه اسرائیلی در حالی اشاره به درخواست ارتش رژیم‌صهیونیستی برای ماندن در خانه کرده که تصاویر متعددی از فرار جمعی ساکنان برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در فضای مجازی منتشر شده است.همزمان با ادامه عملیات نیروهای مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، رسانه رژیم‌صهیونیستی آمار تازه‌ای از تلفات این رژیم ارائه داد. به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، در نتیجه حملات نیروهای مقاومت فلسطین به مناطق رژیم‌صهیونیستی تاکنون شش نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند. بنابر گزارش‌های رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی، حال تعدادی از زخمی‌های عملیات طوفان الاقصی وخیم است اما آمار غیررسمی، تعداد کشته‌ها را بالغ بر ۱۰۰نفر و تعداد زخمی‌ها را حدود ۸۰۰نفر ارزیابی کرده. این درحالی‌است که هنوز در برخی مناطق، آمار زخمی‌ها و کشته‌ها به‌صورت دقیق اعلام نشده و طی ساعات و روزهای آتی، قطعا آمار جدیدتری در این خصوص منتشر خواهد شد. 
     
ضرب شست مقاومت به شیطان 
عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، در پاسخ به هتک‌حرمت مسجدالاقصی و هتک‌حرمت برخی بانوان در قدس انجام شده است. برخی اخبار می‌گوید، سامانه گنبدآهنین مانند دفعات قبل در اینجا نیز ناموفق عمل کرده و صدها موشک توانسته‌اند به‌راحتی از آن عبور کرده و به اهداف از پیش تعیین‌شده اصابت کنند. آژیر خطر در تل‌آیو، لتزیون، رحوف و مناطق دیگر به صدا درآمده و حتی پروازهای فرودگاه بن‌گورین لغو شده است. درهمین‌حال نتانیاهو جلسه امنیتی کابینه را برگزار کرده و گالانت، وزیر جنگ نیز نیروهای ذخیره ارتش را فراخوانده است. دامنه عملیات مقاومت فلسطین گسترده‌تر از حد تصور صهیونیست‌ها بوده است. طبق ادعای رسانه‌های عبری‌زبان همچون کانال۱۲، جنبش حماس ازطریق دریا، زمین و هوا حملات خود را آغاز کرده و بنابر اذعان همین رسانه‌ها کنترل مرکز پلیس سدیروت در دست نیروهای مقاومت قرار گرفته‌است. هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی با چنین صحنه پیچیده و مبهمی رو‌به‌رو نبوده‌است. منابع امنیتی و نظامی در اراضی اشغالی اذعان کرده‌اند که کابینه نتانیاهو و نظامیان صهیونیست، قدرت تحلیل صحنه و ابعاد فرامتنی و پیچیدگی‌های آن 
را از دست داده‌اند. 
     
استفاده مقاومت از اصل غافلگیری
محمد ضیف، رهبرنظامی حماس نیز در گفت‌وگوی صوتی از آغاز عملیات «طوفان مسجدالاقصی» خبر داد و در سخنانی اعلام کرده‌است: برداران ما در مقاومت اسلامی لبنان، عراق، سوریه و ایران امروز روزی است که جبهه‌ها و پرچم‌ها متحد می‌شوند. مهم‌ترین شاخصه عملیات دیروز، استفاده نیروهای مقاومت از اصل غافلگیری است که شماری از نیروهای قسام از نوار غزه به داخل شهرک‌های صهیونیست نفوذ کردند و بنابر برخی اخبار، تعدادی از نظامیان صهیونیست‌ نیز به اسارت درآمده‌اند. قطعا این بدترین شوکی است که به رژیم اشغالگر قدس وارد شده و ابعاد و تبعات آن نیز محدود به روزهای اخیر و پیش رو نخواهدماند. قطعا جبهه مقاومت فلسطین از اسرای صهیونیست به عنوان برگ برنده‌ای در میدان نبرد در برابر تل‌آویو استفاده خواهدکرد. 
     
جنگ چندجبهه‌ای 
در اینجا با کلید واژه‌ای دیگر تحت عنوان «جنگ چند جبهه‌ای» مواجه هستیم. جنگ چند جبهه‌ای، به‌معنای استفاده از همه ظرفیت‌های هوایی، دریایی و نظامی از سوی یک کنشگر فعال در میدان نبرد است. ترس رژیم صهیونیستی همچنان از وقوع جنگ چندجبهه‌ای است که رسانه‌های صهیونیستی نیز به آن اذعان کرده‌اند که درصورت وقوع حملات از جبهه‌ای دیگر، ارتش اسرائیل مستاصل خواهدشد. اکنون این استیصال نمود ویژه‌ای دارد و صهیونیست‌ها قدرت کنترل میدانی بر صحنه را از دست داده‌اند. با وقوع این اقدامات، احتمالا صهیونیست‌ها حملات هوایی خود را به غزه انجام دهند. همچنین احتمال «ترورهای هدفمند» از سوی صهیونیست‌ها نیز وجود دارد. اما دامنه و عمق شکستی که بر صهیونیست‌ها وارد شده، به اندازه‌ای گسترده است که جایی برای مانور حداقلی آنها در تقابل با جبهه مقاومت باقی نخواهدگذاشت. 
     
شهرکی که به تصرف حماس درآمد 
منابع خبری از تصرف شهرک صهیونیست‌نشین «نهال اوز» به دست نیروهای مقاومت خبر دادند. رزمندگان فلسطینی شهر را به تصرف درآورده و در حال به اسارت درآوردن نظامیان و شهرک‌نشینان مسلحی هستند که در طول این سال‌ها علیه فلسطینی‌ها دست به جنایت زده‌اند. برهمین اساس، پیش‌بینی می‌شود تنها در این شهرک نزدیک به ۱۰۰صهیونیست اسیر شده باشند. سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی از نفوذ نیروهای مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی از هوا، دریا و زمین خبر داده و گفته‌است نظامیان اسرائیلی حداقل در هفت نقطه در حال جنگ با نیروهای حماس هستند. مرکز آتش‌نشانی رژیم‌صهیونیستی نیز ضمن اعلام حالت آماده‌باش کامل، از فراخواندن ۲۰۰ آتش نشان ذخیره برای خاموش کردن آتش ناشی از حملات راکتی حماس به جنوب اسرائیل خبر داده‌است. ویدئوهایی از فرار مفتضحانه شهرک‌نشینان نظامی صهیونیست از صحن و سرای مسجدالاقصی منتشر شده‌است. عده‌ای از صهیونیست‌ها هم در حال فرار به بیابان‌های اطراف غزه هستند، در همین حال گزارش‌هایی از فرار صهیونیست‌ها به سمت فرودگاه‌ها حکایت دارد؛ فرودگاه‌هایی که آمادگی لازم برای پرواز ندارند. 

هنیه: در آستانه پیروزی بزرگ هستیم 
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر دیروز  در اظهاراتی گفت:ما در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار در جبهه غزه هستیم.وی با بیان اینکه غزه امروز ننگ شکست را از امت (اسلام) پاک می‌کند تصریح کرد: «چه کسی تصور می‌کرد که شاهد قهرمانی و شجاعت مردان مقاومت باشد که به پیروزی رسیدند؟»هنیه اضافه کرد: «این نبردی است که آزادسازی بیت‌المقدس، سرزمین و مردم‌مان وآزادی اسیرانمان از زندانهای رژیم اشغالگر صهیونیستی را آغاز می‌کند».وی گفت: «ما به آنها و به تمام دنیا هشدار دادیم درباره آنچه که در بیت المقدس و مسجدالاقصی می‌گذرد، سکوت نخواهیم کرد حتی اگر همه سکوت کنند». رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «بیش‌از ۶۰۰۰نفر از زندانیان‌مان در زندان‌های اشغالگران زیر شکنجه و آزار به سر می‌برند».

هنیه اضافه کرد: «چند بار به شما در مورد اقدامات‌تان در سرزمین‌های‌مان هشدار دادیم؟»
وی افزود: «مسجد الاقصی در خطر واقعی بوده و ما اطلاعاتی مبنی بر این داریم که اشغالگران قصد داشتند به تجاوزات خود به مقدسات ما ادمه دهند».هنیه همچنین در سخنرانی دیروز خود گفت: ملت مجاهد و قهرمان فلسطین، امت عربی و اسلامی، آزادگان جهان، مقاومت فلسطین در این لحظات تاریخی در حال نبرد و حماسه‌ای قهرمانانه است که عنوان آن«مسجدالاقصی، مقدسات و اسرا» است، زیرا دلیل اصلی این نبرد، تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و اوج گرفتن آن در روزهای اخیر است.وی تاکید کرد طی روزهای اخیر هزاران شهرک نشین جنایتکار و فاشیست به قدمگاه پیامبر اسلام تعرض و مراسم دینی برگزار کردند و این اقدام مقدمه‌ای برای سیطره صهیونیستی بر این مکان مقدس است. اطلاعاتی در خصوص اهداف رژیم صهیونیستی دراین باره داشتیم اما اگر تمام دنیا در برابر این هتاکی‌و نیت دشمن سکوت کند، ما سکوت نخواهیم کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که تمام امت اسلامی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب و در هر نقطه‌ای از جهان، بخشی از نبرد دفاع از مسجدالاقصی خواهد بود و ما از تمام مسلمانان و آزادگان جهان می‌خواهیم در این نبرد عادلانه در دفاع از این مکان مقدس مشارکت کنند. وی به جنایت‌های صهیونیستی در سرزمین‌های ۱۹۴۸ نیز اشاره کرد و گفت صهیونیست‌ها برخی فلسطینی‌ها را از ده‌ها سال پیش اسیر کرده و توافقات در این زمینه را نقض می‌کنند زیرا اسرایی که بر اساس توافق وفای به آزادگان، آزاد کرده بود را بار دیگر به اسارت درآورد.
     
نبرد هلاکت دشمن 
صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرده است که نبرد طوفان الاقصی نبرد هلاکت دشمن صهیونیستی و پاسخ به جنایت‌های آن رژیم محسوب می‌شود و مجاهدان غزه عملیات گسترده با هدف دفاع از مسجدالاقصی و آزادی اسرا را آغاز کرده‌اند. العاروری دراین خصوص می‌گوید: همه ما باید وارد این نبرد شویم و نیروهای مقاومت در کرانه باختری را به طور ویژه خطاب قرار می‌دهم.کرانه باختری در این نبرد تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است و می‌تواند با تمام شهرک‌های صهیونیستی وارد نبرد شود. از امت اسلامی و عربی می‌خواهیم در نبرد طوفان الاقصی مشارکت داشته باشند.

«نتانیاهو»  سردرگم است
سردرگمی و بحران زدگی نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه رژیم اشغالگر قدس، موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت. در مقابل، یائیر لاپید، رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با بررسی گزارش‌های دریافتی از تحولات دیروز سرزمین‌های اشغالی از دفتر نخست‌وزیری این رژیم در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل در شرایط اضطراری است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در این بیانیه خواستار پاسخ قاطع ارتش این رژیم به حمله مقاومت فلسطین شد. براساس گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده از بیم ورود نیروهای مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی، راه‌های مواصلاتی، حتی راه‌های محلی متعلق به کشاورزان در مرز غزه را بسته است. این رسانه صهیونیست از انتشار ویدئوهای مربوط به شادی نیروهای مقاومت در کنار جسد یک نظامی صهیونیست خبر داد و نوشت: ویدئوی دیگری حاکی از بازداشت یک نظامی صهیونیست و انتقال وی به غزه با موتورسیکلت است. تایمز اسرائیل، همچنین از انتشار ویدئویی خبر داد که فلسطینی‌ها را در حال شادمانی روی یک تانک سوخته اسرائیلی نشان می‌دهد.منابع صهیونیستی با اشاره به تعداد بالای کشته‌ها و زخمی‌های حملات گسترده مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی از هلاکت شاعر هنیگف، رئیس یک شهرک صهیونیستی در جریان حملات راکتی نیروهای مقاومت خبر دادند.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس با بیان این‌که آنها هم‌اکنون در وضعیت جنگی قرار دارند از شهرک‌نشینان خواست به دستورات ارتش و نیروهای امنیتی عمل کنند. با این حال منابع نزدیک به کابینه رژیم صهیونیستی در گزارش‌هایی که در اختیار برخی رسانه‌های این رژیم گذاشته‌اند، از استیصال نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و افرادی مانند اسموتریچ، بن‌گویر و دیگر اعضای کابینه خبر می‌دهند.

نخست‌وزیر اسرائیل با بیان این‌که «در وضعیت جنگی قرار داریم»، مدعی شد نیروهای ارتش اسرائیل در این جنگ پیروز خواهند شد.با این حال بیان چنین جمله‌ای بیشتر نوعی گفتاردرمانی برای فرار از واقعیات موجود محسوب می‌شود. نتانیاهو اکنون تاکتیک خرید زمان را در پیش گرفته است، حال آن‌که گذشت زمان نیز قطعا به سود صهیونیست‌ها نیست و شکست آنها دربرابر مقاومت، قطعی است. /محمد علیزاده، جام جم
 

نظر کاربران فضای مجازی

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد

رژیم اشغالگر قدس از زمین و هوا و دریا غافلگیر شد
 

تصویر واقعی از رژیم رفتنی!

حسام‌الدین برومند: عملیات روز گذشته «طوفان الاقصی» از سوی «مقاومت فلسطین» علیه رژیم غاصب صهیونیستی، یک «شنبه تاریخی» را رقم زد؛ چراکه در تمامی سال‌های اخیرسابقه نداشت که صهیونیست‌ها فقط در چند ساعت اولیه جنگ، بیش از 200 کشته بدهند، بیش از هزار نفر زخمی شوند، ده‌ها نفر از آنها به اسارت دربیایند که در میان اسرای صهیونیستی، افسران بلندپایه نظامی هم هستند و بیش از 5 هزار موشک دریافت کنند و کار به جایی برسد که حتی روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از حضور مبارزان فلسطینی در عمق ۲۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی و حمله پهپادی حماس به نظامیان صهیونیست خبر بدهد. همه این آمارها، آمار منابع صهیونیستی هستند که قطعاً با آمار واقعی فاصله زیادی دارد و زمان، مشخص خواهد کرد چه بلایی بر کودک‌کش‌ها نازل شده است.

در پی این حمله جسورانه و ضرب شست «مقاومت فلسطین»، صحنه‌هایی در اراضی اشغالی خلق شد که گویی سکانسی از صحنه‌های آخر الزمانی است صحنه‌هایی که صهیونیست‌های بزدل و ترسو، بی‌محابا در حال فرار بودند و بیش از همه فرودگاه بن گوریون با هرج و مرجی روبه‌رو شده بود که همه فقط به فرار فکر می‌کردند! اما درباره این حمله تاریخی مقاومت فلسطین و رمزگشایی از تحولات آینده منطقه چند نکته قابل اعتناست؛

نکته اول، این است که این حمله کوبنده و غافلگیرانه در شرایطی انجام شد که صهیونیست‌ها همواره مدعی اشراف اطلاعاتی بر نوار غزه بوده‌اند ولی صبح شنبه با صدای غرش موشک‌ها از خواب بیدار شدند. از همین روی، رژیم صهیونیستی در وهله نخست، یک شکست بزرگ اطلاعاتی خورده است. تبعات این ضعف فزاینده اطلاعاتی در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده بیش از گذشته عیان و نمایان خواهد شد. اساساً بزرگترین کابوس فعلی اسرائیلی‌ها این است که برنامه بعدی «مقاومت» چیست؟ فردا و فرداهای دیگر چه می‌شود؟ آیا باز هم قرار است صدها یا حتی هزاران کشته و زخمی و اسیر بدهیم؟ در انتظار چند هزار موشک دیگر باید باشیم؟ و ده‌ها سؤال دیگر که فکر و خیال صهیونیست‌ها را ناآرام کرده است.

نکته دوم این است که این حمله مقتدرانه «مقاومت»، معادلات پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم نحس و نجس اسرائیل را برهم زده است. بله؛ آن حکیم فرزانه فرموده بود که قمار عادی‌سازی سراسر باخت است و روی اسب بازنده شرط بندی نباید کرد. همین دیروز شبکه خبری سی‌ان‌ان امریکا اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی، تلاش فزاینده دولت بایدن برای میانجیگری عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را پیچیده کرد.

نکته سوم این است که به اسارت گرفتن مقامات نظامی بلندپایه صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین، صهیونیست‌ها را دچار استیصال کرده است چراکه اسرای صهیونیستی در همان غزه نگه‌داری می‌شوند و دست رژیم اسرائیل برای حمله موشکی به برخی نقاط حساس بسته است و احتمال اینکه به اسرای خودشان حمله‌ور شوند ریسک کار را بالا برده است. و نکته آخر اینکه قدرت ایدئولوژیک و تکنولوژیک «مقاومت»، کابوس زوال رژیم صهیونیستی را تشدید کرده و این در حالی است که هنوز هزاران موشک نقطه‌زن مقاومت مورد استفاده قرار نگرفته است.

نظم جدید جهانی با همه اما و اگرها و سناریوهای پیچیده، یک ضلع قدرتمند به نام «مقاومت» خواهد داشت که همین طور که موازنه قوا را در منطقه به نفع جهان اسلام رقم زد؛ می‌تواند معادلات جدیدی خلق کند. آینده روشن است و چیزی تا رسیدن به قله نمانده است. /ایران
 

طوفان قاصم

احتمالا جمعه شب خواب به چشمان محمد مصری (محمد ضیف) فرمانده گردان‌های قسام جنبش حماس و نیروهایش، نیامده است. آنها ضیافتی باور‌نکردنی را برای ارتش صهیونیستی تدارک دیده‌ بودند؛ ضیافتی با حداقل ۵ هزار موشک و راکت آن هم در نیم ساعت. این موشکباران همه نقشه‌های از پیش طراحی‌شده برای پایان دادن به آرمان فلسطین و پیگیری روند عادی‌سازی را بر باد داد. ساعت 7 صبح شنبه، عملیات «طوفان الاقصی» آغاز شد و بلافاصله پس از آن آژیرهای خطر در تل‌آویو و عسقلان به صدا در‌آمدند. 20 دقیقه بعد، حدود هزار مبارز فلسطینی وارد شهرک‌های اطراف نوار غزه شدند و کمی بعد نیز تصاویر این ورود در رسانه‌ها منتشر شد. یک ساعت و نیم پس از آغاز عملیات پیام صوتی محمد ضیف درباره آغاز عملیات «طوفان الاقصی» منتشر شد؛

پیامی که نشان می‌داد دلیل اصلی این عملیات غافلگیرانه علیه صهیونیست‌ها، تعرض مداوم آنها به مسجدالاقصی و برنامه‌ریزی‌شان برای از بین بردن مظاهر اسلامی در آن بود. سرعت اجرای این عملیات به نحوی بود که روزنامه هاآرتص مدعی شد «حماس، این عملیات را در طول ماه‌ها طراحی کرد و به موفقیت چشمگیری دست یافت، در حالی که ارتش اسرائیل، با شکستی توصیف‌ناپذیر مواجه شد.» کمتر از پنج ساعت بعد، رادیو رژیم‌صهیونیستی از اسارت بیش از 35 صهیونیست خبر داد. برخی منابع از اسارت ۶۰ نظامی اسرائیلی خبر دادند.

روزنامه معاریو نیز از مفقود شدن ده‌ها اسرائیلی در جنوب در اطراف نوار غزه خبر داد و این حمله را «فراتر از فروپاشی سامانه اطلاعاتی و امنیتی» رژیم خواند. برخی منابع خبری از اسارت ژنرال ‌نمرود آلونی‌، فرمانده سابق واحد جنوب ارتش رژیم‌صهیونیستی و فرمانده لشکر غزه به‌دست نیروهای مقاومت فلسطین خبر داده‌اند. به جز اسارت، در بین کشته‌ها، فرماندهانی از ارتش هم حضور داشته‌اند که سخنگوی ارتش رژیم، اعلام نام آنها را به «بعدا» موکول کرده است. 

همزمان با عملیات، تصاویر آن از سوی بازوی رسانه‌ای گروه‌های مقاومت به سرعت در شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کرد. ویدئوهایی که صهیونیست‌ها از این حمله منتشر کرده‌اند، بیش از هر چیز این نبرد را شبیه نبردهای آخرالزمانی کرده است. در ویدئوها، صدها صهیونیست از بیم موشک‌ها و راکت‌های مقاومت، بی‌هدف در حال دویدن در بیابان‌ها هستند. خودروها و منازل در آتش می‌سوزند و شهرها شبیه به شهر ارواح شده‌اند.

براساس اخباری که منابع خبری رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده‌اند، عملیات مقاومت دست‌کم 200 کشته و 800 زخمی بر جای گذاشته است. از همین رو نیز خبرنگار «یدیعوت آحارونوت» بدون توجه به اینکه پاسخ صهیونیست‌ها به این حملات چه خواهد بود، آن را «شکست بزرگ‌تر از شکست جنگ 1973» خواند چراکه به تعبیر وی «امروز هیچ کس از این حمله دیوانه‌کننده خبر نداشت.»‌ روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داده که حدود ۶۰۰ مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شده که حال ۱۰۵ نفرشان وخیم است یا برخی در وضعیت مرگ بالینی هستند. 

در واکنش به این حملات، رژیم‌صهیونیستی با استفاده از جنگنده‌های خود، به غزه حمله کرد و با هدف قرار دادن ساختمان‌های مسکونی و برج فلسطین (بلندترین ساختمان غزه)، ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد. براساس اطلاعیه وزارت بهداشت فلسطین تا لحظه نگارش این گزارش 198 فلسطینی شهید و 1601 نفر مجروح شده‌اند. در واکنش به این حملات حماس بیش از ۱۵۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. برخی منابع اعلام کرده‌اند که حزب‌الله لبنان به مصر اطلاع داده است که در صورتی که اسرائیل تصمیم به حمله زمینی به نوار غزه بگیرد، به جنگ خواهد پیوست.

با وجود حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه، درگیری‌ها در درون سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد. گردان‌های عزالدین قسام با صدور بیانیه‌ای در مورد آخرین تحولات میدان نبرد در اطراف غزه اعلام کرد که رزمندگان این گردان‌ها در حال حاضر در ۲۵ نقطه و پایگاه صهیونیست‌ها در اطراف غزه در حال نبرد با دشمن هستند. عصر دیروز ‌صالح العاروری‌، یکی از سران حماس در اظهاراتی تلویحا گفت که این حمله عملیات پیش‌دستانه مقاومت بوده است. او گفته «اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در حال آماده‌شدن برای حمله به غزه و کرانه باختری بعد از ایام تعطیلاتش بود.»

اسب بازنده 
سرعت تحولات در سرزمین‌های اشغالی به اندازه‌ای است که تقریبا تمامی رسانه‌ها از تحولات عقب مانده‌اند. عصر دیروز، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، تلویحا به عربستان سعودی که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، کنایه زد و گفت: «رژیم اشغالگر قادر به حمایت از شما نیست و به آنچه که به دنبال آن هستید، نخواهید رسید.» رد روند عادی‌سازی را می‌توان با خبرهای منتشر‌شده در رسانه‌ها و سفر پیاپی دو وزیر صهیونیست به عربستان سعودی تحت عنوان نشست‌های بین‌المللی دنبال کرد. مشخص است که دو دولت با واسطه‌گری و فشار آمریکا در آستانه عادی‌سازی روابط قرار دارند. این مساله اما برای جهان اسلام و قضیه فلسطین متفاوت از عادی‌سازی روابط کشورهایی مانند امارات، مصر، اردن، مراکش و سودان با رژیم است. عربستان سعودی درحال حاضر در کنار ایران و ترکیه یکی از سه رهبر جهان اسلام و یکی از سه قدرت‌ غرب آسیا به حساب می‌آید. این کشور همچنین همراه با ترکیه، یکی از دو رهبر جهان اهل سنت و در فقدان حضور دولت عربی قدرتمند دیگری‌، عملا رهبر جهان عرب به شمار می‌رود. موقعیت‌هایی که هیچ‌یک از کشورهای دارای رابطه با رژیم از آن برخوردار نیستند. 

این امر خطراتی برای قضیه فلسطین به دنبال دارد از جمله پیوستن کشورهای دیگر به جریان عادی‌سازی زیرا با پیوستن سعودی‌ها به آن، قبح این موضوع تقریبا شکسته می‌شود. خطر دیگر تشدید سلطه‌گری صهیونیست‌ها در منطقه است، آن هم درحالی که محور مقاومت در سال‌های اخیر آن را در محدوده شامات و فلسطین اشغالی مهار ساخته است. در عرصه‌ای دیگر، متحدان آمریکا در منطقه با تمایل یا با فشار واشنگتن برای دور جدیدی از مقابله‌ها با ایران بایستی در کنار یکدیگر از جمله رژیم قرار گیرند. واشنگتن برای کاهش هزینه‌هایش در منطقه، مهار بهتر و بیشتر ایران و همچنین ادغام رژیم در منطقه و اعمال سیادتش بر غرب آسیا نیازمند چنین اتحاد و ائتلافی میان متحدانش است. عادی‌سازی‌ها پوشش و لایه سیاسی چنین ائتلافی هستند. 

ضربات غافلگیرانه به رژیم، نوشتن تهدید روی دیوار دیگران است تا سعودی‌ها بدانند در صورت خبط، به‌شدت مجازات خواهند شد و مانورهای سیاسی و تفکرات رویایی نجات‌بخش‌شان نیست. سعودی‌ها در جریان جنگ یمن، نیمی از ذخایر ارزی خود را که طی 80 سال جمع‌آوری کرده بودند از دست داده و زیرساخت‌هایشان را نیز در معرض نابودی دیدند. اگر ریاض به‌طور کامل از عادی‌سازی خارج نشود، بار دیگر طعمه جنگ می‌شود. 

چرا مهم است؟
1. عملیات با عنصر غافلگیری انجام شده است. حتی در جنگ بین دو کشور، غافلگیری یک‌طرف به معنای ناتوانی سرویس‌های جاسوسی و امنیتی در تشخیص تحرکات دشمن است. اما در این جنگ، تمام جغرافیای طرف مقابل صهیونیستی، تقریبا 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض دارد. برای درک بهتر این ابعاد تقریبا معادل شهرستان رباط‌کریم در استان تهران است. روی کاغذ این منطقه به‌راحتی توسط دستگاه‌های امنیتی رژیم قابل‌کنترل است. به لحاظ فنی، این منطقه توسط دستگاه‌های شنود و پهپادهای رژیم رصد می‌شود. به‌لحاظ سیاسی و اداری نیز منطقه به‌شدت تحت سیطره مصر است. فقر در این منطقه و آزادی کشورهای عربی مانند مصر، اردن، قطر و سازمان‌های بین‌المللی در آن باعث شده کسب اطلاعات و جذب جاسوس در غزه نیز کار سختی نباشد. به‌دلیل چنین محیطی و چنین نظارت همه‌جانبه‌ای، همواره ضعف اطلاعاتی گروه‌های فلسطینی‌ها را آزار می‌داد اما در جنگی که از روز گذشته آغاز شده است، این مساله حل شده به نظر می‌رسد.

2. نیروهای فلسطینی به‌راحتی از حصار مرزی عبور کردند که این مساله حداقل دو معضل «کمبود نظامیان» و «ضعف حصار مرزی» را اثبات کرد. کمبود نیرو در مرز با غزه ناشی از سه عامل است: نخستین مساله به تمرکز بیش از اندازه نیروهای رزمی رژیم در کرانه باختری مرتبط است. تقریبا نیمی از نظامیان رژیم به‌خاطر التهاب در کرانه باختری در این منطقه مستقر هستند. عامل دوم به تمرکز تل‌آویو بر مرزهای شمالی با لبنان باز می‌گردد که این امر نیز نقشی بزرگ در کمبود نیرو در مرزهای جنوبی داشته است.

سومین عامل نافرمانی‌هایی است که در سال جاری میلادی به‌دلیل اختلافات داخلی میان صهیونیست‌ها دامنگیر رژیم شده است. درکنار معضل «کمبود نظامیان»، «ضعف حصار مرزی» مطرح است که به ایجاد موانع مرزی باز می‌گردد. صهیونیست‌ها برای جلوگیری از نفوذ مبارزان فلسطینی بر ایجاد موانع زیرزمینی و تخریب تونل‌ها متمرکز بودند اما در هجوم دیروز، فلسطینی‌ها با موتور و ماشین از روزی زمین و همچنین گلایدر از هوا وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. اگر مرز دارای موانع قابل اتکایی مانند دیوار‌های مستحکم یا مین‌گذاری بود، نفوذ به‌راحتی میسر نمی‌شد اما صهیونیست‌ها با تمرکز بر تخریب تونل‌ها از زمین و هوا غافل شده بودند. 

3. شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف غزه برای مدت‌ها تنها با معضل حملات راکتی و خمپاره‌ای مواجه بودند اما با ورود سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین، این سامانه تا مدت‌ها به‌طور موثری دربرابر حملات مقاومت می‌کرد، هرچند به صورت مستمر با افزایش تعداد راکت‌ها و کیفیت‌شان، از عملکرد این سامانه علی‌رغم به‌روزرسانی‌ها کاسته شد. امروز اما شهرک‌نشینان اطراف نوار غزه با همان غلاف غزه، با تهاجم و نفوذ زمینی مواجه شده‌اند. 

4. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد عملیات نفوذ به دو طریق از سطح زمین و از طریق پاراگلایدر صورت گرفته است. گرچه برخی معتقدند از تونل نیز استفاده شده است. 

5. غافلگیری و ضربات پی‌درپی که به صهیونیست‌ها در روز گذشته وارد آمد، به‌گونه‌ای است که دیگر با ترور رهبران یا تصرف زمینی تکه‌ای از غزه، داغ این شکست پاک نمی‌شود. 

6.  بالگردها، پهپادها و جنگنده‌های رژیم نتوانسته‌اند پوشش کامل هوایی برای جلوگیری از نفوذ مبارزان ایجاد کنند. 

7. روز گذشته، روز عیار ارتش رژیم بود. صهیونیست‌ها پس از فروریختن حصار غزه و نفوذ گسترده مبارزان فلسطینی، به لحاظ امنیتی و نظامی بی‌حیثیت شدند اما بدتر از آن عدم قدرت تحرک آنان بود. سوالاتی در این خصوص وجود دارد. چرا نیروهای ارتش رژیم و یگان‌های کماندویی آن به‌سرعت وارد شهرک‌های مورد نفوذ واقع شده نشدند تا با مبارزان درگیر شوند؟ چرا جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم دست به بمباران خطوط تحرک فلسطینیان تا این شهرک‌ها نزدند؟ تنها کاری که رژیم انجام داد بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان بود تا بتواند گروه‌های فلسطینی را از جنگ منصرف سازد. این اقدام در درون خود نوعی انفعال را نشان می‌داد.

دو دهه قبل در جریان جنگ 33 روزه سال 2006، جان بولتون پس از آغاز انهدام تانک‌های مرکاوای صهیونیست‌ها، در جریان جلسه‌ای به میانجیگران قطری گفته بود جنگ باید هرچه سریع‌تر متوقف شود وگرنه ارتش رژیم فرو می‌پاشد. این حرف درحالی از سوی بولتون ابراز شده بود که در جنوب 10 هزار نظامی صهیونیست در برابر چند صد رزمنده لبنانی که تعداد آنها 800 نفر تخمین زده می‌شد، روبه‌روی هم قرار داشتند. همچنین در این نبردها تنها 34 تانک رژیم مورد هدف قرار گرفتند و حتی تعداد زیادی از آنها پس از جنگ بازسازی شده و به خدمت بازگشتند. چگونه ارتشی در ابعاد رژیم درجنگی که تنها 10 هزار نیرو معادل یک‌بیستم نیروهای فعال زمینی‌اش را در آن به کار گرفته و تنها 34 تانکش هدف قرار گرفته تا مرز فروپاشی پیش رفته است؟ این موضوع خود نشان‌دهنده میزان شکنندگی وضعیت نیروی زمینی ارتش رژیم است. 

8. مقامات صهیونیست تا مدت‌ها غزه را برای افکار عمومی تهدیدی ساده تصویر می‌کردند. آنها علی‌رغم اطلاع از واقعیت‌ها تلاش داشتند راکت‌های دست‌ساز مقاومت را بی‌تاثیر نشان دهند و برای همین اغلب اخبار مرتبط با بیراهه رفتن این راکت‌ها یا هدف قرار گرفتن‌شان با سامانه گنبد آهنین را پوشش می‌دادند و ادعا می‌کردند غزه بدون آنکه تهدید قابل‌توجهی باشد، صرفا موجب وزر و وبال رژیم است. به‌زعم مقامات صهیونیست، چنین تصویرسازی‌ای می‌توانست منجر به عدم فهم کامل افکار عمومی رژیم از واقعیات شود. غزه با حمله روز گذشته و تصرف سرزمین‌های تحت اشغال صهیونیست‌ها، اما بخش بزرگی از این فریب افکار عمومی را درهم شکست و به شهرک‌نشینان فهماند با یک تهدید نظامی قابل‌توجه مواجهند. 

9. نفوذ مبارزان حماس به داخل سرزمین‌های اشغالی به‌شدت باعث ارتقای ادراکی هراس از حمله و نفوذ مبارزان لبنانی شد. امروز شهرک‌نشینان با خود این‌گونه می‌اندیشند که اگر حمله حماس تحت محاصره این‌گونه بود، حمله نیروهای مقاومت لبنان با سطح بالاتر کمی و کیفی چگونه خواهد بود. 

10. هجوم ناگهانی دسته‌های نظامی به یک منطقه جغرافیایی و موفقیت در پیشروی امری بی‌سابقه نیست. همین چند ماه قبل نیروهای واگنر موفق شدند در میان بهت همگان، 700 کیلومتر از مسیر 900 کیلومتری مرزهای اوکراین تا مسکو پایتخت روسیه را بپیمایند. آنها پس از مذاکره از پیشروی بیشتر خودداری کردند. با این حال وضعیت دولت‌ها در دریافت و هضم حملات متفاوت است. روسیه با وجود جمعیت بومی و متعلق به کشور و وسعتش قادر به هضم حملات است، اما این موضوع برای رژیم‌صهیونیستی با وسعت کم و جمعیتی که برای رفاه به فلسطین اشغالی آمده‌اند، متفاوت است. 

11. بخش بزرگی از ضعف رژیم در جنگ اخیر با نافرمانی‌های مدنی مرتبط است. این مساله نیز به نقش و جایگاه نیروهای ذخیره در ساختار نظامی رژیم بازمی‌گردد. نیروهای ذخیره که در ارتش‌های دیگر در وضعیت‌هایی به‌شدت اضطراری به خدمت فراخوانده شده و اغلب در نیروی زمینی به‌عنوان سرباز ساده به خدمت گرفته می‌شوند، در فلسطین اشغالی داستان دیگری دارند. وضعیت در رژیم به‌گونه‌ای است که حتی نیروی هوایی به‌عنوان نیرویی به‌شدت تخصصی که نباید ارتباط چندانی با نیروهای ذخیره داشته باشد، به‌شدت به این نیروها وابسته است و تعداد زیادی از خلبانان نیز از محل نیروهای ذخیره تامین می‌شوند. این خلبانان و نیروهای ذخیره در جامعه به مشاغل دیگری مشغولند و به جهات ایدئولوژیک، علاقه‌مندی یا مواهب مالی در اوقاتی به خدمت نظامی می‌پردازند. نافرمانی آنها از خدمت نظامی می‌تواند یکی از عوامل عملکرد فشل بالگردها، جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم در حمله به مبارزان نفوذکرده به داخل سرزمین‌های اشغالی باشد. 

انفعال سیاستمداران
نوع موضع‌گیری مقامات رژیم تاکنون بسیار منفعل بوده است، هرچند آنها در سخنان خود برای ترساندن فلسطینیان سعی کرده‌اند چنگ و دندان نشان دهند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، ظهر روز گذشته پس از پنج ساعت سکوت، اعلام کرد «در وضعیت جنگی قرار داریم.»‌ او پس از آن مدعی شد رژیم در جنگ پیروز خواهد شد. ‌یوآف گالانت‌، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در پیامی ویدئویی که برای تهدید منتشر می‌شد اعلام کرد: «در وضعیت جنگی هستیم و حماس اشتباه راهبردی و بسیار بدی کرد. انتقام سختی خواهیم گرفت. مراکز حماس را بمباران می‌کنیم و غزه تاوان سختی خواهد داد.» در کنار این دو عضو اصلی و مهم دولت، ‌استحاق هرتزوک، رئیس رژیم که مقامی تشریفاتی در ساختار این رژیم دارد، در  پیام کوتاهی که در صفحه‌اش در فضای مجازی منتشر شد، اعلام کرد: «اسرائیل در شرایط بغرنجی به سر می‌برد. من دست ارتش و فرماندهان و تمامی نیروهای امنیتی را برای نجات اسرائیل می‌فشارم.» 

بنی گانتز، یکی از دو رهبر اصلی اپوزیسیون که بر اساس نظرسنجی‌ها بیشتر آرا را در صورت برگزاری انتخابات مجدد کسب می‌کند، بر موضعی قابل پیش‌بینی پای فشرد و گفت: «ما با هم خواهیم ایستاد و با هم پیروز خواهیم شد و با هم قوی خواهیم بود، هیچ ائتلاف و مخالفی وجود ندارد، ما قوی‌تر از این نبرد بیرون خواهیم آمد.» در مقابل اما یائیر لاپید، دیگر رهبر اپوزیسیون که مدتی رهبری آن را برعهده داشت ضمن ابراز موافقت با انتقام‌گیری نظامی تاکید کرد نتانیاهو باید هرچه سریع‌تر «دولت اضطراری» تشکیل دهد. لاپید تاکید کرد دولتی با حضور افراطیونی مانند ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی و بتزل اسموتریچ، وزیر دارایی قادر به تداوم جنگ نیست. او از آمادگی اپوزیسیون برای حضور در چنین دولتی خبر داد. 

شاید بتوان اظهارات لاپید را مهم‌ترین موضع‌گیری دانست. تشکیل دولت اضطراری و اخراج راست‌گرایان افراطی از دولت رژیم عملا ایجاد یک تغییر سیاسی با تمایل به ایجاد رضایت در میان فلسطینیان خواهد بود. این راست‌گرایان مسئول اصلی تغییراتی در وضعیت قدس به حساب می آیند که محمد‌الضیف، فرمانده کل مقاومت فلسطین یکی از اصلی‌ترین اهداف حمله را مقابله با این اقدامات خواند. در یک جمع‌بندی اظهارات سیاستمداران صهیونیست به شدت انفعالی و تکرار مکررات بوده و موضع‌گیری لاپید نیز دورنمای عمیقی از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که تل‌آویو‌نشینان بر آمادگی خود برای ایجاد تغییر سیاسی نیز تاکید کرده‌اند. در این میان فیلم‌ها و تصاویری از نفتالی بنت در پیوستن به یگان‌های نظامی رژیم منتشر شده است. اقدامی برای خودنمایی و همچنین ترغیب شهرک‌نشینیان برای پیوستن به یگان‌های نظامی. این موضوع اما به لحاظ روانی بیشتر از آنکه اقدامی مثبت باشد نشانگر ضعف است. 
 
فرمانده کیست؟
محمد مصری، فرمانده گردان‌های قسام جنبش حماس است. رژیم‌صهیونیستی ضیف را «دشمن شماره ۱» خود و او را مسئول چندین عملیات علیه صهیونیست‌ها می‌داند. از نظر کارشناسان اطلاعاتی اسرائیل، محمد هم در تصمیم‌گیری‌ها نقش دارد و هم خود در بمب‌سازی و اجرای برخی عملیات شرکت می‌کند. آنها مدعی هستند که فرمانده گردان‌های قسام، این آموزش‌ها را از شهید یحیی عیاش، عضو فقید شاخه قسام آموخته است. منابع غربی نوشته‌اند که صهیوینست‌ها حداقل هشت‌بار برای ترور محمد مصری تلاش کرده که چهار بار آن در دهه ۲۰۰۰ میلادی بوده است. مصری برای در امان ماندن از عملیات‌های ترور رژیم‌صهیونیستی، به‌صورت دائم محل زندگی خود را تغییر می‌دهد. به همین دلیل به او لقب محمد ضیف (به معنای میهمان) داده‌اند.

در سال 2006 پس از حمله هوایی رژیم به خانه یک عضو حماس، محمد به‌شدت مجروح شد. سال 2014 جنگنده‌های صهیونیست‌ها به‌صورت شبانه یک خانه مسکونی در نوار غزه را هدف قرار دادند. در این عملیات همسر و نوزاد شیرخواره وی به شهادت رسیدند. ناکامی‌های رژیم‌صهیونیستی در ترور ضیف باعث شد که از طرف این رژیم به او لقب «گربه‌ای با ۹ جان» داده شود. محمد ضیف را استاد فعالیت در شرایط مخفی می‌خوانند. او در تغییر چهره مهارت دارد و از افزارهای الکترونیکی که شاید بتوانند محل اقامت او را لو بدهند هرگز استفاده نمی‌کند. ضیف از فرماندهان موردتوجه شهید قاسم سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس هم بوده است. سردار سلیمانی در نامه‌ای او را «شهید زنده» و «رزمنده‌ای شجاع» خوانده است. در این نامه وی خطاب به محمد الضیف نوشته بود: «همه مطمئن باشند که ایران فلسطین را هر اندازه که فشارها بیشتر شود و تحریم‌ها تشدید شود، تنها نخواهد گذاشت.» 
 
ولایتی: دوران زورگویی رژیم صهیونیستی به پایان رسید
علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی با اشاره به رویدادهای روز جاری در فلسطین اشغالی گفت: «این عملیات پیروزمندانه که قطعا روند فروپاشی رژیم‌صهیونیستی را تسهیل و تسریع خواهد کرد، نویدبخش نابودی قریب‌الوقوع رژیم‌صهیونیستی است.»  در بخشی از این پیام خطاب به اسماعیل هنیه، رئیس محترم دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله، دبیرکل محترم جنبش جهاد اسلامی آمده است:

سلام و درود خدا بر فلسطین مظلوم و مقتدر و مجاهدان راه حق که امروز سرافرازتر از گذشته به مجاهدت، جانفشانی و قدرت‌نمایی ادامه می‌دهند. تصاویر منتشره از عملیات امروز مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی که استحکامات و هیمنه این رژیم را درهم شکست فتح بزرگی است که موجب وحشت همراه با بهت و حیرت دشمنان و سرور و خوشحالی مسلمانان در اقصی نقاط جهان به‌ویژه در غرب آسیا شده است. دوران تحکم و زورگویی رژیم تروریستی صهیونیستی به پایان رسیده و آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد تجلی‌بخش کوچکی از قدرت و اقتدار انباشته جبهه مقاومت اسلامی در فلسطین است. 

عملیات طوفان الاقصی که پاسخی به جنایات مستمر رژیم‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است، قطعا موازنه قدرت در فلسطین اشغالی را به‌صورت بنیادین تغییر داده و رژیم‌صهیونیستی را بیش از پیش در موضع ضعف قرار خواهد داد. این عملیات پیروزمندانه که قطعا روند فروپاشی رژیم‌صهیونیستی را تسهیل و تسریع خواهد کرد، نویدبخش نابودی قریب‌الوقوع رژیم‌صهیونیستی است. این پیروزی بزرگ و راهبردی را که یک هشدار جدی به تمام سازشکاران در منطقه است، به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، آحاد امت اسلام و همچنین ملت غیور فلسطین، فرماندهان و رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی و همچنین خانواده شهدا و مجروحان تبریک عرض نموده، معتقدیم پیروزی‌های روزافزون تا نابودی این رژیم جنایتکار ادامه خواهد داشت. /فرهیختگان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.