تکیه رژیم به امریکای پیر و خسته

پایگاه آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشته که بایدن در کابینه جنگی صهیونیست‌ها به نتانیاهو و دیگر حاضران در این جلسه تاکید کرده که در صورت ورود حزب‌الله به جنگ با این رژیم، آمریکا به هیچ عنوان وارد جنگ نخواهد شد.
شنبه، 29 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تکیه رژیم به امریکای پیر و خسته
بایدن: حزب‌الله وارد جنگ شود، مداخله نخواهیم کرد
در حالی که خبرنگاران حاضر در جنوب لبنان می‌گویند که پهبادهای رژیم صهیونیستی که در مناطق مرزی با لبنان پرواز می‌کنند و دو تیر موشک به منطقه نزدیک به العدیسه شلیک کردند، اوضاع برای صهیونیست‌ها در این منطقه بغرنج‌تر می‌شود. باز بودن جبهه لبنان و تداوم درگیری در آن به یکی از بزرگترین نگرانی‌ها و کابوس‌های سرکرده‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. پایگاه آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشته که بایدن در کابینه جنگی صهیونیست‌ها به نتانیاهو و دیگر حاضران در این جلسه تاکید کرده که در صورت ورود حزب‌الله به جنگ با این رژیم، آمریکا به هیچ عنوان وارد جنگ نخواهد شد.
 
شواهد و قرائن می‌گویند که رییس جمهور آمریکا با سفر به سرزمین‌های اشغالی و اعلام حمایت مالی، تسلیحاتی، تبلیغاتی و سیاسی از این رژیم و حتی دادن پوشش دیپلماتیک بابت جنایت‌هایی که در حق ملت فلسطین می‌کند، کار را به جای رسانده که در آمریکا کسی انتظار نداشته باشد که نظامیان آمریکایی بخواهند برای دفاع از رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند. هرچند مشخص نیست این اظهارات بایدن تا چه اندازه درست است و او تا چه میزان در مورد عدم مداخله ارتش آمریکا در صورت ورود حزب‌الله به جنگ با رژیم صهیونیستی صداقت دارد اما همه کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی بر این باور هستند که به دلیل مشکلات و نارسایی‌های گسترده در آمریکا هیچ مقامی در کاخ سفید جرات نمی‌کند نظامیان آمریکایی را وارد یک نبرد نامشخص دیگر در جهان کند.
 
همانگونه که در مورد اعزام ۲۰۰۰ نفر نیروی نظامی به فلسطین اشغالی هم برخی مقامات آمریکایی گفتند «این نیروها صرفاً نقش پشتیبانی کننده خواهند داشت و قرار نیست وارد درگیری‌های احتمالی شوند» هرچند در طول روزهای گذشته شاهد افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه بوده‌ایم، رئیس جمهور این کشور در تل‌آویو با صراحت هرچه بیشتری گفت که صهیونیست‌ها هرچه لازم داشته باشند را در اختیارشان خواهد گذاشت. همانگونه که گفته شد این اعلام موضع بایدن ناشی از یک برداشت گسترده‌تر سیاسی در ۱۲ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. برداشتی که به مردم آمریکا می‌خواهد بگوید که سربازان آمریکایی قرار نیست در جنگی دیگر کشته شوند همانگونه که آمریکا به صورت رسمی در جنگ با روسیه در اوکراین ورود نکرد.
 
برخلاف تبلیغاتی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در طول یک هفته گذشته مبنی بر وعده آمریکا برای مشارکت در نبرد در کنار این رژیم علیه حزب‌الله یا هر طرف دیگری که ممکن است در این جنگ ورود کند، داشتند اما حالا مشخص شده که مشکلات داخل آمریکا چنان گسترده و پیچیده است که کسی دلش نمی‌خواهد در غرب آسیا یک قمار خطرناک دیگر انجام دهد. سران کاخ سفید هرچه از دستشان برآمده در طول ۱۳روز گذشته برای رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند و بقیه کارها را خود صهیونیست‌ها باید به پیش ببرند. شاید نهایت حضور آمریکا در این درگیری احتمالی مستشاری و اطلاعاتی و همچنین تدارکاتی باشد نه یک ماموریت رزمی که ممکن است تمام منافع آمریکا در غرب آسیا را به خطر بیندازد.
 
این موضوع البته از پیش هم مشخص بود و ما در طول روزهای گذشته بارها به آن اشاره کردیم که آمریکا توانایی و قدرت ورود به جنگ در منطقه را ندارد و همانگونه که بایدن در نشست با نتانیاهو به او تجربه پس از ۱۱ سپتامبر را یادآور شده، چرا که آمریکایی‌ها به شدت از تصمیمات نابجا و اقدامات خطرناک اسراییل که ممکن است بعدها اثرات معکوسی داشته باشد می‌ترسند و به سران رژیم صهیونیستی در این زمینه هشدار دادند. با توجه به اینکه طرف آمریکایی نمی‌تواند مانع از تصمیمات صهیونیست‌ها برای اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه گردد و اگر بخواهد چنین کند در آستانه انتخابات بد معامله‌ای با او می‌کنند اما بایدن همه تلاشش را کرده تا هم خودش و هم نظامیان آمریکایی را حفظ کند هم حضور در غرب آسیا و هم دل حامیان صهیونیست‌ها و لابی این رژیم در آمریکا را به دست آورد.
 
انتشار خبر اظهارات بایدن در رسانه‌های آمریکایی بود که باعث شد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر از حزب‌الله بخواهد تا دست از درگیری و گسترش تنش در شمال فلسطین اشغالی بردارد و از سوی دیگر دستور دهد تا بیمارستان‌های صحرایی در این منطقه ایجاد گردد چرا که پس از اظهارات بایدن مبنی بر عدم مداخله در هر جنگی در منطقه برای سران رژیم صهیونیستی این موضوع کاملاً آشکار شده که جبهه شمالی فعال خواهد شد و ممکن است سایر جبهه‌ها نیز به زودی شعله‌ور گردد به همین دلیل است که لحظه به لحظه شاهد پیچیده‌تر شدن وضعیت در منطقه هستیم.
 
نیروهای حافظ صلح، طرح غرب برای نجات صهیونیست‌ها در غزه
یکی از مواردی که در سفر بایدن قرار بود در نشست چهارجانبه اردن مورد بررسی و توافق قرار بگیرد و به عنوان بخشی از برنامه نهایی برای کنترل باریکه غزه اجرایی گردد، استقرار نیروهای حافظ صلح در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ بود. حالا اگر فرصت شد در پست‌های بد تمام موارد مطرح شده و پیشنهادات ارائه شده توسط آمریکا برای نابود کردن مقاومت در غزه را خواهم نوشت اما این را جهت اطلاع شما بگویم اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی چنان آشفته و خراب است و وضعیت روحی و عملیاتی ارتش این رژیم چنان وخیم است که غربی‌ها برای جلوگیری از حمله دوباره مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی تصمیم گرفتند تا نیروهای حافظ صلح بین‌المللی را در مرز مستقر کنند.
 
همان‌گونه که در یکی از مطالب پیشین نوشتم خروجی نهایی جنگ امروز در غزه مانند جنگ ۳۳ روزه لبنان است و آنچه غرب اینجا پیشنهاد می‌کند همان موارد و نکاتی است که در جنگ ۳۳ روزه پیشنهاد کرد اما بسیاری از آنها هیچ وقت عملیاتی نشدند. همانگونه که امروز نیروهای چند ملیتی یونیفل به عنوان جاسوسان رژیم صهیونیستی در داخل خاک لبنان حضور دارند آمریکا پیشنهاد کرده بود تا چنین نیروهایی نیز در داخل باریکه غزه مستقر شوند که با توجه به عرض بسیار اندک منطقه نه تنها چنین چیزی ممکن نیست بلکه به دلیل ضعف آمریکا و مشکلات متعدد غرب که بسیار متفاوت از سال ۲۰۰۶ است نفس استقرار این نیروها در غزه نیز با ابهام مواجه می‌گردد، چرا که نیاز به تاییدیه شورای امنیت دارد که بعید است چنین اتفاقی روی دهد.
 
یکی از دلایلی که آمریکایی‌ها به همراه صهیونیست‌ها ناچار شدند چنین پیشنهادی را ارائه کنند این است که شهرک نشینان اطراف غزه می‌گویند دیگر حاضر نیستند به این منطقه بازگشته و در این منطقه زیر سایه مکرر و پیاپی گروه‌های مقاومت زندگی کنند. به همین دلیل و برای اطمینان دادن به شهرک نشینان چند ملیتی اشغالگر غرب دست به کار شده تا با مستقر کردن نیروهای چند ملیتی حافظ صلح عملاً یک دیوار دیگر به دیوارهای محاصره غزه افزوده و به زعم خودش مانع از تحرک نیروهای رزمنده سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ گردند. هرچند تجربه نیروهای یونیفل در جنوب لبنان نشان داد که اگر مقاومت بخواهد کاری کند این نیروها نیز مزاحمتی ایجاد نخواهند کرد با این حال بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی روی دهد.
 
رئیس‌جمهور آمریکا: ما همچنان ایران را مسئول می‌دانیم!
قصد دارم ۱۴ میلیارد دلار از کنگره برای حمایت بیشتر نظامی از اسرائیل درخواست کنم. اولویت اصلی من سرنوشت زندانیان آمریکایی در نوار غزه است.واشنگتن به حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت متعهد است. حماس نماینده مردم فلسطین نیست و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. انسانیت فلسطینیان بی‌گناه را نمی‌توان نادیده گرفت. ما همچنان ایران را مسئول می‌دانیم.
 
ایران از «روسیه» در اوکراین و «حماس» حمایت می‌کند و ما به پاسخگویی آن در این زمینه ادامه خواهیم داد. مردم غزه به غذا، آب و دارو نیاز فوری دارند. بیش از ۱۳۰۰ نفر از جمله حداقل ۳۲ شهروند آمریکایی (شهرک‌نشین صهیونیست غاصب با تبار و اصالت آمریکایی) در اسرائیل کشته شدند. دیگر طرف‌های متخاصم در منطقه بدانند که اسرائیل قوی‌تر از همیشه است. حماس و پوتین با تمایل به نابودی دموکراسی‌های همسایه متحد شده‌اند...
 
به این صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا دقت کنید بسیار جالب، عبرت آموز و تاریخی است. جو بایدن ایران را مسئول شکست‌ها در اوکراین و فلسطین اشغالی می‌داند و بر این باور است که این ایران بوده که به روسیه و مقاومت فلسطین (که البته او ناچار است بگوید حماس) کمک کرده تا غرب را در اوکراین و سرزمین‌های اشغالی شکست داده و تحقیر کند کنند. این یک سند تاریخی بی‌نظیر و یک سند غربی در مورد حقیقت نبردهای امروز در جهان است که گفتنش برای رئیس جمهور آمریکا هم سخت است و هم هزینه‌زا، اما بایدن ناچار است به این حقیقت تلخ اعتراف کند.
 
مستأجر کاخ سفید می‌گوید وعده کمک ۱۴ میلیارد دلاری را به رژیم صهیونیستی داده است و نکته جالب آنکه رسانه‌های غربی و برخی از مزدور خبرنگاران تروریست فارسی زبان وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا در ابتدای شروع نبرد بزرگ آزادی‌بخش طوفان الاقصی بارها نوشتند که آمریکا ۶ میلیارد دلار از پول‌های ایران را آزاد کرد و این ۶ میلیارد دلار باعث شد تا این جنگ شروع شود اما نکته جالب آنکه غزه در محاصره بلایی سر رژیم صهیونیستی درآورده که آمریکا ناچار است برای نجات صهیونیست‌ها ۱۴ میلیارد دلار تخصیص بدهد این علاوه بر کمک‌هایی است که در طول چند روز گذشته روانه سرزمین‌های اشغالی کرده است.
 
فاجعه‌ای که رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آورده (شاید اگر دو دهه پیش بود) جهان زیاد متوجه نمی‌شد و رسانه‌های غربی به نوعی مانند تمام جنایت‌هایی که در طول این یک قرن غرب در کره خاکی کرده بر آن سرپوش می‌گذاشتند و مانند همین جنایتی که ارتش کودک‌کش در بیمارستان الاهلی انجام داد به دروغ سعی می‌کردند تا مقاومت فلسطین را مقصر جلوه دهند ولی گسترش رسانه‌ها، بیداری ملت‌ها، بالا رفتن سطح درک و شعور مردم و البته بالاتر از همه این موارد شناخت چهره کثیف، کریه و منافقانه غرب در طول این سال‌ها باعث شده تا آنها نتوانند آنگونه که می‌خواهند بر افکار عمومی سوار شده و به آن جهت‌دهی کنند، و هرچند می‌توانند افکار عمومی خودشان را مثل همیشه هدایت کرده و افسار شهروندان غربی به دست رسانه‌های امپریالیستی باشد.
 
دروغگویی بایدن برای حمایت از شهروندان عادی در غزه و اینکه باید از دارو، غذا، آب و برق برخوردار باشند از آن دست رفتارهای چند وجهی و مزورانه‌ای است که مستاجران کاخ سفید داشتن مشاورانی از جنس لابی صهیونیستی به آن گرفتار بودند. با این حال ایران مانند استخوانی در گلوی غرب و نوچه‌های آنها گیر کرده است و نمی‌دانند با این استخوان در گلو که به زودی آنها را به مرز خفگی و نابودی خواهد برد چه باید کنند. وقتی که به زودی ابعاد دیگر این جنگ مشخص شود و همه ببینند که لشکر پیروز اسلام چگونه دشمن را در آخرین نبرد صلیبی به زانو در می‌آورد آنگاه شاید چهره سرکرده‌های غرب بیش از پیش دیدنی باشد.
 
رئیس جمهور آمریکا می‌داند که نتیجه نهایی این نبرد شکست رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل ناچار است به صهیونیست‌ها قوت قلب بدهد و مدام از تداوم کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا بگوید، ولی با حرف چیزی عوض نمی‌شود و این میدان است که سرنوشت همه را مشخص می‌کند. تمام بافته‌های غرب در جهان در مورد حقوق بشر و دموکراسی و همه آنچه که رژیم صهیونیستی از صلح و سازش در منطقه می‌گفت بر باد رفت و حالا چه بهتر که آمریکا ایران را ابر قدرتی می‌داند که غرب را در اوکراین و فلسطین شکست داده است. هیولایی که آمریکا در حال ترسیم از ایران است برای ملت‌های مظلوم فرشته نجاتیست که می‌توانند برای نجات خود از دست سلطه غرب به آن تکیه کنند. /کریم جعفری
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان