یمنی‌ها با کمک ایران کشتی می‌زنند؟!

هدف قرار دادن کشتی‌های امریکایی از فاصله 600 کیلومتری در ساحل دریای عرب در 60 ناتیکال مایلی بندر المکلا، وحشت ارتش تروریستی امریکا را باعث شد. این موضوع عاملی شد تا امریکایی‌ها دنبال دلایل این موفقیت بزرگ و تاریخی ارتش یمن بگردند و تنها نکته‌ای که به آن رسیدند، مشارکت و کمک ایران بود.
سه‌شنبه، 3 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یمنی‌ها با کمک ایران کشتی می‌زنند؟!
رسانه های غربی می گویند: یمن قدرت ضربه زدن به ناوها و کشتی ها و نفتکش ها را ندارد و ایران به او کمک می کند. یک روزنامه آمریکایی با استناد به منابع امنیتی غربی و خاورمیانه ادعا می کند که نیروهای ایرانی به حوثی ها اطلاعاتی ارائه می دهند که از آنها برای هدف قرار دادن موشک ها و پهپادها در کشتی های عبوری در دریای سرخ استفاده می شود. به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال می‌نویسد: "نیروهای شبه‌نظامی ایران اطلاعات آنلاین در اختیار حوثی‌های یمن قرار می‌دهند و حوثی ها از آنها برای هدایت پهپادها و موشک‌ها برای حمله به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ استفاده می‌کنند".
 
به گفته منابع این نشریه، اطلاعات مخابره شده به حوثی ها ظاهراً توسط یک شناور شناسایی جمع آوری می شود که به گفته آنها در کنترل نیروهای ایرانی است. یک مقام غربی به وال استریت ژورنال گفت که ظاهراً حوثی ها فناوری راداری برای هدف قرار دادن کشتی ها ندارند و به همین دلیل گویا آنها به کمک ایران نیاز دارند. با این حال، سخنگوی حوثی ها چنین ادعاهایی را رد کرده و متذکر شد که این جنبش تجهیزات شناسایی خاص خود را دارد. این روزنامه به نقل از سخنگوی حوثی ها می گوید: "عجیب است که همه چیز را به ایران نسبت دهیم، انگار که آنها قدرتمندترین کشور جهان هستند. ما چنان وسایل شناسایی را داریم که در طول سالیان متمادی خود را به خوبی نشان داده اند". از طرفی هم ژنرالان امریکایی می گویند: «یمنی‌ها با کمک ایران کشتی می‌زنند!»
 
کاخ سفید هم روز جمعه اعلام کرد ایران در حد زیادی در برنامه ریزی عملیات های حوثی های یمن علیه کشتی های تجاری دخالت دارد. کاخ سفید اضافه کرد اطلاعات امنیتی که ایران دارد برای کمک به حملات حوثی های یمن اساسی است. سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در بیانیه ای گفت چیزی نداریم که توجیه کند ایران تلاش می کند حوثی های را این رفتار خطرناک منع کند.
 
هدف قرار دادن کشتی‌های امریکایی از فاصله 600 کیلومتری در ساحل دریای عرب در 60 ناتیکال مایلی بندر المکلا، وحشت ارتش تروریستی امریکا را باعث شد. این موضوع عاملی شد تا امریکایی‌ها دنبال دلایل این موفقیت بزرگ و تاریخی ارتش یمن بگردند و تنها نکته‌ای که به آن رسیدند، مشارکت و کمک ایران بود. در این رابطه فرمانده ارشد نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا در منطقه ادعا کرد که ایران در حملات ارتش یمن در دریای سرخ «مشارکت مستقیم» دارد.
 
 «برد کوپر» در گفت‌وگوی روز دوشنبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، با طرح این ادعا، مدعی شد که تمامی حملات یمن در دریای سرخ و خلیج عدن «با دستور مستقیم ایران» انجام می‌شود، خودداری کرد اما اظهار کرد که «حوزه نفوذ ایران از خاورمیانه و تنگه هرمز حالا به آب‌های سرتاسر خاورمیانه گسترش یافته است». این ژنرال امریکایی در حالی این ادعا را می‌کند که هیچ سندی برای اثبات ادعای خود ندارد و فقط مبتنی بر یک دیتا است و آن هم انتقال کشتی اطلاعاتی بهشاد از دریای سرخ به خلیج عدن است. فقط به مدال‌ها و نشان‌هایی که این ژنرال امریکایی روی سینه‌اش نصب کرده دقت کنید؛ لامصب انگار در سه جنگ جهانی با هم جنگیده که این همه مدال و نشان آویزان کرده است.
 
این اتهام‌زنی در حالی است که ایران بارها تاکید کرده گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه کاملاً مستقل و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای خود و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می‌کنند. این موضوع را حتی مقامات یمنی هم بارها تکرار کرده‌اند و در این مورد هیچ شک و شبهه‌ای نیست که یمنی‌ها برای هدف قرار دادن کشتی‌های امریکایی یا کشتی‌هایی که به مقصد فلسطین اشغالی در حرکت هستند، از اختیار خود استفاده کرده و خود تصمیم می‌گیرند، اما همانگونه که امریکا در حمایت از صهیونیست‌ها لشکرکشی کرده و به یمن حمله می‌کند، ایران نیز این حق را دارد که از دوستان و متحدانش حمایت کند.
 
با این حال، این ژنرال امریکایی در ادامه گفت‌وگو با این خبرگزاری امریکایی – در واقع بیش از آنکه یک گفت‌وگوی تلفنی باشد، یک اقدام برای انتقال دیتا و خبر توسط ارتش امریکا به رسانه‌ها است؛ گفت: اقدامات حوثی‌ها (انصارالله یمن)، یعنی حملات آنان به کشتی‌های تجاری، شدیدترین حملاتی است که در ۲ نسل گذشته شاهد بوده‌ایم. کوپر که در ماه فوریه دوران فرمانده‌اش در غرب آسیا به پایان می‌رسد و پست خود را ترک خواهد کرد مدعی شد تنها راه پایان این بحران، این است که یمن تصمیم بگیرد به حملات خود پایان دهد.

ارتش تروریستی امریکا در حالی حمله به خاک یمن را در دستور کار قرار داد که هیچ اطلاع موثقی از میزان توانمندی و قدرت موشکی ارتش یمن نداشت. تحلیل‌های اشتباهی که ژنرال‌های امریکایی و ناتو از حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن به فلسطین اشغالی داشتند، باعث گمراه شدن آن‌ها شد. در حقیقت، آن‌ها حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به مواضع رژیم صهیونیستی که از فاصله بیش از 1700 کیلومتری صورت می‌گرفت را مبنایی بر ناتوانی ارتش این کشور برای بهره‌گیری از سامانه‌های موشکی و پهپادی دانسته و به همین دلیل تصمیم به حمله به خاک یمن گرفتند.
 
اما آنچه که یمنی‌ها در روز 14 ژانویه در حمله به ناوهای جنگی امریکا در دریای سرخ انجام دادند، وحشت آن‌ها را دوچندان کرد. حقیقت آن است که یمنی‌ها در این حمله ترکیبی هنر رزم خود را به نمایش گذاشته و فقط با شلیک 25 پهپاد و 7 موشک به مدت 7 ساعت ناوگان تروریست‌های امریکایی را تحت فشار قرار داده و حتی یکی از ناوهای امریکایی را هم با دو تیر موشک هدف قرار دادند. این مساله به ارتش امریکا و سران کاخ سفید یادآور شد که با حریف بسیار پخته و قدرتمندی روبه‌رو هستند که می‌تواند و می‌خواهد تا آخرین تیر ترکش بجنگد.
 
پس از آن بود که یمنی‌ها به جای دریای سرخ و باب المندب، برای حمله به کشتی‌های امریکایی خلیج عدن را انتخاب کردند، جایی که چندین ناو جنگی امریکایی حضور داشته و فاصله قابل توجهی هم با سواحل در کنترل ارتش یمن در الحدیده داشت. این حملات بسیار دقیق و از فواصل دور صورت می‌گرفت و باعث حیرت و وحشت امریکایی‌ها شد. اینکه ارتش یمن بتواند یک کشتی به طول 120 متر کمتر یا بیشتر را از فاصله 600 کیلومتری بدون آنکه ماهواره یا تکنولوژی از جنس امریکایی در اختیار داشته باشد هدف قرار دهد، همه را دچار شگفتی کرده بود. این توانمندی یعنی آنکه یمنی‌ها می‌توانند از همین فاصله کشتی‌های جنگی امریکایی را هم منهدم کنند.
 
گرفتن انگشت اتهام به سمت ایران، بیش از همه ناشی از سردرگمی است. وقتی یمنی‌ها که متحد ایران به شمار می‌روند و از تسلیحات و آموزش ایرانی در حوزه موشکی وپهپادی استفاده می‌کنند چنین موفقیتی را تثبیت می‌کنند، برای طرف امریکایی این مساله مثل روز روشن است که نیروهای مسلح ایران هر چه در مورد قدرت انهدام کشتی‌ها با موشک‌های بالستیک دوربرد می‌گوید، درست است و ایران می‌تواند از فواصل بسیار دورتر چنین اهدافی را منهدم کند که بدون شک شامل ناوها و کشتی‌ها جنگی و تجاری امریکا می‌شود. دلیل واقعی وحشت و ترس امریکایی‌ها در این زمینه این است.
 
با این حال، این خبرگزاری آمریکایی نوشته از آغاز جنگ جدید غزه تا امروز، ایران به‌صورت مستقیم وارد درگیری با نظامیان آمریکا یا رژیم صهیونیستی نشده، اما این ژنرال آمریکایی با بیان اینکه ایران مستقیماً در آتش حملات یمن می‌دمد، مدعی شد: «حرفم این است که ایران مشخصاً در تامین بودجه، منابع و آموزش آن‌ها نقش دارد. واضح است آن‌ها کاملاً مستقیم مشارکت دارند». و پاسخ ما این است، بدون شک ما مستقیم مشارکت داریم، چه کاری از دست شما بر می‌آید؟ یمنی‌ها اگر تصمیم گرفتند در یک روز تمام ناوهای شما را هدف قرار دهند، دقیقاً می‌خواهید چه کنید؟ ناوهای بیشتری را به منطقه سرازیر کنید؟
 

ناو تدارکاتی ارتش امریکا هدف قرار گرفت

در همین تصورات و توهمات کاخ سفید و رسانه ها بود که حوثی ها بار دیگر ارتش امریکا را غافلگیر ساخت. سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین و در پاسخ به حملات دشمن امریکایی علیه یمن، یک کشتی تدارکاتی ارتش امریکا با نام OCEAN JAZZ را با موشک‌های ضدکشتی در خلیج عدن با موفقیت هدف قرار داده است.
 
سرتیپ یحیی سریع یادآور شد که نیروهای مسلح یمن تأیید می‌کنند که پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس ناگزیر است و هرگونه حمله جدید بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند. نیروهای مسلح یمن هشدار می‌دهند تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد. نیروهای مسلح یمن به انجام تمامی اقدامات دفاعی و تهاجمی در چارچوب حق دفاع از یمن عزیز و در تایید ادامه موضع یمن در حمایت از فلسطین ادامه می دهند. نیروهای مسلح یمن همچنان به هرگونه حمله آمریکا یا انگلیس به کشورمان با هدف قرار دادن تمامی منابع تهدید در دریای سرخ و عربی پاسخ می دهند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.