روايت شريعتمداري از اتهام جاسوسي موسويان

مدير مسؤول روزنامه كيهان در نشست انتخاباتي تشكيلاتي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران بزرگ گفت: وزير اطلاعات اعلام كرد كه از جمله جرائم موسويان دادن اطلاعات محرمانه نظام به طرف‌هاي بيگانه از جمله سفارت انگليس بود اما تعبير مجرمانه جاسوس را بكار نبرد و ممكن است اين اقدام موسويان كه وزارت اطلاعات در جريان آن است عنوان مجرمانه‌اش، جاسوسي نباشد.
سه‌شنبه، 7 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روايت شريعتمداري از اتهام جاسوسي موسويان
 

حسين شريعتمداري "جنگ تابلوها" را يكي از ترفندهاي دشمن معرفي كرد و گفت: در حال حاضر به جاي چالش‌ ميان هويت‌ها، شاهد چالش‌ بين تابلو‌ها هستيم چرا كه ساختن يك تابلو و به فراز آوردن آن بسيار ساده است و مي‌توان هر نام ارزشمندي براي تابلو انتخاب كرد.

حسين شريعتمداري مدير مسؤول روزنامه كيهان كه پيش‌از‌ظهر روز يكشنبه در نشست انتخاباتي تشكيلاتي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران بزرگ در تالار اجتماعات مركزي دانشگاه صنعتي اميركبير سخن مي‌گفت، انتخابات را پلي براي انتقال ديدگاه‌ها، نظرات و سليقه‌هاي مختلف در جامعه به كرسي‌هاي تصميم‌گيري و سياست‌سازي دانست و افزود: طبيعي است كه صاحبان انديشه‌ها و سلايق مختلف تلاش كنند تا نمايندگانشان را از اين پل عبور دهند، در اين راستا كشور در مسير حركت عقبه‌هاي جديدتر و شرايط تازه‌تري را تجربه مي‌كند كه در مجموع باعث اهميت بيشتر انتخابات مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در موسسه كيهان با بيان اينكه در قدم اول انسان بايد به قول رهبر معظم انقلاب نقشه راه دستش باشد، افزود: اگر انسان نقشه نداشته باشد به بيراهه مي‌رود يا احتمال بيراهه رفتن او زيادتر مي‌شود و در مجموع در اين شرايط نيروها هرز رفته و هدر مي‌رود.

وي با تصريح اين نكته كه امروز جرياناتي تلاش مي‌كنند تا نسخه بدلي به ميدان بفرستند، اضافه كرد: در اين شرايط بايد مواظب بود و نگاه را از نقطه اصلي بر نداشت چرا كه اگر مانند تفكر بسيجي نگاه به دور دست‌هاي افق باشد و هدف اصلي مد نظر بماند احتمال لغزش نزديك به صفر خواهد بود.

شريعتمداري در ادامه با بيان اينكه برخي از جنجال‌هاي اخير براي تغيير "ميدان چالش"‌ است، اظهار داشت: حريف و دشمن نبايد ميدان چالش‌ را تعيين كند در غير اين‌صورت مختصات ميدان چالش در اختيار دشمن است و شما الزاما در آن محدوده حركت مي‌كنيد و از اهداف اصلي باز مي‌مانيد.

وي "جنگ تابلوها" را يكي ديگر از لغزش‌ها يا ترفندها بر شمرد و گفت: بجاي چالش‌ ميان هويت‌ها، شاهد چالش‌ بين تابلو‌ها هستيم چرا كه ساختن يك تابلو و به فراز آوردن آن بسيار ساده است و مي‌توان هر نام ارزشمندي براي تابلو انتخاب كرد اما مهم اين است كه عملكرد، هويت و شناسنامه آنها با تابلو همخواني دارد يا نه و لغزش از همين جا شروع مي‌شود.

اين كارشناس مسائل سياسي در اين باره اضافه كرد: بعضي‌ها تابلو خط امام را بالا مي‌برند، تغييرات خارج از چارچوب نظام مطرح مي‌شود تابلو اصلاحات را بلند مي‌كنند، برخي ارتباطات بيروني برقرار مي‌شود تابلو دموكراسي‌خواهي بلند مي‌كنند، ميل نوستالوژي پيدا مي‌كنند تابلو دوم خرداد را افراشته مي‌كنند، رويگرداني مردم را مي‌بينند تابلو اعتدال، توسعه و ... را بر مي‌افرازند و وقتي از هيچ‌كدام اينها جواب نمي‌گيرند يواشكي تابلو خط امام را دوباره بالا مي‌برند. البته من همه اينها را بدون توجه به مصاديق عرض كردم.

وي با بيان اينكه برخي آدم‌ها خودشان را زير تابلوها مخفي مي‌كنند، اضافه كرد: برخي از اين طريق به دنبال جنگ و چالش‌ تابلوها بجاي چالش‌ هويت‌ها هستند.

شريعتمداري با تاكيد بر اينكه شگرد "تكيه به نقطه ايده‌آل" از طريق عمليات رواني بايد اين روزها مورد توجه قرار گيرد، افزود: وقتي دست روي نقطه ايده‌آل گذاشتي تمامي گام‌هاي برداشته شده و راههاي طي شده ناديده انگاشته مي‌شود و حضرت امام نيز همواره در بياناتشان تاكيد مي‌كردند كه ما در مسير حركت به سوي آرمان‌هاي والاي اسلام هستيم و مي‌گفتند كه ما نمي‌گوييم به مرّ اسلام عمل مي‌كنيم.

مديرمسؤول روزنامه كيهان شگرد ديگر مورد استفاده را "حركت از پله دوم" دانست و اضافه كرد: ممكن است اشتباهي در تائيد و رد صلاحيت‌ها صورت گرفته باشد اما آنهايي كه فقط سر و صدا مي‌كنند كه چرا رد صلاحيت‌ كردند، نمي‌گويند چه كارهايي كرده‌اند كه رد صلاحيت شده‌اند.

شريعتمداري با بيان اينكه شوراي نگهبان براساس قانون نمي‌تواند دلايل ردصلاحيت‌ها را منتشر كند، اظهار داشت: ترفند برخي‌ها با وجود شناخت قانون آن است كه مي‌گويند دلايل رد صلاحيت‌ها را منتشر كنيد، من به يكي از آنها گفتم دلايل رد صلاحيت را در اختيار خود شما گذاشته‌اند به ما بدهيد تا منتشر كنيم كه اين كار را نكردند.

نماينده ولي فقيه در موسسه كيهان "انگاره سازي" را يكي ديگر از شگردها بر شمرد و گفت: انگاره‌سازي ارائه تصويري متفاوت از واقعيت به نام واقعيت است، به عنوان مثال "ابوموسي اشعري" بين همگان به ساده‌لوحي معروف است اما واقعيت تاريخ آن است كه وي آدم ثروتمندي بوده و معلوم است كه در حكميت حاضر نيست به نفع علي راي بدهد.  

شريعتمداري در پاسخ به سؤالي كه آيا استعفاي لاريجاني با بحث موسويان ارتباطي داشته و آيا موسويان جاسوس بوده است يا نه؟، اظهار داشت: استعفاي لاريجاني به بحث موسويان ارتباطي نداشت. در مورد سؤال دوم، وزير اطلاعات اعلام كرد كه از جمله جرائم موسويان دادن اطلاعات محرمانه نظام به طرف‌هاي بيگانه از جمله سفارت انگليس بود اما تعبير مجرمانه جاسوس را بكار نبرد و ممكن است اين اقدام موسويان كه وزارت اطلاعات در جريان آن است عنوان مجرمانه‌اش، جاسوسي نباشد.  

دانشجويي از شريعتمداري پرسيد كه آيا مقاله كيهان درباره سردار جعفري گل به دروازه خودي نبوده است، كه وي پاسخ داد: مقصود سردار جعفري كه از ارادتمندان و وفاداران به امام (ره) و رهبري است اصولگرايان به معناي واقعي كلمه بوده است و ما گفتيم كه ايشان در بيان منظورشان موفق نبوده‌اند، به عنوان مثال سپاه وقتي بگويد ما در خط امام (ره) هستيم منظورشان حمايت از فلان گروه خط امامي نيست 

مدير مسئول روزنامه كيهان در پاسخ به اين سوال كه اختلافات بين اصولگرايان حادتر است يا اصلاح طلبان، اظهار داشت: اصولگرايان مباني تعريف شده و مشتركي دارند و اختلافاتشان مي‌تواند در عرصه سليقه‌ها باشد اما در جبهه اصلاحات ماجرا عميق‌تر است و برخي درگيري‌ها و نظرات نشان دهنده اختلافات عميق و بنيادين است.  

يكي از دانشجويان از شريعتمداري پرسيد كه آيا تائيد صلاحيت متحصنين در مجلس ششم و حاميان آنها كار درستي است كه وي در پاسخ گفت: آنهايي كه در مجلس ششم دست به تحصن زدند، يا برخي دولتمردان كه به اين علت استعفا دادند يا كساني كه در حمايت از آنها به حمايت آمدند طبيعي است كه صلاحيت حضور در خانه ملت را نداشته باشند چرا كه اينها در راستاي به تعطيلي كشاندن مجلس و از حركت انداختن دولت و ... در آن شرايط تلاش كرده‌اند.  

اين كارشناس مسائل سياسي در پاسخ به اين سؤال كه دليل كناره‌گيري محمد رضا عارف از انتخابات مجلس را مي‌پرسيد، اظهار داشت: بين عارف و برخي گروه‌هاي مدعي اصلاحات تفاوت هاي عمده اي بود و قطعا بخاطر سرليستي نبوده است.  

دانشجويي ديگري درباره تعريف و تشخيص اصولگرايي از شريعتمداري پرسيد كه در پاسخ شنيد: اصولگرايي ترجمان تاكيد بر آموزه‌هاي اسلام، امام، انقلاب و رهبري است و كساني كه بر اين اصول پافشاري مي‌كنند نامشان اصولگرا است، حلقه‌ اصولگرايي بسيار وسيع بوده و منحصر كردن آن به يك گروه و جناح خاص درست نيست.  

سوال ديگر از شريعتمداري در مورد ماموريت سازمان هاي بيگانه در قبال انتخابات اخير بود كه وي چنين پاسخ داد: محافل بيروني در قبال انتخابات همواره يك فرمول پلكاني را دنبال مي‌كنند كه در پله اول سعي مي‌كنند مردم پاي صندوق نروند و در پله دوم حضور مردم را نمايشي و با تهديد و ارعاب نشان دهند و در پله آخر به ترديد در نتيجه انتخابات و ... دامن بزنند.  

وي با بيان اينكه سرنوشت كشور در انتخابات هاي مختلف رقم مي‌خورد، تصريح كرد: بنابراين دشمن نسبت به انتخابات حساس است و بايد در اين راستا دقت كنيم كه آيا عملكرد و مواضع برخي گروهها با بيگانگان حامي آنها همخواني دارد يا نه و متاسفانه در مورد برخي جريانات اين همخواني وجود دارد.  

مدير مسئول روزنامه كيهان به نمونه هايي در اين باره اشاره و اضافه كرد: در شرايطي كه ما تحت فشار غرب هستيم يك نماينده در مجلس ششم مي‌گويد كه ما 19 سال درباره موضوع هسته اي به دنيا دروغ گفته ايم يا فلان روزنامه كه مقالات فارسBBC را به اسم خودش چاپ مي‌كرد و يا يك نفر به عنوان تئوريسين بعد از سخنان "جورج سوروس" مبني بر استفاده از فرمول آشوب آفريني در پائين و پيگيري از بالا، تئوري فشار از پائين و چانه زني از بالا را مطرح مي‌كند كه اينها همه قابل تامل است.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.