مشکلات دانشجویان دانشگاه های ایرانی در امارات

دانشگاه های مختلف درامارات برای جذب دانشجویان ایرانی رقابت فشرده ای دارند و لازم است با بازنگری درسیاست های گذشته و ایجاد زمینه های همکاری و ارایه دوره های آموزشی مشترک و معرفی ظرفیت های مناسب دانشگاه های ایران در جذب دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی، روند موجود را مدیریت کنیم. وی همچنین آمادگی رایزنی فرهنگی را برای رفع نیازهای فرهنگی وهنری دانشجویان ایرانی در امارات را اعلام کرد . ..
چهارشنبه، 13 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مشکلات دانشجویان دانشگاه های ایرانی در امارات
  ویرایش عکس تیر 99

با حضور دکتر "لطفی" معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری؛ روز چهارشنبه مشکلات و فعالیت های دانشگاه های ایرانی در امارات بررسی شد.   
در جلسه مذکور رایزن فرهنگی ایران، رؤسا و معاونان واحدهای دانشگاه های پیام نور، شهید بهشتی و آزاداسلامی در دبی حضور داشتند.
رایزن فرهنگی ایران در این جلسه به تشریح وضعیت آموزش عالی در امارات متحده عربی پرداخت و گفت : در سال های اخیر بیش از 300 دانشگاه و مرکز آموزش عالی از کشورهای مختلف جهان با تاسیس شعبه هایی در شهرهای مختلف امارات به جذب دانشجویان اقدام کرده اند.
دکتر "محمدرضا حاتمی" با اشاره به افزیش تعداد دانشجویان ایرانی در امارات افزود: در شرایط کنونی زمینه همکاری پژوهشی برای دانشگاه های ایران با مراکز علمی ، تحقیقاتی وصنعتی امارات به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه های مختلف درامارات برای جذب دانشجویان ایرانی رقابت فشرده ای دارند و لازم است با بازنگری درسیاست های گذشته و ایجاد زمینه های همکاری و ارایه دوره های آموزشی مشترک و معرفی ظرفیت های مناسب دانشگاه های ایران در جذب دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی، روند موجود را مدیریت کنیم.
وی همچنین آمادگی رایزنی فرهنگی را برای رفع نیازهای فرهنگی وهنری دانشجویان ایرانی در امارات را اعلام کرد .
"محمد نژاد" رییس دانشگاه پیام نور در دبی در ارتباط با فعالیت این دانشگاه گفت: هم اکنون دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هر یک در 10 رشته دانشجو پذیرفته و اکنون 500 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
وی از ارسال 45 درصد درآمدهای این دانشگاه به تهران انتقاد کرد و افزود : ما در بخش صدور کارت دانشجویی و طراحی سووالات امتحانی و تصحیح اوراق نیز استقلال نداریم و به دلیل محدودیت در جذب هیات علمی نیز با مشکلات متعددی مواجه هستیم .
وی همچنین خواستار رفع موانع اجرایی وشمول قانون اعطای تسهیلات غیر ارزی به دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد دبی شد.
وی تاکید کرد: درصورت اجرای قانون تسهیلات غیر ارزی، داوطلبان ایرانی آموزش عالی در امارات به سه دانشگاه ایرانی جذب می شوند و از رفتن به دانشگاه های غیر معتبر خارجی منصرف خواهند شد.
مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دبی نیز ضمن تایید مشکلات موجود گفت : واحدهای درسی و امتحانات در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارایه می شود و درحال حاضر بیش از 600 دانشجو در 7 رشته مقطع لیسانس و در 6 رشته فوق لیسانس مشغول به تحصیل هستند. وضعیت دانشگاه آزاد از نظر امکان اعطای اقامت دانشجویی با دانشگاه های دولتی متفاوت است و ما از این نظر مشکلی نداریم.
دکتر لطفی معاون زیر علوم ضمن بیان توضیحاتی در خصوص آیین نامه های گذشته وروند اصلاح و تطبیق انها با شرایط جدید در داخل وخارج از کشور، برای بررسی ورفع مشکلات تا حد امکان قول مساعد داد.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط