مشایی:زمان خوشه چینی از نخبگان است

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور درباره راهبرد اصلی دولت در خصوص ایرانیان خارج از کشور گفت: راهبرد دولت طی مدت تشکیل این شورا رفع ذهنیت منفی از ایرانیان خارج از کشور و همچنین برقراری ارتباط مستحکم میان آنها و داخل کشور بوده است.
چهارشنبه، 6 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مشایی:زمان خوشه چینی از نخبگان است

راسخون: اسفندیار رحیم مشایی در نشست خبری امروز چهارشنبه خود با رسانه های داخلی و خارجی و در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که راهبرد اجرایی دولت درباره ایرانیان خارج از کشور چیست؟ گفت: در ابتدای راه ما برای رفع ذهنیت های منفی که در داخل و خارج درباره ایرانیان خارج از کشور به وجود آمده بود، تلاش های بسیاری کردیم.

وی افزود: بسیاری در داخل فکر می کردند ایرانیان مهاجر به خارج از کشور تعلقی به کشورشان نداشته در حالیکه اساسا این نوع تفکر غلط بود و در حقیقت یک ظلم بزرگ به کسانی بود که از کشور خارج شده بودند.

بناب اين گزارش به نقل از مهر ، رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در کنار این ذهنیت، تبلیغات منفی جهانی نیز درباره جمهوری اسلامی ایران تصوری غلط برای ایرانیان خارج از کشور به وجود آورده بود ما برای رفع آن نیز تلاش های بسیاری کردیم .

مشایی با اشاره به تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس کشور ما امروز به نقطه افتخارآمیز و بسیار مطرحی در جهان رسیده است و در بالاترین سطح قرار دارد ولی رسانه های وابسته به استکبار در صدد سیاه نمایی از توانمندیهای ایران هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: هرگز ما به دنبال این نبوده ایم که کسی از کشور خارج نشود زیرا خارج شدن نخبگان و پرورش آنها در خارج از کشور مایه ارتقای ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران می شود.

مشایی از چین و هند به عنوان نمونه‌هایی از کشورهایی نام برد که به واسطه نخبگان خود در خارج از کشور توانسته اند به توسعه و تعالی برسند و گفت: هم اکنون پس از مهاجرت این تعداد از نخبگان ایرانی باید گفت زمان خوشه چینی ما فرا رسیده و باید از این محصولی که در خارج از کشور برای ما به دست آمده به نحو احسن برداشت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایرانی در هر جا که زندگی می کند یک ایرانی است، گفت: رئیس جمهور در حکمی که به بنده داده است ، تنها بر بازگشت ایرانیانی تاکید کرده است که نمی توانند در خارج از کشور زندگی شرافتمندانه ای را داشته باشند.

وی راهبرد اصلی دولت درباره ایرانیان خارج از کشور را ارتباط عنوان کرد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا با توسل صرف به سرمایه های داخلی رشد نکردند بلکه پیشرفت آنها متکی به سرمایه های سراسر دنیا بوده است لذا چنانچه بخواهیم برنامه پیشرفت بزرگی را برای کشور تعریف کنیم باید از تمامی ظرفیت های داخلی و خارجی خود استفاده کنیم.

مشایی با اعلام اینکه پیشرفت های سالیان اخیر ما در بخش هایی متکی به همین ارتباط های فراملی جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت:همه ایرانیان می توانند در ارتباط با داخل در مسیر پیشرفت کشورشان منشا اثر بوده و در این مسیر نیز دولت آمادگی همکاری با آنها را دارد و فراتر از آن ایرانیان خارج کشور را تشویق می کند که با مراجع مختلف داخلی ارتباط برقرار کنند.

1002
منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.