دریچه فناوری اطلاعات؛

نرم افزار پیامک خوان فارسی را از اینجا دانلود کنید

این نرم افزار قادر است در هنگام رانندگی پیامک های دریافتی را به زبان فارسی برای شما بخواند.
يکشنبه، 28 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نرم افزار پیامک خوان فارسی را از اینجا دانلود کنید

راسخون : این نرم افزار قادر است در هنگام رانندگی پیامک های دریافتی را به زبان فارسی برای شما بخواند.
 

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان یک شرکت دانش بنیان برای اولین بار موفق به تولید نرم افزاری برای گوشی های همراه شده اند که می تواند متن و پیامک فارسی را به گفتار تبدیل نماید.
 

نرم افزار پیامک خوان فارسی بر اساس علم پردازش زبان طبیعی طراحی شده و می تواند متن مورد نظر را به صوت تبدیل کرده و آن را با صدای زن، مرد یا کودک به کاربر ارائه دهد.
 

افراد نابینا و کم بینا با کمک این نرم افزار می توانند پیامک ها را به زبان فارسی شنیده و سالمندانی که دچار پیرچشمی بوده یا به هر دلیلی قادر به خواندن پیامک نیستند نیز می توانند از محتوای پیامک های خود مطلع شوند.
 

همچنین با انتخاب گزینه Driving Mode در نرم افزار پیامک خوان فارسی رانندگان می توانند به محض دریافت پیامک بدون نگاه کردن به گوشی همراه و یا انجام هر کار دیگری به صورت خودکار پیامک های خود را بشنوند.
 

 از دیگر کاربردهای این نرم افزار می توان به توانایی ارتباط برقرار کردن افراد ناشنوا و یا کم شنوا با افراد عادی به صورت صوتی و نیز آشنایی غیر فارسی زبانان با تلفظ حروف و کلمات فارسی اشاره کرد.
 

سمیه باقر بیگی، مجری طرح نرم افزار متن خوان فارسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:
این نرم افزار قابلیت اعلام ساعت، تاریخ، شکلک ها و خواندن پیامک دریافتی را به صورت واج به واج، کلمه به کلمه و کل جمله دارا بوده و علاوه بر متون فارسی می تواند پیامک های نوشته شده به زبان فارسی با حروف انگلیسی (پینگلیش) را نیز برای کاربر بخواند.
 

وی افزود: تنظیم بلندی صدا، سرعت خواندن پیامک، زیر و بمی صدا و اندازه نوشته پیامک از دیگر امکاناتی است که برای نرم افزار پیامک خوان فارسی در نظر گرفته شده و گوشی های دارای سیستم عامل سیمبین S60  ورژن 3 و بالاتر توانایی اجرا و پشتیبانی این برنامه را دارند.
 

برای دانلود نسخه آزمایشی (با دسترسی محدود) نرم افزار پیامک خوان اینجا کلیک کنید.


شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان را در "واحد اخبار و اطلاع رسانی راسخون" مشاهده نمایید.

منتظراخبار، انتقاد و پیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.