حجت‌الاسلام ماندگاری:

لازمه ولایتمداری ما نسبت به امام زمان گذشت از جان است

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: گذشت از مال، گذشت از عزیزان و گذشت از جان لازمه ولایتمداری ما نسبت به امام زمان (عج) است.
جمعه، 17 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لازمه ولایتمداری ما نسبت به امام زمان گذشت از جان است

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: گذشت از مال، گذشت از عزیزان و گذشت از جان لازمه ولایتمداری ما نسبت به امام زمان (عج) است.


به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین ماندگاری از اساتید حوزه علمیه و اخلاق پیش از ظهر امروز در یادواره علما و 430 شهید شهرستان نکا در مصلی این شهرستان اظهار کرد: تنها آرزوی ظهور کفایت نمی‌کند و باید در این راستا خودمان را تربیت کنیم و باید شرایط تربیت را نیز در خود فراهم کنیم.

وی بیان داشت: عنصر تربیت، اصلی‌ترین عنصر فرهنگ انتظار است و اگر امام زمان (عج) غایب است به این دلیل بوده که مردم زمان اهل بیت(ع) تربیت استفاده از امام عصر خود را نداشتند.

این استاد اخلاق و علوم دینی اضافه کرد: امروز مردم ما در جامعه رعایت مسائل غیردینی همچون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت مسائل بهداشتی، آموزشی، قوانین مالیاتی و... دارند اما رعایت قوانین الهی و دینی در جامعه ما کمرنگ است و باید در این زمینه بیش از همه دوران گذشته فعالیت انجام شود.

وی افزود: در تربیت فرهنگ انتظار انسان سه عنصر نقش اساسی بر عهده دارند که فهم دینی، رعایت دینی و مجاهدت دینی از جمله این عناصر مهم است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: اگر امام عصر ما در غیبت است به دلیل عدم لیاقت استفاده از ایشان است و لیاقت استفاده از امام زمان (عج)نیز با تربیت حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همه نسبت به زندگی معرفت دارند اما معرفت غیردینی دارند در صورتی که باید فهم و معرفت قرآنی و عترتی در جامعه ما رشد یافته و به درجه عالی برسد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به فصل تابستان گفت: در این ایام اگر تمام کسبه‌ها، هتل داران و... عهد ببندند که با بی‌حجاب معامله نکنند و از سود مال خود برای خدا بگذرند، گناهی انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: امروز دعای ندبه، کمیل و زیارت در جامعه فراوان شده است و به همان مقدار نیز گناه در حال افزایش است و باید مراقب باشیم که این ندبه‌ای‌ها و کمیلی‌های ما در دام گناه گرفتار نشوند و شرایط بد گناه را برای جامعه بازگو کنیم و روشنگری انجام دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اکنون برخی از مجاهدت‌های جامعه ما در مسیر گناه است و در مجموع شرایط ظهور امام عصر (عج) فراهم نیست و باید این شرایط را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: گذشت از مال، گذشت از آبرو، گذشت از عزیزان و گذشت از جان لازمه ولایتمداری ما نسبت به امام زمان (عج) است و باید در اعمال و رفتار خود بنگریم که تا چه اندازه می‌توانیم برای امام زمان خود از این موارد بگذریم.

وی گفت: شهدا با مجاهدت در راه خدا و با معامله کردن جان خود، انقلاب ما را به جایگاه رفیع و ارزشمند رساندند و اکنون ما باید ادامه دهنده راهشان باشیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: شهدا با نثار جان خود و گذشت از جان خود، استقلال و آزادی را برای ما به ارمغان آورند که باید قدردان این نعمت بوده و شرایط ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: ما نیز باید برای تقویت فرهنگ انتظار در جامعه از خود مایه بگذاریم و تلاش کنیم تا جامعه در مسیر واقعی هدایت قرار گیرد.

امام جمعه موقت نکا نیز در سخنانی اظهار داشت: اجتماع ما به برکت خون شهدایی است که برای اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند تا ما در آرامش زندگی کنیم.

حجت الاسلام محمد صادق محمدی لایینی خاطرنشان کرد: شهدا و علمای ما تربیت شده مکتب انبیا هستند و ما باید با تاسی از آنان در هدایت جامعه تلاش کنیم.

وی از شهدا به‌عنوان هادیان این انقلاب نام برد که جامعه را در مسیر درست رهنمون شده‌اند.

100



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.