گزارشی از اقدامات مقامات تیم فرانسوی علیه یک تصمیم جنجالی

اعتصاب غذای رئیس ۷۳ ساله باستیا در اعتراض به اتحادیه فوتبال

باشگاه باستیای فرانسه برای آنکه تصمیم سختگیرانه اتحادیه فوتبال کشورش را لغو کند، تمهیدات گوناگونی‌ اندیشید، از جمله این که مدیر ورزشی‌اش اعتصاب غذا کرد!
يکشنبه، 26 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اعتصاب غذای رئیس ۷۳ ساله باستیا در اعتراض به اتحادیه فوتبال

باشگاه باستیای فرانسه برای آنکه تصمیم سختگیرانه اتحادیه فوتبال کشورش را لغو کند، تمهیدات گوناگونی‌ اندیشید، از جمله این که مدیر ورزشی‌اش اعتصاب غذا کرد!

به گزارش راسخون به نقل از فارس، در چند روز گذشته تیم باشگاهی حاضر در لوشامپیونه درگیری‌های زیادی با اتحادیه فوتبال کشور اروپایی(LFP) داشته است. علت این امر به موضع‌گیری های مقام‌های اتحادیه علیه رفتارهای غیر ورزشی هواداران باستیا(که در چند وقت گذشته داشته اند و سرانجام اتخاذ تصمیم نهایی مبنی بر عدم برگزاری دیدارهای خانگی در ورزشگاه «ارمن سزاری» مربوط می شود. راهکاری که روز گذشته با به صورت رسمی با انتشار بیانیه اعلام شد.

البته مشخص شدن موضع نهایی اتحادیه، باعث واکنش روسای تیم پایین جدولی لوشامپیونه شد، اما از همه مهمتر یک عضو هیات رئیسه اظهار داشت با وجود سن بالا برای آنکه جلوی عملی شدن این تصمیم را بگیرد، وارد اعتصاب غذا خواهد شد.

*ناامنی عامل تصمیم اتحادیه

تصمیمی که به صورت مکتوب در اختیار رسانه‌ها علیه تیم باشگاهی قرار گرفت و باعث واکنش‌های تندی از طرف مقابل شد، به این دلیل بود که اتحادیه فوتبال با انتشار بیانیه‌ اعلام کرد جو ورزشگاه بازی‌های خانگی باستیا ملتهب است و نا امنی گسترده ای وجود دارد.

مسئولان این سازمان به همین منظور روز گذشته اعلام کردند به دلیل اغتشاش‌های گسترده هواداران این تیم در بازی هفته گذشته مقابل المپیک مارسی (باخت 2 بر یک از بندرنشینان) و ورود آنها به زمین، باستیا تا اطلاع ثانوی حق برگزاری دیدارهای خانگی‌اش در ورزشگاه «ارمن سزاری» ندارد.

مقام‌های سازمان در اظهاراتی عنوان کردند رفتار نادرست هواداران باستیا تنها مختص پیکار هفته قبل با مارسی نبوده بلکه در گذشته بارها تکرار شده است. به عنوان مثال در ماه اکتبر گذشته تماشاگران حامی تیم در ورزشگاه خانگی و جدال با آژاکسیو جنجال، بی نظمی و حواشی بسیاری را آفریدند. از این اتحادیه فوتبال با در نظر گرفتن تمام ملاحظات چنین تصمیمی گرفته است.

در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر شد، آمده است: با توجه به جویی که بر ورزشگاه ارمن سزار حاکم است، عدم امنیت فراوان در هر لحظه می تواند سلامت تماشاگران و بازیکنان را تهدید کند.

*واکنش تند رئیس باستیا

اولین نفری که نسبت به تصمیم سازمان مسئول برگزاری مسابقات لیگ فرانسه واکنش نشان داد، پیرماری ژرونیمی، رئیس باشگاه بود.

او در مصاحبه با چند رسانه‌ از این تصمیم اظهار تاسف کرد. حتی در گفت‌وگو با گزارشگر کانال اول تلویزیون فرانسه با عصبانیت تمام گفت: هدف اتحادیه از چنین تصمیمی،‌اصلاح رفتارها نیست. بلکه نابودی مطلق باستیا است.

وی افزود: اینگونه تصمیم‌گیری در مورد تیمی کوچک همانند باستیا،‌ فاجعه است. فاجعه ای که می تواند به فوتبال کشور سرایت کند.

ژرونیمی عنوان کرد: من که از این رفتار چیزی متوجه نمی شوم. هواداران باستیا نیز مثل من درک نمی کنند هدف از این کار چه بوده است. جز این که می خواهند باستیا را تکه تکه کرده و به کلی نابود کند.

وی ادامه داد:‌ با این همه سختگیری علیه ما،‌ دست از تلاش بر نخواهیم داشت. ما به هر طریق مسالمت‌آمیز و قانونی اعتراض خواهیم کرد تصمیم فوق لغو شود.

*واکنش مدیر ورزشی با اعتصاب غذا

دیگر مدیری از باشگاه که از این تصمیم ناراحت شده، جو بوناویتا،‌ عضو هیئت رئیسه و مدیر ورزشی است. مقامی که 73 سال دارد اما از روز شنبه (امروز) تصمیم خود را برای مقابله با این تصمیم عملی کرده است.

وی البته برای این منظور راهی عجیب را در پیش گرفته است: اعتصاب غذا!

به اعتقاد این مقام چون رئیسی پرسابقه و مسن است،‌با ورود به اعتصاب غذا، تلاش خواهدکرد تا تصمیم‌گیرندگان اتحادیه را تحت فشار گذاشته و باعث شود تا تصمیم‌شان را اجرایی نکنند.

او به گزارشگران تلویزیونی به همین خاطر گفت: اگر اتحادیه علیه باستیا تصمیم‌گیری اینچنین می کند، من هم تصمیم خودم را عملی می‌کنم. به این دلیل از روز شنبه (امروز) وارد اعتصاب غذا می شوم. آنقدر این کار را ادامه خواهم داد تا اتحادیه مجبور شود تصمیمش را فراموش کند. ظاهرا اتحادیه و رئیس‌اش دنبال بهبود اوضاع نیستند. آنها می‌خواهند ما را که تیمی محبوب هستیم، نابود کنند.

این مدیر که از دهه هفتاد با باستیا همکاری می کند، در دفتر کارش پلاکاردی آویزان کرده که روی آن نوشته است:‌ اتحادیه، اینقدر در فکر اذیت و آزار باستیا نباش!

وی  ادامه داد: با وجودی که بسیاری از دوستان و آشنایان به من هشدار دادند که اعتصاب غذا خطراتی برای سلامت من دارد، اما من به عشق باستیا این کار را انجام خواهم داد.

*حمایت مسئولان از تصمیم گرفته شده

در مقابل تهدیدهای رئیس باستیا و مدیر ورزشی که به نشانه اعتراض از خوردن غذا خودداری می کند، تا به این لحظه مسئولان اتحادیه کوتاه نیامده‌اند.

«نه‌نه»‌رئیس این سازمان در گفت و گویی با خبرنگاران گفت: ما به صحت تصمیمی که گرفته‌ایم ایمان داریم و آن را عملی خواهیم کرد.

این مقام همچنین افزود از ابتدای فصل تصمیمات محدودتری برای حفظ امنیت ورزشگاه ارمن سزاری گرفته شد، اما از سوی مقام‌های باستیا و هوادارانش مورد توجه واقع نشد. از این رو تصمیم اخیر گرفته شد.

وی همچنین از پاسکال گریبیان و دیگر همکارانش که در کمیسیون خاص اتحادیه تصمیم فوق را گرفته اند، حمایت کرده است.

*حمایت روزنامه نگاران از باستیا

در مقابل این اظهارات نیز روسای تیم مورد غضب واضع شده نیز برخی روزنامه نگاران فرانسوی، واکنش نشان داده‌اند.

از جمله ژروسیا که برای روزنامه‌های محلی مطلب می نویسد و از سال‌ها قبل اخبار مربوط به باستیا را پوشش خبری داده ، می گوید:‌ متاسفانه مناقشه بدی میان اتحادیه و یک تیم باشگاهی درگرفته است. اغتشاش به هر شکلی، امری نادرست و مورد قبول نیست. به طور قطع باید اصلاحاتی انجام گیرد. اما ظاهرا روسای اتحادیه فوتبال فرانسه از یاد برده اند باستیا برای هوادارانش، فقط یک تیم نیست. ارزشی بسیار فراتر از یک تیم دارد. در واقع، عشق و امید هوادارانش است و این عشق باید پایدار بماند. نه آنکه به سمت نابودی رانده شود.

*جایگاهی متزلزل در لوشامپیونه

هم اکنون باستیا پس از 17 هفته لیگ فصل 2013- 2012 صاحب 19 امتیاز و رده پانزدهم جدول است. هواداران پرشمار این تیم که در بازی‌های خانگی همیشه20600 صندلی ورزشگاه ارمن سزاری را پر کرده‌اند، در کنار روسای احساسی باشگاه نگران هستند با ممنوعیت برگزاری دیدارهای خانگی در این ورزشگاه و انتقال آن به شهری دیگر، از امتیاز حمایت همه جانبه حامیان خود محروم شده و پس از صعود به دسته اول در تابستان سال جاری،‌ به سرعت به دسته دوم سقوط کنند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.