برنامه‌های رادیو فرهنگ با کنداکتور جدید پخش می‌شوند‌

نشست اعلام برنامه‌های جدید رادیو فرهنگ صبح امروز (یکشنبه) 26 آذر ماه با حضور محسن شریف‌زاده، مدیر جدید رادیو فرهنگ، در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.
يکشنبه، 26 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنامه‌های رادیو فرهنگ با کنداکتور جدید پخش می‌شوند‌

ویرایش عکس تیر 99

 نشست اعلام برنامه‌های جدید رادیو فرهنگ صبح امروز (یکشنبه) 26 آذر ماه با حضور محسن شریف‌زاده، مدیر جدید رادیو فرهنگ، در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.


به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، در این نشست مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به دیدگاه‌ها و سیاست‌های کلان این رادیو و دیگر وظایفی که عهده‌دار است، گفت: مهمترین مولفه هر مساله‌ای برای شناخت معرفت‌، فرهنگ است و در اینجا باید بگویم اعتقاد ما بر این است که زیربنای شخصیت و شکل‌گیری هویت فرد به فرهنگ مربوط می‌شود که این فرهنگ برگرفته از آداب و سنن و ... است. می‌توان گفت به بیان دیگر شاید فرهنگ شاکله اصلی هر فرد را شکل می‌دهد و در نهایت این فرهنگ است یک اجتماع را تشکیل می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: شبکه رادیویی فرهنگ از جمله قدیمی‌ترین شبکه‌های رادیویی است که خوشبختانه تاکنون طی این سال‌ها عملکرد خوبی از خود نشان داده است و برای من یک افتخار و سعادت است که به جمع همکاران رادیو فرهنگ ملحق شدم و خوشحالم که مدیریت این شبکه را در کارنامه کاری‌ام ثبت می‌کنم.

او با تاکید بر اینکه شبکه رادیویی فرهنگ لازم است به ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی بپردازد‌، اظهار کرد: در اینجا باید بگویم اعتقاد ما در حوزه‌ی فرهنگ بر این است که پس از ظهور دین اسلام و گرایش ایرانیان به فرهنگ و معارف اسلامی‌، تمدن ایران شکوفایی و بالندگی بیشتری پیدا کرد. همچنین بسیاری از آداب و سنن‌ جامعه ایران قدیمی موجب افتخار ماست اما بعد از ظهور اسلام این تمدن پیشرفت چند برابری داشت به همین خاطر باعث افتخارمان است که مسلمان هستیم.

شریف‌زاده در ادامه یکی از ماموریت‌های رادیو فرهنگ را احیای تفکر دینی دانست و افزود: فرهنگ باید مروج فضیلت‌ها در جامعه باشد، در عین حال که ما این نگاه تخصصی را نیز در رادیو فرهنگ دنبال خواهیم کرد چرا که یکی از ماموریت‌های این شبکه‌ی رادیویی احیای تفکر دینی است. همچنین قرار است از چهره‌ها و مفاخر فرهنگی در حوزه‌های تخصصی بهره‌مند شویم تا سطح کارشناسی برنامه‌ها را ارتقاء دهیم. در این باره معتقدیم که این توقعی است که یک جامعه از ما دارد و مسؤولیتی است که بر شانه‌هایمان سنگینی می‌کرد، بنابراین تلاش می‌کنیم تا امانت دار خوبی باشیم.

او با مقایسه میزان استقبال مخاطبان از رسانه در دهه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که در جامعه امروزی اهمیت دارد رشد تکنولوژی و سرعت فناوری اطلاعات و شبکه‌ها و سایت‌های متعدد است. در این زمینه شاید اگر در دهه پنجاه بخش زیادی از مردم رادیو گوش می‌کردند به این دلیل بود که به غیر از رادیو رسانه‌ی دیگری وجود نداشت و تلویزیون هم خیلی محدود بود به همین خاطر بیشتر به سمت رادیو می‌آمدند اما دیگر حالا اینطور نیست. اگر در دهه 50 تور می‌انداختیم می‌توانستیم مخاطبان خیلی زیادی را صید کنیم. اما در حال حاضر مثل ماهی‌گیری که قلاب می‌اندازد تا ماهی بگیرد، باید سعی کنیم، مخاطب پیدا کنیم.

او با اشاره به تنوع برنامه‌های رادیویی اینگونه گفت: در حال حاضر 22 شبکه رادیویی در حال فعالیت هستند که رادیو فرهنگ یکی از آنها است و در کنار تلویزیون کار خودش را انجام می‌دهد؛ بنابراین این سنت است که به شکل دوره‌ای تنوعی در کنداکتور برنامه‌های رادیویی اتفاق بیفتد. در خصوص رادیو فرهنگ باید بگویم که این شبکه مخاطبان خاص خودش را دارد و براساس نظرسنجی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که سطح فرهنگ و همچنین سطح توقعات فرهیختگان بالاتر رفته به همین دلیل باید برنامه‌های وزین‌تری را تولید کنیم.

مدیر رادیو فرهنگ با تاکید بر اینکه برای رادیو باید برنامه‌های فاخر‌، جذاب و وزین تولید کرد،‌ توضیح داد: برنامه‌های رادیو باید به گونه‌ای باشد که هر شهروندی که با سیگنال شبکه‌های رادیوی به ویژه فرهنگ برخورد می‌کند بتواند از آنها بهره بگیرد و در عین حالی که برنامه‌های سست و بی‌حالی نباشند. شبکه‌ای توفیق‌مدار است که بتواند به سلیقه‌های مختلف سرویس دهد.

همچنین او با اعلام اینکه از دی ماه امسال برنامه‌های رادیو فرهنگ با کنداکتور جدید پخش می‌شوند‌، گفت: برنامه‌هایی همچون مصلی عشق‌، سبک زندگی‌، پیامبر اعظم با موضوع فیلم موهن،‌ سخنرانی ویژه با موضوع‌های گوناگون و ... برای کنداکتور جدید این شبکه در نظر گرفته شده‌اند که پخش تمامی آنها از دی ماه آغاز می‌شود. ضمن اینکه بسیاری از برنامه‌های قدیمی رادیو فرهنگ حفظ شده‌اند و سر جای خودشان می‌مانند. لازم به ذکر است که 11 برنامه جدید در مجموع به کنداکتور رادیو فرهنگ اضافه شده و مابقی برنامه‌ها سرجای خود باقی خواهند ماند.

مدیر رادیو فرهنگ

وی با اشاره به سپرده شدن ماموریت سبک زندگی از سوی معاونت صدا به شبکه رادیویی فرهنگ توضیح داد: اخیرا از سوی معاونت صدا تصمیم گرفته شده که دبیرخانه‌ی سبک زندگی به شبکه رادیویی فرهنگ سپرده شود که در این بخش دبیرخانه سبک زندگی این ماموریت را انجام خواهد داد.

مدیر رادیو فرهنگ در پایان صحبت‌های خود اعلام کرد: چندین برنامه از برنامه‌های رادیو صدای آشنا به شبکه‌ی فرهنگ آمده‌ است که پخش آنها از دی ماه آغاز می‌شود؛ برنامه‌هایی همچون «یک حکایت یک مثل»،‌ «سمفونی واژگان‌»، «پرنیان‌» و ... که در نظر گرفته شده‌اند و از رادیو فرهنگ به روی آنتن می‌روند. ضمن اینکه این برنامه‌ها در صدای آشنا همچنان ادامه دارند.

به گزارش ایسنا‌، ساعت پخش برنامه‌های جدید رادیو فرهنگ به شرح زیر است:

پیامبر اعظم پنجشنبه‌ها ساعت 13 تا 13 و30

سبک زندگی هر روز ساعت 13و45 دقیقه تا 14

باکس سخنرانی ویژه هر روز از ساعت 4 و 45 دقیقه بامداد تا 5 و 15 دقیقه

شب قصه با اجرای بهروز رضوی هر شب به مدت 30 دقیقه از ساعت 22 تا 22 و 30 دقیقه

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.