دومین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر

نصیرزاده : در فوتبال ما بازیکن‌سالاری وجود دارد/ باید از ایجنت‌ها سفته یک میلیاردی بگیرند

کارشناس مسائل مدیریتی فوتبال ایران گفت: در فوتبال ایران بازیکن‌سالاری وجود دارد.
سه‌شنبه، 28 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نصیرزاده : در فوتبال ما بازیکن‌سالاری وجود دارد/ باید از ایجنت‌ها سفته یک میلیاردی بگیرند

کارشناس مسائل مدیریتی فوتبال ایران گفت: در فوتبال ایران بازیکن‌سالاری وجود دارد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، هوشنگ نصیرزاده در دومین جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل تیم‌های لیگ برتری گفت: متأسفانه در فوتبال ما بازیکن‌سالاری وجود دارد. وقتی با 25 بازیکن قرارداد می‌بندیم، 15 نفر از آنها طلبکار می‌شوند. استانداردها را رعایت نمی‌کنیم و نمی‌دانیم فسخ قرارداد و لیست خروجی چیست.

وی افزود: چند سال پیش 5 پنالتی روی دروگبا گرفته نشد، او در آخر عصبانی شد و به داور حمله کرد. به همین خاطر باشگاه چلسی دروگبا را در لیست فروش خود قرار داد اما آیا ما این کار را انجام می‌دهیم.

کارشناس فوتبال ایران یادآور شد: سه بازیکن سال 88 با باشگاه نفت قرارداد سه ساله بستند اما بنا به دلایلی پس از مدتی کنار رفتند. اما این نفرات پول خود را در حالیکه مشغول به فعالیت دیگری بودند دریافت کردند. این نشان می‌دهد باشگاه‌های ما اطلاع کافی از نحوه قرارداد بستن ندارند. فدراسیون جهانی فیفا می‌گوید بازیکنی که قرارداد دارد نمی‌تواند با باشگاه دیگری مذاکره کند اما وقتی این بازیکن از 27 سال بیشتر سن داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. ما اعلام می‌کنیم بازیکن زیر 28 سال باید قرارداد سه ساله ببندد که این یک اشتباه است.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: با این تصمیمات غلط تمامی باشگاه‌ها را ورشکست می‌کنید، قرارداد شش ماهه را سه ساله می‌بندیم چون از قوانین اطلاع کافی نداریم. اگر کتاب قوانین را ورق بزنیم، مطمئناً متوجه تمامی مسائل می‌شویم. با بازیکنان خارجی ابتدا قرارداد می‌بندیم و سپس تازه تصمیم به گرفتن تست و آزمایش پزشکی می‌گیریم. باید از حقوق باشگاه‌ها دفاع کنیم. در فیفا بیشترین پرونده شکایت را ایران دارد که این اصلاً‌ خوب نیست. متأسفانه عده‌ای دست به دامن ایجنت‌های غیر رسمی و زیرزمینی می‌شوند اما باید پس از گرفتن امتحان و سفته یک میلیاردی ایجنت‌های رسمی را انتخاب کنیم. اگر این کار را نکنیم پدیده دلالیسم به وجود می‌آید و تقلب عدم پرداخت مالیات واین قبیل کارها اتفاق می‌افتد. باید برای مبارزه با این اتفاقات از راه قانونی وارد شویم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.