کارشناس والیبال : رفتار پدرانه کمیته انضباطی نباید ماست را شور کند!

کارشناس والیبال با اشاره به گسترش حاشیه‌ها در لیگ برتر گفت: اگرچه کمیته انضباطی سعی می‌کند رفتار پدرانه‌ای داشته باشد اما این موضوع نباید به قول معروف ماست را شور کند و گاهی باید برخورد قاطعانه با اخلاقی صورت گیرد.
چهارشنبه، 29 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کارشناس والیبال : رفتار پدرانه کمیته انضباطی نباید ماست را شور کند!

کارشناس والیبال با اشاره به گسترش حاشیه‌ها در لیگ برتر گفت: اگرچه کمیته انضباطی سعی می‌کند رفتار پدرانه‌ای داشته باشد اما این موضوع نباید به قول معروف ماست را شور کند و گاهی باید برخورد قاطعانه با اخلاقی صورت گیرد.

به گزارش راسخون، ابراهیم وطن‌پرست در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه والیبال رشد زیادی داشته و در چند سال اخیر جهانی شده‌ایم و گام‌های خود را فراتر از آسیا گذاشته‌ایم حالا باید همه مسائل را در سطح جهانی ارتقا دهیم. باید رفتار تماشاگران، مدیریت برگزاری لیگ، مربیان و همه عوامل جهانی شود و جهانی عمل کنیم. اگرچه هنوز در عرصه جهانی نوپا هستیم اما باید استانداردهای خود را ارتقا دهیم.

وی درباره نقش باشگاه‌ها در ایجاد حاشیه‌های والیبال گفت: اگر مقصر بداخلاقی‌ها را باشگاه‌ها بدانیم به بیراهه رفتیم. باشگاه به هر حال می‌خواهد تماشاگر داشته باشد. تماشاگری که بداند چگونه از تیمش حمایت کند مطمئنا اثر مثبتی خواهد داشت. برعکس اگر رفتارهای ناشایستی انجام دهد، بار منفی به تیم خود القا می‌کند. باشگاه‌ها نمی‌خواهند این حاشیه‌ها گسترش یابند. باید زنگ خطرها را به صدا درآوریم. همه باشگاه‌هایی که تیم دارند باید کارهای فرهنگی را دنبال کنند. همه باید دست به دست هم دهیم و فرهنگسازی کنیم و رسانه‌ها، داوران، مربیان و همه ما کمک کنیم تا بستر مناسبی فراهم آید تا تماشاگران هم تنها تیم خود را تشویق کنند و دیگر شاهد توهین نباشیم.

پیشکسوت والیبال درباره رفتار بازیکنان به ویژه بداخلاقی‌های صورت گرفته از سوی ملی‌پوشان به ایسنا گفت: ما دو نوع بازیکن داریم. یک تعداد بازیکن شاخص و ملی‌پوش داریم که خیلی نقش موثر و کلیدی در رویدادهای والیبال دارند. تعدادی هم بازیکن جوان و جویای نام داریم. بازیکنان شاخص ما الگوی سایرین هستند. با رفتار مناسب خود می‌توانند فضا را آرام کنند و التهاب‌ها را کنترل کنند. اما خب وقتی یک بازیکن ملی‌پوش سطح بالا خودش آتش بیار معرکه باشد و جو را ملتهب کند دیگر ما از بازیکنان جوان‌تر نمی‌توانیم انتظاری داشته باشیم.

وطن‌پرست درباره عملکرد کمیته انضباطی فدراسیون والیبال نیز خاطرنشان کرد: آن طور که شخصا برداشت کرده‌ام، کمیته انضباطی همیشه سعی می‌کند تا تعامل خوبی داشته باشد. نمی‌خواهد با شمشیری که در دست دارد، سر کسی را ببرد. بیشتر سعی بر آن است که با تعامل و نصیحت اوضاع را کنترل کند. به هر حال رفتار کمیته انضباطی بیشتر پدرانه است. من به کارشان ایراد نمی‌گیرم. ولی خب یک مقدار به قول معروف دیگر ماست شور شده است. باید با بعضی از موارد هم با قاطعیت برخورد شود. فرخی انسان باشخصیتی است و سایر اعضای کمیته انضباطی هم افراد مطلع و فنی هستند. مشکلی از نظر بار فنی وجود ندارد. انتقادها هم نسبت به عملکرد وجود دارد اگر می‌خواهند جریمه‌های کمیته انضباطی اثربخش باشد باید در برخی موارد برخورد قاطع‌تری صورت بگیرد. البته کمیته انضباطی عملکرد بدی نداشته است. به هر حال آن‌ها طوری رای داده‌اند که دست باشگاه‌ها به خاطر جریمه یک بازیکن خالی نماند.

پیشکسوت والیبال در پایان گفت: بهترین توصیه‌ای که می‌توانم داشته باشم این است که باید بپذیریم همه لازم و ملزوم والیبال هستیم. مربی نباشد، بازیکن نباشد یا داور و خبرنگار نباشند این رشته ورزشی لنگ می‌شود. حضور همه ما لازم است اما بازیکنان بزرگتر ما باید تا حدی جو را مدیریت کنند و زیاد به حاشیه نروند. اگر هم اشتباه صورت می‌گیرد تحمل خود را بالا ببریم. همچنین بازیکنانی که سابقه کمتری دارند رعایت بزرگترها و پیشکسوتان خود را بکنند. اگر بزرگتر کاری انجام داد تو روی هم نایستند. رعایت ادب و اخلاق از همه چیز مهم‌تر است. ورزش روزی تمام می‌شود. این مقام‌ها همه به دلیل این است که دور هم جمع شویم و فضای دوستانه‌ای شکل بگیرد. در نهایت کمک کنیم تا تیم ملی برای مسابقه‌های بین‌المللی آماده شود. به غیر از این موارد اگر فکر کنیم به بیراهه رفته‌ایم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.