دیدار استقلال و ما، بازی دارا و ندار است

مایلی‌کهن: میزبانی گهر حق مسلم ما بود/ تیم ملی خوب بود،باید با کدام‌ساز کی‌روش می‌رقصیدیم؟

سرمربی تیم فوتبال گهر می‌گوید میزبانی این شهر حق مسلم مردم لرستان است و خارج از عدالت بود که بازی‌های خانگی این تیم کماکان در خارج از استان برگزار می‌شد.
چهارشنبه، 29 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مایلی‌کهن: میزبانی گهر حق مسلم ما بود/ تیم ملی خوب بود،باید با کدام‌ساز کی‌روش می‌رقصیدیم؟

سرمربی تیم فوتبال گهر می‌گوید میزبانی این شهر حق مسلم مردم لرستان است و خارج از عدالت بود که بازی‌های خانگی این تیم کماکان در خارج از استان برگزار می‌شد.

به گزارش راسخون، محمد مایلی کهن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این که سرانجام میزبانی بازی گهر و استقلال به دورود رسید، گفت: واقعیت این است که از این مساله خوشحالیم اما باید بگویم که شرایط ما و استقلال برای انجام بازی در این زمین یکسان است. چرا که ما در گذشته در این زمین نه تمرین ‌کرده‌ایم و نه بازی. البته از تماشاگرانمان خواسته‌ایم که با رفتار‌هایشان بدعت جدیدی را در فوتبال ایران بگذارند. متاسفانه در ورزشگاه‌های ایران رفتار مناسبی را از سوی تماشاگران شاهد نیستم. تماشاگر با تماشاگر، تماشاگر با بازیکن و تماشاگر با داور مدام درگیرند، اما امیدوارم که تماشاگران لرستانی بدعت جدیدی بگذارند و تنها تیم محبوب خودشان را تشویق کنند. ما اعتقاد داریم هیچ مسابقه‌ای آخرین دیدار نیست و سوت پایان یک بازی، سوت آغاز بازی دیگر است. امیدوارم که شرایط خوب باشد و بتوانیم از حضور تماشاگرانمان استفاده کنیم.

مایلی کهن در پاسخ به این سوال که برخی از مسئولان باشگاه استقلال به میزبانی گهر اعتراض کرده‌اند، حالا موضع شما درباره این اعتراض‌ها چیست؟ گفت: یکسری مسایل نظیر مسایل فنی به ما مربوط است که تلاش می‌کنیم در درون زمین جوانمردانه بازی کنیم و بازی خوبی انجام دهیم و سایر مسایل بیرون از زمین به من مربی ارتباطی ندارد، اما به هر حال باید بگویم میزبانی در دورود حق مسلم گهر بود و از عدالت به دور است که تیمی بازی‌های خانگی‌اش را در خارج از شهرش برگزار کند. باید بگویم اگر این اتفاق نمی‌افتاد و سرانجام میزبانی به گهر نمی‌رسید، مطمئنا توجه‌های بعدی هم صورت نمی گرفت. نمی‌توان همه امکانات را برای شهرهای بزرگ خواست. همه ایران سرای من است و امکانات باید بین هموطنان تقسیم شود.

مایلی کهن در ادامه در پاسخ به این سوال که قلعه‌نویی گفته از دستور سازمان لیگ تمکین می‌کنیم ، اما هنوز فوتبال ایران نتوانسته‌ خاطرات ورزشگاه متقی ساری را فراموش کند، گفت: اگر تا به حال اتفاقاتی در ورزشگاه‌ها افتاده مقصر ما هستیم که گاها ورزش را از مسیر خود خارج ‌کرده‌ایم . اگر ما صرفا در مسابقات به اصل ورزش می‌پرداختیم و از مسایل حاشیه‌ای کمک نمی‌گرفتیم، کمتر این اتفاقات می افتاد. این واقعیتی است که هر جا خواسته‌ایم به هر طریقی مسابقه‌ای را ببریم اتفاقاتی افتاده است و اکنون می بینیم در سایر رشته‌ها به ویژه والیبال این مساله اشاعه پیدا کرده است. به هر حال همان طور که گفتم این حق مسلم ما، لرستانی‌ها و دورودی‌ها بود که بازی تیمشان در استانشان برگزار شود.

وی افزود: وقتی تیمی به لیگ برتر می‌آید باید بودجه کافی داشته باشد، کما این که می بینیم سایر تیم‌ها از خزانه دولت استفاده می‌کنند حالا چرا نباید برای دورود این اتفاق بیفتد. اگر استادیوم خوبی در این شهر ساخته می‌شد همان جا می‌ماند. متاسفانه بعضی وقت‌ها شعارهایی گفته می‌شود و مسایلی را به درستی به مردم نمی گوییم و هزینه‌های گزافی انجام می‌دهیم.

سرمربی گهر درباره استقلال، حریف تیمش در بازی روز جمعه هم گفت: استقلال تیم فوق‌العاده‌ خوبی دارد و علی‌رغم این که مسئولان این باشگاه می‌گفتند پول نداریم دیدیم که در نیم فصل این همه بازیکن گرفتند و حتی از ابتدای فصل هم بیشتر بازیکن خریدند. آنها به قدر کافی پول دارند و برای جذب بازیکنانشان پول‌های هنگفتی هم می‌دهند. در ابتدای فصل هم گفتم که استقلال چون تغییرات زیادی را به خود دیده نمی‌تواند خوب نتیجه‌ بگیرد و دیدید هر چقدر بازی‌های بیشتری انجام گرفت، استقلال هماهنگ‌تر شد. اکنون هم با بازیکنان جدید نقاط ضعف استقلال ترمیم شده و وضعیتش بهتر از نیم فصل است. آنها در جام حذفی هم به دنبال قهرمانی هستند، چرا که قهرمانی در حذفی به دلیل بازی‌های کمتر آسان‌تر است.

مایلی کهن در پاسخ به این سوال که با توجه به رابطه نه چندان خوبی که بین شما و قلعه‌نویی وجود دارد آیا فکر می‌کنید حساسیتی از این بابت به وجود بیاید؟ گفت: برای من هیچ یک از بازی‌ها حساسیتی ندارد و تنها به فکر عمل کردن به وظیفه‌ام هستم. ما تلاش می‌کنیم که برابر استقلال جوانمردانه بازی کنیم. اگر به لحاظ فنی توانستیم بر استقلال غلبه کنیم می بریم و اگر زورمان نرسد، طبیعتا نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. به هر حال فکر می‌کنم بازی استقلال و گهر رویارویی‌ داراها و ندارهاست.

سرمربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال ایسنا که وقتی کی‌روش با فشار فدراسیون برای حضور یک مربی ایرانی مواجه شده در گفت و گوی اخیرش اظهار کرده که اگر مربیان ایرانی خوب هستند، چرا در باشگاه‌ها کار نمی‌کنند؟ گفت: فکر می‌کنم که مقصر کی‌روش نیست، مقصر کسانی هستند که به خاطر عدم آشنایی‌شان با فوتبال به گونه‌ای قرارداد می بندند که با شکست‌های متوالی پول مردم هم از بین می‌رود. کما این که می بینیم یک باشگاه چند مربی خارجی آورده و به دلیل عدم آشنایی با مدیریت فوتبال قراردادها به گونه‌ای بسته شده که تمام ریش و قیچی به دست مربیان خارجی است. ضمن این که فکر می‌کنم شانس آورده‌ایم که تیم ملی با مربی خارجی اش خوب نتیجه‌ نگرفته، در غیر این صورت معلوم نبود فوتبال ما باید با کدام ساز آقای کی‌روش می‌رقصید و من واقعا متاسفم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.