" تا دو سه سال دیگر بازی می‌کنم"

وحید شمسایی: اطلاعات غلط به افتخاری می دهند / خسوس و ژوراندیرو نمی‌توانند به ایران کمک کنند

کاپیتان تیم ملی فوتسال معتقد است افتخاری مدیر مناسبی برای ریاست کمیته فوتسال است اما اطلاعات غلطی به او درباره انتخاب "خسوس کاندلاس" می دهند.
يکشنبه، 3 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحید شمسایی: اطلاعات غلط به افتخاری می دهند / خسوس و ژوراندیرو نمی‌توانند به ایران کمک کنند

کاپیتان تیم ملی فوتسال معتقد است افتخاری مدیر مناسبی برای ریاست کمیته فوتسال است اما اطلاعات غلطی به او درباره انتخاب "خسوس کاندلاس" می دهند.

به گزارش راسخون، وحید شمسایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور سید رضا افتخاری در راس کمیته فوتسال توضیح داد: افتخاری از افراد فوتبالی و همیشه خدمتگزار بوده است. او مدیر خوب و مهربانی است اما یک مقدار کسانی که به او مشورت می‌دهند راه درست را به او نشان نداده‌اند و اطلاعات غلط به او می دهند. شنیده‌ام که قرار است خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی شود اما اگر او مربی موفقی بود هیچ گاه به ایران نمی‌آمد تا دستیار یک مربی جوان شود.

وی ادامه داد: ما مثل برزیل، فوتسال در خونمان است. بازیکنان بزرگی مثل مصطفی نظری، محمد طاهری و محمد کشاورز در دنیا مطرح هستند و حسین شمس بهترین مربی دنیا شده است. این‌ها نشان می‌دهد که فوتسال ایران ریشه‌دار است. خسوس اگر مربی بزرگی بود 4 – 5 سال بدون تیم نمی‌ماند و مطمئن باشید کسی که سطح بالایی داشته باشد هیچ گاه به عنوان دستیار فعالیت نمی‌کند. ژوراندیرو هم امتحانش را پس داده است. او زحمت می‌کشد اما نباید پول بیت‌المال به راحتی از دست برود. مربیان زیادی در ایران داریم که از پایه می‌توانند روی آن‌ها کار شود. ما مدرسانی در سطح آسیا و فیفا داریم. بازیکنانی که در دنیا بهترین هستند زیر دست همین مربیان ایرانی بزرگ شده‌اند. وقتی بازیکن بزرگی مثل "سیسو" از برزیل به ایران می‌آید نشان می‌دهد که فوتسال ما پیشرفت کرده است.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ادامه داد: وقتی به تیم منتخب جهان رفتم "مارکوس" به من گفت که دوست دارد در ایران مربی‌گری کند. این نشان می‌دهد که فوتسال ما جزو بهترین‌های دنیاست. به هر حال آقای افتخاری صاحب اختیار است اما بودن خسوس و ژوراندیرو نمی‌تواند به فوتسال ایران کمک کند. ما مربیانی مثل حسین شمس، محمد حسن انصاری فرد، سید مهدی ابطحی،‌ امیر شمسایی، ناصر صالح، محمود خوراکچی و علی رعدی را داریم. این‌ها مربیان کوچکی نیستند. سال 2008 در جام جهانی با شمس جزو چهار تیم برتر جهان شدیم و افتخارهای گروهی و فردی را به دست آوردیم. از قدیم هم ثابت شده که مربیان خارجی در ایران نتیجه نمی‌گیرند. مربیانی مثل "کناوه" و "ژوراندیرو" در ایران موفق نبوده‌اند. البته تنها هرمانس و منزس در دوره‌ای کوتاه به ایران آمدند و رفتند.

شمسایی همچنین با اشاره به اینکه حضور خسوس کاندلاس بر روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی تایلند هیچ تاثیری نداشت و ماندنش نیز کار جالبی نیست عنوان کرد: افتخاری فردی ورزشی و ارزشی است و امیدوارم فوتسال را بتواند به جایگاه واقعی‌اش برساند. همچنین برگرداندن سرمایه‌گذارانی مثل ریخته‌گران، شفیعی و مرتضوی می‌تواند از برنامه‌های رییس جدیدمان باشد، همچنین ما باید مدیران عاملی مثل رویانیان و فتح‌الله‌زاده را متقاعد کنیم تا در فوتسال تیم‌داری کنند، چون اسپانیا بهترین تیمش بارسلونا است. ما اول باید باشگاه‌ها را سروسامان دهیم تا تیم ملی نتیجه بگیرد. امسال اگر در جام جهانی ضرر کردیم به این دلیل بود که قراردادها کم شده بود و بازیکنان از لحاظ روحی افت کرده بودند. وقتی باشگاه‌ها تضعیف شوند، تیم ملی از بین می‌رود.

وحید شمسایی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا افتخاری تاکنون با او درخصوص وضعیت موجود در فوتسال صحبت کرده است؟ گفت: من افتخاری را از قدیم می‌شناسم، او فرد باشخصیت و فوتبالی است. مطمئنا جلسه با او می‌تواند مفید باشد و من برای پیشرفت فوتسال همه کار می‌کنم چون اگر فوتسال نتیجه نگیرد همه ما ضربه می‌خوریم اما تا امروز هنوز هیچ صحبتی با من نشده و فقط در رسانه‌ها شنیده‌ام که قرار است جلسه برگزار شود. به هر حال ریاست کمیته فوتسال در حال حاضر بر عهده ایشان است و من می‌خواهم که رابطه‌ها نزدیک باشد تا هر کدام از ما راهکاری بدهیم.

آقای گل جهان همچنین درباره اظهارنظر افتخاری مبنی بر اینکه شمسایی هنوز هم می‌تواند در تیم ملی بازی کند بیان کرد: من همیشه دوست داشتم که خدمتگزار باشم و تا الان هر کاری که می‌توانستم هم برای تیم ملی کشورم انجام داده‌ام و از این پس هم مصرانه حاضرم به لحاظ تجربه یا بازی کردن در اختیار تیم باشم. همچنین هنوز تصمیمی برای خداحافظی ندارم، چون به صورت ایده‌آل تمرین می‌کنم و به لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار دارم. از نظر خودم به راحتی می‌توانم دو، سه سال دیگر بازی کنم.

شمسایی در پایان درباره نرفتنش به تیم میثاق تهران تصریح کرد: از محمود خوراکچی دوست خوب و صمیمی‌ام ممنونم که بالای 15 جلسه را برای رفتنم به میثاق برگزار کرد. به هر حال من برای بازی کردن ملاکی به اسم پول نداشتم اما یک سری اعتقادات دارم که به آن‌ها پایبندم. من چندین و چند بار استخاره کردم اما هر بار بد آمد و به همین دلیل شرمنده سهراب خلیلی و محمود خوراکچی شدم. اگر اتفاق بدی در نتایج میثاق بیفتد مقصرش من هستم.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.