کی‌روش تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌ماند/ مردم تیم ملی ضعیف نمی‌خواهند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی سرمربی تیم ملی خواهد بود.
دوشنبه، 4 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کی‌روش تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌ماند/ مردم تیم ملی ضعیف نمی‌خواهند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی سرمربی تیم ملی خواهد بود.

 

به گزارش راسخون به نقل از فارس از اراک علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کی‌روش مربی توانمندی است که برنامه‌های بسیار خوبی هم دارد و قطعا تا خردادماه سال آینده به عنوان سرمربی تیم ملی باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: متأسفانه تیم ملی در چند بازی که می‌توانست راحت امتیاز کسب کند، شکست خورد و فرصت‌های بسیار خوبی را از دست داد.

*مردم تیم ملی ضعیف نمی‌خواهند

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در تیم ملی ضعف‌هایی وجود دارد که متأسفانه جایگزینی برای رفع این ضعف‌ها وجود ندارد؛ اگر تیم ملی به طور شانسی هم به جام جهانی راه پیدا کند، باید با یک تیم قوی در مسابقات حاضر شود، چرا که مردم تیم ملی ضعیف نمی‌خواهند.

کفاشیان در ادامه با اشاره به ضرورت رعایت سقف قراردادها در باشگاه‌ها بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر در این زمینه مشکلاتی در فوتبال کشور وجود دارد که موضوع با هیئت رئیسه لیگ مطرح و قرار شد هیئت رئیسه در فصل آینده در این زمینه تجدیدنظر کند و تصمیمات درستی بگیرد.

وی افزود: ما قبول داریم که در برخی از باشگاه‌ها هزینه‌های سنگینی می‌شود که این باعث می‌شود سهم بقیه ورزش‌های پایه و سرمایه‌‌گذاری استان‌ها در لیگ برتر از بین برود که باید در این خصوص عدالت و تعادل حفظ شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دلال‌بازی در فوتبال عنوان کرد:  یکی از دلایل دلال‌بازی در فوتبال، نبودن قوانین و مقررات شفاف و مشخص و دیگری عدم تجربه مدیریت باشگاه‌هایی که تجربه لازم را ندارند، به همین دلیل باعث ایجاد رقابت منفی در بازار می‌شوند؛ باید بگویم که مبالغ بعضی قراردادها غیراصولی بالا رفته که موجب شده، ذهنیت جامعه نسبت به فوتبال خراب شود.

* 65 درصد درآمد فوتبال باید از محل حق پخش تلویزیونی باشد که پرداخت نمی‌شود

کفاشیان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم فراهم‌‌سازی بسترهای لازم برای حضور بخش خصوصی در فوتبال گفت: تا زمانی که زمینه‌های حضور بخش خصوصی در فوتبال فراهم نشود، نمی‌توانیم ادعای خصوصی‌سازی داشته باشیم؛ در حال حاضر 65 تا 70 درصد درآمد فوتبال از محل حق پخش تلویزیونی است که متأسفانه این مبلغ پرداخت نمی‌شود و از آنجا که فوتبال نمی‌تواند درآمدزایی دیگری داشته باشد، دولت برای ادامه حیات فوتبال مجبور به تزریق پول به فوتبال کشور است و در این صورت است که نمی‌توانیم به سمت خصوصی‌سازی برویم.

وی با تأکید بر اینکه حق پخش، حق فوتبال کشور است و عدم پرداخت آن لطمه زیادی به فوتبال کشور وارد می‌کند، ابراز داشت: اگر امروز دولت پول به فوتبال تزریق می‌کند، به خاطر این است که فوتبال نیاز جامعه است و چون قوانین و مقررات ناقص است و حق پخش به فوتبال پرداخت نمی‌شود و درآمدهای دیگر برای فوتبال زمینه سازی نشده، دولت ناچار به تزریق پول به فوتبال است که اگر این پول از جای صحیح خود که بیشتر آن از حق پخش حاصل می‌شود، جذب شود به سمت خصوصی‌سازی خواهیم رفت و بیشتر مشکلات فوتبال کشور که دلال‌بازی و قیمت‌های سرسام‌آور بازیکنان و مربیان است، حل خواهد شد.

*با انتقال تیم نفت به اراک موافقم

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر انتقال تیم نفت تهران به اراک بیان داشت: این مصوبه یک مصوبه قانونی است و قانون باید اجرا شود.

کفاشیان با اشاره به اینکه ما نیز با انتقال تیم نفت به اراک کاملا موافقیم، گفت: وجود تیم لیگ برتری در استان مرکزی یک ضرورت است و انجام این مهم می‌تواند به تقویت فوتبال استان و کشور کمک زیادی کند.

وی در پایان ادامه داد: در سال گذشته مسائلی پیرامون تأمین منابع مالی و تأمین زیرساخت‌ها در اراک مطرح بود که خوشبختانه مسائل مربوط به زیرساخت‌ها برطرف شده که امید می‌رود با حل مسائل مالی بتوانیم این تیم را از فصل آینده به اراک منتقل کنیم.

/110/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.