مستند «چادر مشکی» با موضوع حجاب در شبکه 2

مستند «چادر مشکی» به تهیه‌کنندگی سعید تارازی و کارگردانی و نویسندگی میلاد بهار در 52 دقیقه برای پخش از آنتن شبکه دو سیما آماده شد.
جمعه، 27 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مستند «چادر مشکی» با موضوع حجاب در شبکه 2

ویرایش عکس آذرماه 98


مستند «چادر مشکی» به تهیه‌کنندگی سعید تارازی و کارگردانی و نویسندگی میلاد بهار در 52 دقیقه برای پخش از آنتن شبکه دو سیما آماده شد.

به گزارش راسخون «سعید تارازی» در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: تصویربرداری و تدوین این مستند به پایان رسیده و کار برای پخش از شبکه زندگی تحویل گروه مستند شده است.
 
وی تصریح کرد: این مستند تلویزیونی زندگی و فعالیت‌های اجتماعی گروهی از بانوان کشور را به تصویر می‌کشد که چادر مشکی را به عنوان پوشش اصلی خود برگزیده‌اند.
 
این تهیه کننده گفت: این فیلم مطلقا رویکرد تبلیغی ندارد، فقط زندگی روزمره زنانی را به تصویر می‌کشد که حجاب چادر را مانعی برای فعالیت‌های اجتماعی خود نمی‌دانند.
 
وی درباره مراحل ساخت این مستند گفت: طی فراخوانی از بانوان چادری دعوت کردیم تا برای حضور در این مستند اعلام آمادگی کنند، پس از این فراخوان از 50 بانو علاقمند تست گرفتیم و در نهایت 4 نفر از فعال‌ترین و اجتماعی‌ترین زنان چادری کشور برای حضور در این مستند انتخاب شدند.
 
تارازی افزود: این تست‌ها در بخش‌هایی از مستند «چادر مشکی» به تصویر کشیده شده است.
 
این تهیه کننده افزود: در این مستند به زندگی خصوصی  این زنان وارد شده و فعالیت‌های روزمره آن ها را به تصویر کشیدیم.
 
همچنین در ادامه سعید رشتیان، مجری طرح این برنامه نیز گفت: این مستند جلوه‌ای از واقعیت امروز جامعه ایران است، اشتیاق بخشی از جمعیت بزرگ زنان ایرانی که چادر را پوشش مطلوبی برای بانوان می‌دانند.
 
وی گفت: به جرات می‌توانم ادعا کنم تا به حال کاری به این سادگی و تاثیر گذاری در حوزه حجاب ساخته نشده و تا 70 درصد از ساخت این مستند تک قسمتی احساس رضایت می‌کنم.
 
رشتیان افزود: در «چادر مشکی» زندگی مژده لواسانی (مجری تلویزیون)، کریمی (طراح چادر)، یک خانم راننده تاکسی و یک خانم که به عنوان مدیر روابط عمومی در یکی از بانک‌های کشور در حال فعالیت است، به تصویر کشیده شده است.
 
مجری طرح با اعلام این که همواره به جنبه‌های نظری حجاب توجه شده است، گفت: این مستند فارغ از بحث‌های اعتقادی و ارزشی نگاهی جامع و مستقل به چادر مشکی دارد، از سویی اقتصاد این پوشش اسلامی را بررسی کرده و از سوی جنبه‌های کاربردی آن در زندگی زنان علاقمند را بررسی می‌کند.
 
وی گفت: ما فقط راوی نوع نگاه و زندگی بخشی از زنان ایران هستیم و سعی داریم با پرداختی متفاوت فلسفه حجاب چادر را را به درستی واکاوی کنیم.
 
در ساخت این فیلم گلستان رحیمیان به عنوان مدیرتولید، مهرزاد پتگر عکاس، شهرزاد همتی نویسنده گفتار متن و طراح سوال، وحید محمود خانی دستیار تهیه، بهزاد دورانی مدیر تصویر برداری، الیکا رضایی صدابردار و ادریس  افراش صداگذار، سعید رشتیان مجری طرح، تهیه کنندگان سعید رشتیان و سعید تارازی همکاری داشتند.

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.