در مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی

علی‌آبادی: ورزش ایران باید جزو 10 تیم اول المپیک و 3 تیم اول آسیا باشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما باید در المپیک جزو 10 کشور اول و در مسابقات آسیایی تیم دوم یا سوم باشیم.
سه‌شنبه، 8 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علی‌آبادی: ورزش ایران باید جزو 10 تیم اول المپیک و 3 تیم اول آسیا باشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما باید در المپیک جزو 10 کشور اول و در مسابقات آسیایی تیم دوم یا سوم باشیم.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در مجمع عمومی انتخابات فدارسیون ملی ورزشهای دانشگاهی ضمن تشکر از وزیر علوم به خاطر سامان دادن این کار بزرگ گفت: ارزشهای ورزش از جهت روانی، علمی، فرهنگی و .. بر هیچکس پوشیده نیست. من در این مجمع عزیزانی را می‌بینم که مطمئنا همگی از نخبه های ورزش کشور هستند. وزارت علوم تحقیقات و فناوری یکی از خزائن (خزینه‌ها) ورزش کشور است.

وی تصریح کرد: قلب ورزش در آموزش و پرورش است و در مرحله بعدی وزارت علوم قرار دارد و پس از آن دانشگاه‌های تحت پوشش این وزارت خانه هستند که دانشجویان را بالقوه رتحویل می‌گیرند. این دانشجویان از سن 18 تا 32 سالگی در اختیار یک مجموعه عظیم علمی هستند که می‌تواند هم سطح علمی و اجتماعی آنها را بالا ببرد و هم اعتماد به نفس ویژه ای به دانشجویان ورزشکار دهد.

علی آبادی ادامه داد: امیدوارم که ایجاد این مرکز که فضای ورزشی وزارت علوم را ساماندهی می کند و می‌تواند آن را تخصصی تر کند بتواند سطح علمی و ورزشی کشور عزیز ما را در حیطه دانشجویی بالا ببرد و تاثیر خود را در نهایت در مسابقات المپیکی، پارالمپیکی، زمستانی و بازیهای کشورهای اسلامی بگذارد. معتقدم مسابقات کشوری، لیسانس محسوب می‌شود و مسابقات آسیایی فوق لیسانس است و المپیک دکترای ورزش است.

علی آبادی ادامه داد: در بازیهای آسیایی معمولا 36 رشته حضور دارند و 1400 مدال توزیع می‌شود، البته در برخی مواقع با 35 رشته برگزار می‌شود شاید حدود 30 مدال بالا و پایین شود اما حدودا 1400 مدال توزیع می‌شود. هفت رشته از جمله شنا، دو میدانی، ژیمناستیک، تیراندازی، قایقرانی و ... حدودا 700 مدال را به خود اختصاص داده‌اند و 29 رشته دیگر مجموعا 700 مدال دیگر را به خود اختصاص داده‌اند. آن چیزی که باعث تاسف است این است که ما در محدوده هفت رشته مدال آور نبوده‌ایم. در شنا و ژیمناستیک هرگز نبوده‌ایم و در 5 رشته دیگر هم تاثیرگذاری بسیار کمی داشته ایم.

علی آبادی بیان کرد: در 29 رشته باقی مانده هم ما در 15 رشته مدال آور با ظرفیت سازی که انجام شد توانستیم از ظرفیت بانوان استفاده کنیم و اولین بار طلای بانوان داشته باشیم. اگر کار با برنامه درست انجام دهیم جایگاه ما در کشورهای آسیایی باید دوم و سوم باشد نه رتبه دهم. دسترسی به جایگاه دوم یا سوم در آسیا برای ما بعید نیست، در المپیک با دریافت هفت تا نه مدال طلا باید بتوانیم جزو ده کشور اول باشیم. در دوومیدانی، بوکس و .. ظرفیت مدال آوری داریم.

وی تاکید کرد: بانوی ما برای اولین بار در المپیک شرکت می‌کند و جایگاه ششم را به دست می‌آورد این نکته بسیار مهمی است، امیدوارم بتوانیم با همکاری کمیته ملی و این مجموعه، ورزش را به جایگاهی برسانیم که شایسته کشور عزیزمان باشد. جایگاه ما در بازی‌های المپیک باید جزو ده کشور اول و در بازی‌های آسیایی بین دوم و سوم باشد.

علی آبادی در پایان گفت: از همین جا اعلام آمادگی کمیته ملی المپیک را با این مجموعه و عظیم دانشگاهی ورزشی اعلام می‌کنم و امیدوارم همکاری نزدیک و صمیمانه‌ای داشته باشیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.