8 دوره حضور سپاهان در آسیا / جام قهرمانی تنها جای خالی ویترین سپاهان

تیم سپاهان نهمین تجربه آسیایی خود را در شرایطی تجربه می‌کند که از هشت تجربه قبلی یک نایب قهرمانی و یک حسرت ابدی برای این تیم باقی مانده و در دوره نهم به دنبال اتمام ماموریتی است که در دوره پنجم به نتیجه نرسید.
سه‌شنبه، 8 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
8 دوره حضور سپاهان در آسیا / جام قهرمانی تنها جای خالی ویترین سپاهان

تیم سپاهان نهمین تجربه آسیایی خود را در شرایطی تجربه می‌کند که از هشت تجربه قبلی یک نایب قهرمانی و یک حسرت ابدی برای این تیم باقی مانده و در دوره نهم به دنبال اتمام ماموریتی است که در دوره پنجم به نتیجه نرسید.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، یازدهمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از فردا آغاز شده و تیم‌های سپاهان، استقلال و تراکتورسازی به عنوان سه نماینده ایران در این رقابت‌ها به مصاف حریفان آسیایی می‌روند.

تیم سپاهان که با قهرمانی در لیگ یازدهم جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری را به دست آورد، پر سابقه‌ترین‌ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیاست که برای نخستین بار نیز تجربه حضور یک تیم ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است.

تیم سپاهان در نهمین فصل حضورش در لیگ قهرمانان آسیا در گروه C با تیم‌های النصر امارات، الغرافه قطر و الاهلی عربستان هم گروه است.

به بهانه آغاز فصل جدید این مسابقات نگاهی داریم به پیشینه حضور تیم‌ها سپاهان در هشت دوره گذشته این رقابت‌ها:

* دومین دوره لیگ قهرمانان آسیا

در این دوره تیم سپاهان به عنوان قهرمان دومین دوره لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت، این تیم در گروه D با تیم‌های الاتحاد عربستان، العربی کویت و نفتچی ازبکستان هم گروه بود.

سپاهان با پیروزی خیره ‌کننده چهار بر صفر در گام نخست برابر نفتچی رقابت آسیایی را آغاز کرد اما در نهایت به مرحله بعد صعود نکرد زیرا الاتحاد به خاطر تفاضل گل بالاتر و همچنین کسب نتیجه بهتر در دو دیدار رفت و برگشت مقابل زرد پوشان اصفهانی به مرحله یک چهارم این مسابقات صعود کرد تا نخستین حضور آسیایی حاصلی برای این تیم در برنداشته باشد.

* سومین دوره لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان دومین تجربه آسیایی‌اش را با قهرمانی در جام حذفی ایران به دست آورد و در گروه B قرار گرفت که العین، الشباب و الوحده رقیبان سپاهان در مرحله گروهی محسوب می‌شدند.

سه برد، دو تساوی و یک باخت حاصل کار سپاهان در این گروه بود تا برای دومین دوره نیز نتواند به مرحله بعد راه پیدا کند.

* پنجمین دوره لیگ قهرمانان آسیا

در این دوره با حذف استقلال، سپاهان تنها نماینده ایران بود و بار سنگینی را روی دوشش احساس می‌کرد.

نماینده اصفهان در گروه D با تیم‌های الاتحاد سوریه، العین امارات و الشباب عربستان هم‌گروه بود و به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شد، در این مرحله نیز توانست کاوازاکی فرونتال ژاپن پشت سر بگذارد و به نیمه نهایی راه پیدا کند.

در این مرحله سپاهان به مصاف باید به دیدار الوحده امارات رفته و با یک برد و یک تساوی مقابل این تیم راهی دیدار فینال شد.

در دیدار نهایی بار دیگر سپاهان میزبان مسابقه نخست بود که در اصفهان برابر این تیم به تساوی یک بر یک رضایت داد و در بازی برگشت و در جهنم سایتامایا با نتیجه دو بر صفر مغلوب میزبان خود شد تا از فتح جام پنجم لیگ قهرمانان آسیا در آخرین گام بازماند، البته با توجه به صعود اوراواردز ژاپن میزبان مسابقات جام باشگاه‌های جهان به فینال این رقابت‌ها، سپاهان به افتخار دیگر دست یافت و اتوماتیک‌وار جواز حضور در این مسابقات معتبر بین‌المللی را به دست آورد.

* ششمین دوره لیگ قهرمانان

تیم سپاهان اصفهان با قهرمانی در جام حذفی سهمیه حضور در ششمین دوره لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و در گروه A با تیم‌های الاتحاد عربستان، کوروچی ازبکستان و الاتحاد سوریه هم‌گروه بود.

طلایی پوشان در مرحله گروهی با دو برد، یک تساوی و سه باخت از صعود به مرحله گروهی بازماندند تا نتیجه بدی برای نایب قهرمان آسیا به دست بیاید.

* هفتمین دوره لیگ قهرمانان آسیا

این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با تغییراتی  همراه بود و کنفدراسیون فوتبال آسیا چهار سهمیه آسیایی برای فوتبال کشورمان در نظر گرفت که تیم سپاهان این بار نیز به دلیل کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده بود.

نماینده اصفهان در این فصل در گروه D با تیم‌های الشباب امارات، الاتفاق عربستان و بنیاد کار ازبکستان هم گروه بودند که در نهایت با 2 برد، یک مساوی و 3 باخت نتوانست از مرحله گروهی عبور کند.

* هشتمین دوره لیگ قهرمانان آسیا

تیم سپاهان با قرار گرفتن در رده چهارم لیگ برتر ایران، شانسی برای هفتمین حضور آسیایی‌اش نداشت اما با قهرمانی تیم ذوب‌آهن در جام حذفی و به دلیل اینکه این تیم پیش از آن با نایب قهرمانی در لیگ برتر جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را به دست آورده بود، شانس شرکت مجدد در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

طلایی پوشان در این فصل در گروه C با تیم‌های العین امارات، پاختاکور ازبکستان و الشباب عربستان هم گروه بود و در پایان مرحله گروهی نتیجه‌ای برای نماینده ایران رقم خورد که کاملا دور از انتظار بود زیرا این تیم با 2 برد، 2 مساوی و 2 باخت از دور رقابت‌ها کنار رفت.

* نهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران در این مسابقات حضور یافته و در گروه A تیم‌های الهلال عربستان، الغرافه قطر و الجزیره امارات هم گروه بود که با 4 برد، یک مساوی و یک باخت به مرحله بعد صعود کرد.

سپاهان در این مرحله با تیم السد قطر روبه‌رو شده بود و می‌رفت که با توجه به برد یک بر صفر برابر این حریف راهی مرحله بعدی شود که اشتباه آماتوری باشگاه سپاهان برای بازی دادن رحمان احمدی رأی به بازنده شدن این تیم داد و تیم السد قطر در نهایت قهرمانی را به خانه برد.

*دهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان با قهرمانی در لیگ برتر دوباره راهی لیگ قهرمانان آسیا شده و در گروه C با  تیم‌های الاهلی عربستان، النصر امارات و لخویای قطر هم گروه شده و با 4 برد، یک مساوی و یک باخت به مرحله پلی‌آف صعود کرد.

سپاهان در این مرحله در دیداری تمام ایرانی با تیم استقلال برخورد کرده و با برد دو برصفر برابر این تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

طلایی‌پوشان در این مرحله با تیم الاهلی عربستان برخورد کرده و پس از تساوی بعد از تساوی بدون گل در اصفهان، در بازی برگشت 4 بر 1 نتیجه را واگذار کرده و از دور مسابقات حذف شدند.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.