اعضای مجمع باید در تصمیمات فدراسیون دخیل باشند

عزیزی‌خادم: چرا باید درگیر برگزاری بازی سپاهان و استقلال باشیم؟ / نگاه‌ ۱۱ سال قبل به فوتبال

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: چرا باید درگیر مسائل کوچک باشیم و انرژی خود را برای مسائل روزمره بگذاریم؟
يکشنبه، 20 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عزیزی‌خادم: چرا باید درگیر برگزاری بازی سپاهان و استقلال باشیم؟ / نگاه‌ ۱۱ سال قبل به فوتبال

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: چرا باید درگیر مسائل کوچک باشیم و انرژی خود را برای مسائل روزمره بگذاریم؟

به گزارش راسخون، شهاب‌الدین عزیزی خادم در گفت و گو با فارس در مورد جلسه روز شنبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در این جلسه یکی از موارد مهمی که قرار است مورد بحث قرار گیرد کاهش یا عدم کاهش تعداد تیم های لیگ برتر است. اینکه لیگ 16 یا 18 تیمی باشد. فکر می کنم دوستان در هیئت رئیسه برای تصمیم گیری در این مورد نباید تحت تاثیر مسائل احساسی و مقطعی و گروهی و منافع شخصی قرار گیرند.

وی افزود: البته هر تصمیمی موافق و مخالف دارد. به نظر من فارغ از خوشحالی و ناراحتی در این مورد، تصمیم گرفته شده باید بیشترین رضایتمندی وسوددهی را برای فوتبال داشته و قابل دفاع باشد.

عزیزی خادم با تاکید بر اینکه این تصمیم مهم است، در پاسخ به این سوال که خودش چه نظری در این باره دارد، گفت: به نظر من باید فارغ از هر گونه مسئله ای این موضوع کارشناسی علمی و منطقی شود. این تصمیم هم معایب دارد و هم محاسن. ما باید یک تصمیم ملی بگیریم. نباید نگاه صفر و صدی داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: معایب 18 تیمی بودن لیگ این است که در بحث زیر ساخت، ورزشگاه، چمن و کیفیت بازیکن مشکلاتی داریم و البته یک مسئله هم این است که در زیر ساخت کل کشور مشکلاتی هست. همه این موارد باعث می شود که لیگ فشرده ای داشته باشیم و همین موضوع برای تیم ها خستگی می آورد و مصدومیت پیش می آید. حتی می بینید که جام حذفی با چه فشردگی در حال برگزاری است. خودم به این معایب واقف هستم اما محاسنی هم دارد. اینکه گردش مالی بیشتری داریم. بخش های بیشتری درگیر فوتبال می شوند و توسعه فوتبال که کلید واژه اصلی فیفا است را بهتر داریم چون وظیفه ما گسترش فوتبال است.

وی ادامه داد: با این پیش شرط هم باید تیم هایی به لیگ برتر راه پیدا کنند که از نظر مالی و استاندارها شرایط را داشته باشند.اعتقاد دارم باید کار کارشناسی شود و شتابزدگی نداشته باشیم و با یک جمع بندی روشن مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

عزیزی خادم خاطر نشان کرد: من از کارشناسان می خواهم در این فرصت نظرات خوب خود را به ما بدهند. باید به نتیجه ای که به نفع فوتبال است برسیم و همه جوانب باید در نظر گرفته شود.

رئیس شورای عالی راهبردی تدوین چشم انداز فوتبال ایران اظهار داشت: مسئله دیگری که می خواهم بگویم این است که به همراه دوستان در هیئت رئیسه چالش های پیش رو و فرارو در سال آینده را مورد بررسی قرار دهیم و پیش بینی کنیم و از همین حالا به فکر چاره باشیم.

در حوزه مالی هم حرف ها و ایراداتی دارم. سال آینده با این شرایط باشگاه های ما مشکل مالی خواهند داشت و فدراسیون باید چاره ای از اکنون داشته باشد. از همین حالا بدانیم در سال آینده با چه مواردی روبرو هستیم. شاید بازارهای جدیدی برای بازیکنان پیش آید و این به نوسانات نرخ ارز بر می گردد و برخی بازیکنان بخواهند در لیگ های دیگری فوتبال خود را دنبال کنند پس فدراسیون باید آمادگی روبرویی با این مسائل را داشته باشد.

وی افزود: باید مکانیزم جدیدی را تعریف کنیم مثلا اگر قرار است سیاست ما سیاست ریاضت اقتصادی باشد از همین اکنون آن را تعریف کنیم. من نگرانی‌ام این است که با اتفاقات پیش بینی نشده روبرو نشویم و فضای اقتصادی کشور را برای سال آینده آنالیز کنیم.

عزیزی خادم ادامه داد: واقعیت است در شورای عالی راهبردی همه این مسائل باید باشد و البته استارت آن هم خورده و بعد از تعطیلات عید استراتژی های خود را مشخص می کنیم و نتایج آن باید به فدراسیون فوتبال داده شود و خوراک بدهیم به آنها تا حلاجی شود. از دوستان در هیئت رئیسه فدراسیون می خواهم فکر برتر داشته باشیم و یک شبه تصمیم گیری نکنیم.

وی با اشاره به اینکه دور از شان فوتبال است که در شرایط فعلی بحث برگزاری یا عدم برگزاری بازی راه آهن و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به میزبانی راه‌آهن را داشته باشیم، افزود: دو روز مانده به بازی باشگاه راه ‌آهن می گوید نمی خواهد در ورزشگاه آزادی میزبان پرسپولیس باشد. این مسائل باید همان پیش از فصل حل می شد. این مسائل دیگر حداقل ها در فوتبال است. ما کارهای مهمتر و سخت‌تر در فوتبال داریم که اگر نتوانیم این مسائل کوچک را حل کنیم چطور می خواهیم مسائل بزرگتر را حل کنیم.

زمانی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت که داوران دربی ایرانی باشد و دیگر از داوران خارجی استفاده نکند و اتفاقا بدون مشکل هم این اتفاق افتاد. این تصمیم خوبی بود ما باید از قبل پیش بینی های لازم را بکنیم و با کار کارشناسی برنامه های خود را جلو ببریم.

وی خاطر نشان کرد: مسئله دیگری که می خواهم بگویم این است که ما باید یکسری از تصمیمات خود در هیئت رئیسه را در مجمع فدراسیون مطرح کنیم و برای این تصمیمات رای بگیریم. باید اعضای مجمع را در تصمیمات مشارکت دهیم. انتخابات گذشته فدراسیون فوتبال که انتخابات روشنی بود نشان داد که اعضای مجمع استقلال دارند. اعتقاد ندارم که اعضای مجمع را سالی یکبار دور هم جمع کنیم تا رای گیری صورت گیرد. این فضا باید از این حالت خارج شود و از آنها باید کمک کنیم و کمک فکری بدهند. مگر شعار ما این نیست که صاحبان فوتبال مجمع هستند پس باید از آنها کمک بگیریم.

عزیزی خادم تاکید کرد: این مسئله هم به منفع فوتبال است و هم اعضای مجمع. می توانیم ارتباطات را نزدیک کنیم. آنها می توانند در تولید فکر به ما کمک کنند. اعتقاد دارم کارشناسان باید نظر خود را برای سال آینده بدهند. باید بازنگری در 11 سال گذشته فوتبال ما انجام شود. اینکه کجا درست رفتیم، کجا راه را اشتباه رفتیم. چه تصمیمات جدی باید بگیریم. کجا را باید به روز کنیم. ضرورت برنامه ها باید تولید فکر و برنامه باشد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون با بیان اینکه چرا باید هنوز درگیر این باشیم که بازی استقلال و سپاهان در تاریخ 9 فروردین برگزار شود یا خیر عنوان کرد: این مسائل حتی در فوتبال آماتور به چشم نمی آید. باشگاه ها هم باید برنامه چند سال آینده خود را داشته باشند. کلی از انرژی های خود را بابت مسائل روزمره از دست می دهیم.هر تصمیمی بر منطق و به نفع فوتبال باشد وحی منزل نیست. شاید در چند سال آینده زیر ساخت ها تغییر کند.

من فکر می کنم این ایراد جدی است که هنوز با نگاه 11 سال پیش فوتبال را پیش می بریم. حتی ایراداتی که وارد است به شیوه انتخاب مدیران است. کنترل و کیفیت لیگ. برای به روز شدن باید ارزیابی داشته باشیم و تنها راهش تولید فکر است. چه ایراد دارد که بازنگری داشته باشیم. ما ایده های جدید داریم. ما نیازمند کنترل کیفیت لیگ هستیم. ما باید سیستمی داشته باشیم که اگر در جایی به مشکل خوردیم به ما پیغام بدهد که مشکل داریم. نمونه آن در 11 سال گذشته لژیونر خوب نداشتیم. دغدغه ما برنامه  است. در دل برنامه باید خیلی مسائل را دید.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.