نگاهی به داوران برخاسته از کشورهای نه چندان فوتبالی

داوران مطرح فوتبال آن هایی هستند که اغلب در تورنمنت های حساس جهانی سوت می زنند و لزوما خاص یک سرزمین فوتبالی و مطرح در زمینه این رشته نیستند.
شنبه، 10 فروردين 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به داوران برخاسته از کشورهای نه چندان فوتبالی
داوران مطرح فوتبال آن هایی هستند که اغلب در تورنمنت های حساس جهانی سوت می زنند و لزوما خاص یک سرزمین فوتبالی و مطرح در زمینه این رشته نیستند.
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران داوران نیز مانند بازیکنان فوتبال گاهی آنقدر سرشناس می شوند که در سطح بین المللی از آنها استفاده می شود در کنار داوران مطرح و سرشناس اهل کشورهای صاحب فوتبال برخی داوران نیز وجود دارند که کشورهایشان در فوتبال حرفه ای ضعیف هستند ولی آنها با استعدادهای خاص خودشان قدم در قضاوت در تورنمت های حساس و مهم جانی گذاشته اند.

از جمله چنین داورانی می توان به سعید کمیل از کویت، شمس المائدین از سنگاپور، علی بوسیم از امارات، کوفی کوجیا از بنین، سعید بلقوله از مراکش، کارلوس باترس از گواتمالا و ساندریل از  مجارستان اشاره کرد.

سعید کمیل از کویت تا به حال 3 باری در جام جهانی 2002 را سوت زده است وی هم چنین در جام کنفدراسیون آسیا نیز قضاوت کرده است وی در مسابقات جام ملت های آسیا نیز قضاوت کرده است.

شمس المائدین سنگاپوری نیز در جام جانی 2006 دو بازی مرحله گروهی را سوت زد وی در جام ملت های آسیا نیز مسابقات مختلفی را سوت زد جام کنفدارسیون آسیا نیز از دیگر فعالیت های وی می باشد.

کوفی کوجیا اهل بنین نیز در 2 جام جهانی در دو جام کنفدراسیون سوت زده است و 6 دیدار جام ملت های آسیا را نیز سوت زده است.

ساندرپل مجارستانی نیز دیدار نهایی جام جهانی 1994 را قضاوت کند او بین سال های 1994 تا 1997 از سوی فدراسیون جهانی آمار و ارقام به عنوان برترین داور جهان شناخته شد.

سعید بلقوله از مراکش نیز در جام جهانی 1998 قضاوت کرد.

کارلوس با ترس از گواتمالا نیز در 28 سالگی در فهرست داوران فیفا قرار گرفت و 6 سال بعد در جام جهانی قضاوت کرد همچنین در جام جهانی 2010 نیز سوت زد.

علی بوسیم اماراتی نیز در جام جهانی 1994، 1998 و 2002 سوت زده است.

وی در جام کنفدراسیون ها نیز عملکرد خوبی داشت جام کنفدراسیون های 1995 و 2001 یکی از صحنه های قضاوت وی بود.

در رقابت های جام ملت های آفریقا در سال های 1994، 1996، 2000، 2004 نیز شاهد رقابت های وی بوده ایم.

این ها تنها نمونه هایی از داورانی هستند که از کشورهای نه چندان فوتبالی پیشرفت هایی کرده اند و قضاوت در مسابقات حساس و مهم بین المللی را تجربه کرده اند.

این نشان می دهد که در هر پست و رشته ای استعدادهای برتر صرف نظر از بسترهای موجود می توانند به جایگاه مطلوب خود دست پیدا کنند.
/110/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.