حامد حدادی در صدر لیست برترین سنترهای آسیا

در مجموعه گزارشهای سایت آسیا بسکت برای بررسی برترینهای پنج پست آسیا، حامد حدادی از ایران به عنوان یکی از برترین سنترهای این قاره و نفر اول این لیست معرفی شد.
چهارشنبه، 14 فروردين 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حامد حدادی در صدر لیست برترین سنترهای آسیا
در مجموعه گزارشهای سایت آسیا بسکت برای بررسی برترینهای پنج پست آسیا، حامد حدادی از ایران به عنوان یکی از برترین سنترهای این قاره و نفر اول این لیست معرفی شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه گزارشهای مربوط به برترینهای پنج پست بسکتبال در آسیا، برترینهای پست سنتر بررسی شدند و حامد حدادی، جولیان خزوع، ژیان لیان، لی سونگ جون و جی آر ساکوراگی در لیست پنج نفر برتر این پست در آسیا قرار گرفتند.

حامد حدادی، ایران -28 سال

آمار جام ملتهای 2011: 15/4 امتیاز، 11/4 ریباند، 3/6 پاس گل، 2/9 بلاک شات و 68/5 درصد امتیاز منطقه ای.

نقاط قوت: حدادی بازی چند جانبه ای در پست پایین انجام می دهد. در دفاع زیر حلقه ترسناک است، همیشه احتمال دبل-دبل وی در بازی وجود دارد و قدرت زیادی در بلاک شات دارد.

نقاط ضعف: بازیکن ایرانی سانز مستعد ترن اور (از دست دادن توپ) است و در سال 2011 میانگین 3/2 ترن اور در بازیهای ملی داشت. وی در پرتابهای پنالتی قابل اعتماد نیست و در تیم ملی گاهی مالکیت توپ را بیش از اندازه در اختیار می گیرد که باعث کند شدن حمله تیمی می شود.

 جولیان خزوع، لبنان -27 سال

این بازیکن در جام ملتهای 2011 حضور نداشت.

نقاط قوت: خزوع شباهت زیادی به هم وطنش اندرو بوگوت دارد و در پست پایین بسیار قدرتمند عمل می کند. خطر دبل-دبل این بازیکن هم در بازیها زیاد است و در دفاع زیر حلقه عالی کار می کند.

نقاط ضعف: عادت بد اصلی خزوع علاقه اش به شوتهای بیرونی است در حالی که تعداد زیادی از این شوتها را به گل تبدیل نمی کند. (در این فصل 18 درصد شوت موفق داشته است.) وی در پرتابهای پنالتی هم آمار بدی دارد و با میانگین 3 خطا در هر بازی مستعد بالا رفتن تعداد خطاها نیز هست.

خزوع تا به حال  برای تیم ملی لبنان بازی نکرده و شاید فیبا اجازه پوشیدن پیراهن لبنان را با توجه به چند بار بازی برای تیم ملی استرالیا در بازیهای دوستانه، به این بازیکن ندهد. با این وجود احتمال حضور بازیکن استرالیایی- لبنانی در بازیهای فیلیپین منتفی نیست.

 یی ژیان لیان، چین -26 سال

آمار المپیک 2012: 14/8 امتیاز، 10/2 ریباند و 2/2 بلاک شات

نقاط قوت: یی شاید کاملترین سنتر آسیا از نظر بازی باشد. این بازیکن بازی پست چند جانبه ای دارد و در تمام نقاط زمین خطرناک به نظر می رسد ضمن اینکه در دفاع قدرتمند عمل کرده و به خوبی طول زمین را می دود. ژیان لیان از جهات زیادی می تواند در بازی غالب باشد.

نقاط ضعف: ضعف یی زمانی که "دبل تیم" می شود خود را نشان می دهد و همان تاثیری که حدادی در تیم ملی ایران دارد را یی نیز در تیم چین با مالکیت توپ دارد. زمانی که این بازیکن توپ را در منطقه پایین می گیرد سایر هم تیمی ها باید به تماشای وی بپردازند.

 لی سونگ جون، کره جنوبی -35 ساله

آمار مسابقات مقدماتی المپیک 2012: 18 امتیاز و 4/5 ریباند در هر بازی

نقاط قوت: لی بهترین سنتر کره و حتی بهتر از کیم جو سونگ و هاسونگ جین است. تنها دلیلی که این بازیکن در جام ملتهای 2011 برای کره بازی نکرد تبعه بودن وی و حضور تای جونگ دیگر بازیکن تبعه کره در ترکیب این تیم بود. لی با وجود سن زیاد فیزیک خوبی داشته و دوندگی زیادی در زمین دارد. مهمترین کار وی گلزنی در محوطه داخلی است و این کار را هم به خوبی انجام می دهد. لی راباید به عنوان "سانی تاس" با سرعت بیشتر و فیزیک قوی تر در نظر گرفت.

نقاط ضعف: سنتر کره هم مالکیت توپ را بیش از حد در اختیار می گیرد و اقدام به پرتابهای داخل منطقه ای زیادی دارد البته با میانگین پرتابهای موفق متغییر. این بازیکن درصد پرتاب موفق بالایی در لیگ کره دارد اما در مسابقات مقدماتی المپیک آمار زیر 40 درصد داشت.  لی درصد خطاهای بالایی در لیگ کره و تیم ملی دارد و مانند کره ای های دیگر علاقه زیادی به شوت از راه دور با درصد پایین زیر 29 نشان می دهد.

 جی آر ساکوراگی، ژاپن -27 سال

آمار کاپ آسیا 2012: 12/6 امتیاز، هشت ریباند و 3/6 پاس گل

نقاط قوت: کار اصلی ساکوراگی در ژاپن اضافه کردن به قدرت تیم در کنار دو قلوهای تاکوچی بود. با این هدف ساکوراگی (جی آر هندرسون) بهترین گزینه برای این تیم به حساب می آید و تا زمانی که بار یک تیم روی شانه های این بازیکن نباشد، فوق العاده به نظر می رسد. جی- آر شوتهای از راه دور خوبی دارد. دید فوق العاده ای در زمین داشته و هیچوقت تنها به فکر شوتهای خود نیست، ضمن اینکه پنالتی های قابل اطمینانی با میانگین 71 تا 74 درصد دارد.

نقاط ضعف:‌ مهمترین نقطه ضعف وی تعداد بالای ترن اور است. ساکوراگی نزدیک به چهار توپ از دست رفته در هر بازی کاپ آسیا داشت و این ضعفی است که حریفان می توانند از آن استفاده کنند. سنتر ژاپن با وجود سایز خود، برتری دفاعی در زمین ندارد و با توجه به سن، چابکی گذشته در وی دیده نمی شود ضمن اینکه قدرت زیادی هم در زمینه بلاک شات ندارد.
/110/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.