سرمربی جدید ساندرلند کیست؟

از تمجید موسولینی تا سلام فاشیستی‌

پائولو دی کانیو به تازگی هدایت ساندرلند را به عهده گرفته ولی پیشینه سیاسی تاریکی دارد.
شنبه، 17 فروردين 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از تمجید موسولینی تا سلام فاشیستی‌

پائولو دی کانیو به تازگی هدایت ساندرلند را به عهده گرفته ولی پیشینه سیاسی تاریکی دارد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، پائولو دی کانیو که پیش از این هدایت باشگاه سوییندن تاون در انگلیس را به عهده داشت، به تازگی با سران ساندرلند به توافق رسید تا جانشین مارتین اونیل اخراج شده شود.

دی کانیو در فصل نخست با سوییندن به عنوان قهرمانی دسته دوم انلگیس رسید و در فصل جاری نیز با این تیم در رده ششم قرار داشت و یکی از نامزدهای صعود به دسته بالاتر به شمار می‌رفت.

این باشگاه به دلیل مشکل‌های مالی مجبور شد چند بازیکن خوب و محبوب خود را به فروش برساند. دی کانیو به این کار اعتراض و اعلام کرد فروش بازیکنان با نظر او نبوده است. در کانیو پس از آن استعفایش را به سران باشگاه تحویل داد و سوییندن را ترک کرد.

با اخراج مارتین اونیل به دلیل کسب نتیجه‌های ضعیف، سران ساندرلند به سراغ دی کانیو رفته و او را به ورزشگاه لایت آوردند. از زمانی که او به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد، بسیاری از رسانه‌ها پیشینه سیاسی او را مورد انتقاد قرار دادند.

در سال‌های دور، پائولو دی کانیو به تمجید از شخصیت و سیاست‌های «بنیتو موسولینی»، دیکتاتور پیشین ایتالیا پرداخته بود. او همچنین در دوران بازی خود در لاتزیو پس از گلزنی در یک دیدار، به شیوه فاشیست‌ها سلام داده بود. این 2 رخداد بسیاری را به انتقاد از شخصیت او واداشته است.

او پس از سلام فاشیستی در لاتزیو، از حضور در ترکیب تیم محروم و جریمه سنگینی را هم پرداخت کرد. اخیرا بازیکن جوان آ.ا.ک آتن نیز این کار را انجام داد که موجب شد تا پایان عمر از فعالیت در زمینه فوتبال محروم شود.

دی کانیو 44 ساله که متولد رم است،‌ محصول آکادمی باشگاه لاتزیو بوده و در طول دوران فوتبال خود در 10 باشگاه مختلف بازی کرده است. او پیشینه بازی در تیم‌هایی مانند یوونتوس، ناپولی، میلان، سلتیک و وستهام را در کارنامه دارد. در دوران حضور در مستطیل سبز، بیش از 500 بار به میدان رفته و نزدیک به 130 گل وارد دروازه حریفان کرده ولی هیچ گاه در تیم ملی ایتالیا به میدان نرفته است.

دی کانیو پس از انتقادهای فراوانی که در مورد دیدگاه‌های سیاسی از وی شد، در مقام دفاع از خود برآمد. «من دیکتاتور نیستم. به هیچ وجه. وقتی به باشگاه جدیدی وارد می‌شوید، باید به صحبت با بازیکنان تیم بپردازید تا نظر آنها را بدانید. باید خودتان را با شرایط آشنا کرده تا بدانید به کجا پا گذاشته‌اید.»

وی در ادامه گفت: به هیچ وجه یک فرد سیاسی نیستم که بخواهم در مورد سیاست و مسایلی که حول آن می‌چرخد نظر بدهم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که نه نژاد پرست هستم و نه از ایدئولوژی فاشیست‌ها حمایت می‌کنم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.