19 روز تا جام جهانی 2014 برزیل

اروگوئه؛ فوتبالی مبتنی بر سرعت، قدرت و تکنیک / این تیم می‌تواند صعود کند؟!

تیم ملی فوتبال اروگوئه که از تیم‌های باسابقه در جام جهانی است که سابقه دو دوره قهرمانی در جام جهانی را دارد و با این پشتوانه به جام جهانی 2014 می‌آید تا از اعتبار فوتبال کشورش دفاع کند.
شنبه، 3 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اروگوئه؛ فوتبالی مبتنی بر سرعت، قدرت و تکنیک / این تیم می‌تواند صعود کند؟!

تیم ملی فوتبال اروگوئه که از تیم‌های باسابقه در جام جهانی است که سابقه دو دوره قهرمانی در جام جهانی را دارد و با این پشتوانه به جام جهانی 2014 می‌آید تا از اعتبار فوتبال کشورش دفاع کند.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال اروگوئه یکی از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی 2014 برزیل است که امروز از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
* اروگوئه
 
اروگوئه کشور کوچکی واقع در جنوب شرقی آمریکای جنوبی است و پایتخت این کشور مونته‌ویدئو است. اروگوئه نزدیک به 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد که در حدود 2 میلیون نفر آن در پایتخت این کشور زندگی می‌کنند. زبان رسمی اروگوئه اسپانیایی و واحد پول این کشور تزو است. حدود 58 درصد مردم اروگوئه مسیحی هستند و 41 درصد باقیمانده پیرو هیچ دینی نیستند. اروگوئه به عنوان سکولارترین کشور آمریکای جنوبی شناخته می‌شوند. حدود 86 درصد مردم این کشور سفیدپوست هستند اروگوئه تا سال 1811 مستعمره اسپانیا بود اما در سال 1828 این کشور به استقلال رسید. اروگوئه در زمره یکی از پیشرفته‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای آمریکای لاتین قرار دارد.

* تاریخ اروگوئه
 
اروگوئه نخستین بار در قرن 17 میلادی توسط پرتغالی‌ها کشف شد و شهر کولونیا در سال 1680 میلادی ساخته شد. اسپانیا در اوایل سده 18 شهر مونته‌ویدئو را تأسیس کردند. اروگوئه مراحل پیشرفت را در ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ابتدای قرن 20 آغاز کرد اما مشکلات درونی این کشور باعث شد پیشرفت در این کشور با وقفه‌ای طولانی انجام شود.
 
* جغرافیای اروگوئه
 
اروگوئه مسافتی در حدود 177 هزار کیلومتر دارد و نزدیک به 3.5 میلیون نفر جمعیت در این کشور زندگی می‌کنند. این کشور از سمت شمال با برزیل، از غرب با رودخانه اروگوئه، از جنوب غربی با دهانه رودخانه ریودلاپلاتا و از سمت دیگر با آرژانتین همجوار است. این کشور دومین کشور کوچک در آمریکای جنوبی است و فقط از سورینام بزرگتر است.

* سیاست اروگوئه
 
امور سیاسی در این کشور در چارچوب نظام ریاست جمهوری دموکراسی جایگزین است که رئیس جمهور هم نفر اول دولت و هم نفر اول کشور است و رئیس سیستم چند جزئی تقسیمات کشوری به شمار می‌رود. قوه مجریه توسط دولت اداره می‌شود. رقابت اصلی سیاسی در اروگوئه بین 3 حزب فرنته‌آپلیو، حزب سنتی راست‌گرای کلورادو و ناسیونال است.
 
* اقتصاد اروگوئه
 
کشاورزی، دامداری و ماهیگیری مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در این کشور به حساب می‌آید و اقتصاد اروگوئه اساساً بر پایه کشاورزی و دامداری استوار است. برنج، گندم، جو، ذرت، تخمه آفتابگردان، سویا، حبوبات، سبزیجات، دانه‌های روغنی و انواع میوه از فرآورده‌های کشاورزی هستند. در سال‌های اخیر اروگوئه بیشتر انرژی خود را صرف توسعه کارهای تجاری - فناوری کرده و تبدیل به یکی از صادرکنندگان نرم‌افزار در آمریکای لاتین شده است.
 
* مردم اروگوئه
 
بیش از 85 درصد از مردم این کشور از نژاد اروپایی سفید می‌باشند که اصلیت‌های ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی، انگلیسی، پرتغالی، ایرلندی و  ارمنی دارند. اغلب مردم اروگوئه به دین کلیسای کاتولیک اعتقاد دارند و افراد زیادی بدون ایمان و دین می‌باشند. درصد باسوادی در اروگوئه بیش از 99 درصد است و به علت زاد و ولد اندک، امید به زندگی بالا و درصد نسبتاً زیاد مهاجرت بیشتر جمعیت اروگوئه را میانسالان تشکیل می‌دهند.
 
* فوتبال اروگوئه
 
محبوب‌ترین ورزش در این کشور فوتبال است و افتخارات زیادی هم در این رشته به دست آمده است. این کشور در سال‌های 1930 و 1950 قهرمان جام جهانی فوتبال شده و مدال طلای المپیک 1924 و 1928  را هم به دست آورده است. از معروف‌ترین فوتبالیست‌های اروگوئه می‌توانیم به رکوبا، داسیلوا، فورلاند، سوآرز و کاوانی اشاره کرد. تیم ملی اروگوئه در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی موفق شد پس از 40 سال باز هم به جمع 4 تیم برتر جام جهانی راه پیدا کند. نخستین بازی ملی این کشور در سال 1902 میلادی در مقابل آرژانتین بود که باخت 6 بر صفر در این دیدار سنگین‌ترین باخت اروگوئه‌ها به حساب می‌آمد اما پیروزی 9 بر صفر مقابل بولیوی در سال 1927 بهترین پیروزی تاریخ این کشور محسوب می‌شود.
 
* نظر کارشناس
 
بیژن طاهری/ فوتبال آمریکای جنوبی فوتبالی مبتنی بر سرعت، قدرت و تکنیک است و من اعتقاد دارم که فوتبال در آمریکای جنوبی سرتر از فوتبال اروپاست چرا که بازیکنان این منطقه فوتبال را فیزیکی و باانگیزه دنبال می‌کنند با این همه من اعتقاد دارم که اروگوئه در گروه آسانی قرار ندارد اما می‌تواند به همراه ایتالیا یکی از تیم‌های صعود کننده به دور بعد جام جهانی باشد چرا که فوتبال انگلیس معمولاً قابل پیش‌بینی نیست و گاهی انتظارات را برآورده نمی‌کند. به هر حال فوتبال یک مجموعه است و باید بگویم که اروگوئه‌‌ای‌ها فوتبال پیشرفته و خوبی دارند و می‌توانند یکی از تیم‌های خوب جام جهانی 2014 برزیل باشند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.