سخنان مهم آیت‌الله العظمی جوادی آملی در اجلاسیه استادان حوزه علمیه قم :

دشمن با اتاق فکر خود در کمین است | در فضای مجازی هر اتفاقی روی می دهد

آیت‌الله العظمی جوادی آملی با بیان این‌که همه ما علاقه‌مند به کشور و نظام هستیم، گفت : امروز اگر بیگانگان دست از پا خطا کنند نخستین کسانی که به میدان می‌آیند روحانیت هستند.
جمعه، 9 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دشمن با اتاق فکر خود در کمین است | در فضای مجازی هر اتفاقی روی می دهد

 ویرایش عکس دی ماه 98

آیت‌الله العظمی جوادی آملی با بیان این‌که همه ما علاقه‌مند به کشور و نظام هستیم، گفت : امروز اگر بیگانگان دست از پا خطا کنند نخستین کسانی که به میدان می‌آیند روحانیت هستند.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی در شانزدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و درس خارج حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این‌که بین ما و جهان در زمینه علم مشترکاتی وجود دارد، گفت: توجه به علم، تعلیم و تربیت در همه ملت‌ها مشاهده می‌شود.
 
وی ادامه داد: مسأله عمده ما با جهان این است که معلوم چه باشد؛ ارزش عالم به علم است و این معلوم است که به علم شرف می‌دهد و او را گرامی می‌دارد.
 
مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که انسانی دشمنی به نام مرگ دارد،‌ ابراز کرد: این انسان است که مرگ را می‌میراند نه این‌که مرگ انسان را بمیراند؛ ما در درگیری با مرگ ذائق می‌شویم و او مذوق می‌شود.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به مرگ فرا طبیعی، گفت: یک مرگی است که انسان مسلط بر او است و انبیا آمدند که این نکته را به ما یاد بدهند «موتوا قبل ان تموتوا».
 
آیت‌الله العظمی جوادی آملی ادامه داد: اگر انسان از طبیعت مرد، زنده می‌شود و باقی می‌ماند؛ بقیة‌الله از القاب توقیتی حضرت ولی عصر نیست ایشان در قله بقیة الله است اما عالمان راستین دین نیز بقة الله هستند.
 
وی با بیان این‌که عالمان باقی هستند، اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است آنچه صبغه الهی دارد ماندنی است و آنچه زمینی است رفتنی است.
 
مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: علم عندالارض ماندنی نیست، در قیامت از انسان درباره علم سؤال نمی‌شود بلکه از او درباره توحد،‌ نبوت، ولایت و امامت سؤال می‌شود.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه افزود: عالمان دینی الی الابد باقی هستند چون ما عندالله را فراهم کرده‌اند؛ چیزی که حق است و با ساختار نظام هماهنگ است آن نیز حق است.
 
آیت‌الله العظمی جوادی آملی با تأکید بر این‌که ما علم غیر دینی نداریم،‌ گفت: اگر در حوزه زحمت بکشد و ببیند امام صادق(ع) در مدت عمر چه کرد می‌شود علم دینی و آن استاد دانشگاه که تلاش کرد تا ببیند خدا چه گفته نیز می‌شود علم دینی.
 
وی با بیان این‌که هرجا اختلاف و نزاع به وجود آمد، الهی نیست، افزود: کار الهی کار هماهنگی است و اختلافی در آن وجود ندارد؛ وقتی کاری الهی نباشد نخواهد ماند.
 
مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: ما می‌خواهیم بقیة الله شویم یعنی فیض ماندنی خدا باشیم آنی که امام بقیة الله است، امام عصر(عج) است.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که ما زمانی می‌توانیم در دل‌های مردم نوفذ داشته باشیم که نظام ارباب و رعیتی در بین ما نباشد، گفت:‌ این نظام گاهی بخش مادی دارد و نظامی که قرآن آنرا بیان کرده این است که کسی خواهد فکر خود را ارباب دیگران بداند.
 
آیت‌الله العظمی جوادی آملی ادامه داد: ما می‌خواهیم نظام ارباب و رعیتی از بین برود و عالم ربانی تربیت شود؛ این‌که بگوییم نظم این است و باید اجرا شود نسخ شده است و آنچه نظرش حاکم است، وحی است.
 
وی با بیان این که حوزه باید جا پای انبیا بگذارد،‌ اظهار داشت:‌ ملائکه فراش حوزه‌های علمیه هستند و طالبان علم روی بال فرشته‌ها می‌نشینند و درس می‌خوانند؛ فرشته‌ها همان پرواز پیامبر(ص) را به ما می‌آموزند.
 
مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به این‌که برخی از پروازها به طمع طعمه و تالاب پیما است، گفت:‌ خداوند می‌فرماید ما انبیا را فرستادیم که شما پر در آورده و پرواز کنید و از جهت پرواز کنید نه در جهت؛ به دنبال مرید بازی و وجوهات و این غلط کاری‌ها که روحانیت را به جایی درآورد که دیگری درباره او صف آرایی کند، نباید بود.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که از استعدادی که به انسان داده شده در روز قیامت سؤال می‌شود، ابراز کرد:‌ اساتید نباید خود را ارزان بفروشند و سبک تلقی نکنند اگر چنین شد حوزه دارای وزن می‌شود.
 
آیت‌الله العظمی جوادی آملی در ادامه با بیان این‌که همه ما علاقه‌مند به کشور و نظام هستیم، اظهار کرد: در میان اصناف بیشترین شهدا از روحانیت هستند و امروز نیز اگر بیگانگان دست از پا خطا کنند نخستین کسانی که به میدان می‌آیند روحانیت هستند.
 
وی با تأکید بر این که امروز روحانیت مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند، گفت: دشمن بواسطه اتاق فکر خود در کمین است؛ امروز در فضای مجازی هر اقدامی روی می‌دهد ما مسؤول هستیم.
 
مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به این‌که ما باید بدانیم وقتی تحریم می‌کنند چه اثری دارد، ابراز کرد: ما باید اقتصاد مقاومتی را بفهمیم؛ ملتی که دست و جیبش خالی است هرگز اهل مقاومت نخواهد بود.
 
آیت‌الله العظمی جوادی آملی با بیان این‌که کسانی که دستشان خالی است به دنبال تملق می‌روند و هر چیزی را امضا می‌کنند، گفت: کسی که دست و جیبش خالی است ستون فقراتش شکسته و چنین کسی نمی‌تواند مقاومت کند.
 
وی با تأکید بر این‌که قرآن و عترت است که این نظام و ملت را نگاه داشته است، افزود: امروز حوزه‌های علمیه یک سر و گردن از مراکز علمی دیگر بالاتر هستند چون معلوم شان بلندتر است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.