هفته پنجم لیگ جهانی والیبال 2014

ایران - ایتالیا؛ میزبانی شیرهای پارس از دومین تیم پرافتخار در جهنم آزادی!

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی هفته پنجم خود در رقابت‌های لیگ جهانی 2014 میزبان ایتالیا خواهد بود.
چهارشنبه، 28 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایران - ایتالیا؛ میزبانی شیرهای پارس از دومین تیم پرافتخار در جهنم آزادی!

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی هفته پنجم خود در رقابت‌های لیگ جهانی 2014 میزبان ایتالیا خواهد بود.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از هفته پنجم لیگ جهانی 2014 ساعت 18:30 جمعه در سالن 12 هزار نفری آزادی میزبان ایتالیا است. دیدار دوم این ۲ تیم هم روز یک‌شنبه برگزار می‌‌شود.
 
براساس اعلام فدراسیون ایتالیا، مائورو بروتو سرمربی لاجوردی‌پوشان برای این ۲ مسابقه فیلیپو لانزا، گابریله ماروتی، توماس برتا، لوکا وتوری، میشله بارانوویچ، متئو پیانو، جیلیو سابی، آندره کولاچی، آنتونیو کوارتا، لوئیجی رانداتزو، سیمونه آنزانی و آندره جیوانی را در نظر گرفته است؛ در ترکیب ایتالیا نام بازیکنان شاخصی مثل زایتسف، کوار، تراویکا و بیرارلی و ... به چشم نمی‌خورد و ایتالیایی‌ها با تیم دوم خود به ایران می‌آیند، چراکه صعودشان به مرحله دوم مسابقات قطعی است و نیازی ندارند تا با بازیکنان اصلی خود پا به مسابقات بگذارند.
 
لاجوردی‌پوشان که در دو بازی آخر خود برابر لهستان بازنده میدان بودند به تهران می‌آیند تا ثابت کنند که فرقی بین تیم‌ اول و دوم آنها وجود ندارد و می‌توانند با تیم دوم هم ایران را شکست دهند. شاگردان کواچ در ۲ بازی نخست خود در لیگ جهانی 2014 در خاک ایتالیا به مصاف شاگردان بروتو رفتند و بازی را سه بر صفر به حریف خود واگذار کردند. حالا هم لاجوردی‌پوشان برای اثبات قدرت خود به سالن آزادی می‌آیند، جایی که شاگردان کواچ نشان دادند به هیچ تیمی باج نمی‌دهند. از طرفی این بازی برای ایران یک جدال انتقامی هم محسوب می‌شود چراکه ملی‌پوشان ایران می‌خواهند نتایج بازی‌های اول را جبران کنند و دست خالی لاجوردی‌پوشان را بدرقه کنند.

آتزوری‌ها همواره یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ جهانی بوده‌اند و بی‌وقفه هم در تمامی دوره‌های آن از سال 1990 حضور داشته‌اند؛ ایتالیا از حیث مدال و عنوان، دومین تیم پرافتخار پس از برزیل در لیگ جهانی محسوب می‌شود. دومین تیم پر افتخار پس از برزیل در لیگ جهانی و دارنده 8 عنوان قهرمانی یکی از حریفان سرشناس ایران محسوب می‌شود. بازی‌های ایران و ایتالیا همیشه در سال‌های اخیر دیدنی و حساس بوده و آتزوری‌ها از روزی که ولاسکو، سرمربی اسبق این تیم سرمربی تیم ایران شد، حساسیت بیشتری نسبت به گذشته هم از خود نشان می‌دهند. حالا هم که اسلوبودان کواچ هدایت ایران را برعهده دارد و نکته مثبتش هم داشتن سابقه فعالیت در سری آ ایتالیا است؛ حضور کواچ در لیگ ایتالیا موجب شده تا وی شناخت کاملی از سبک بازی این تیم و تک‌تک بازیکنان ایتالیا داشته باشد.
 
* جدول رده‌بندی گروه اول به شرح زیر است:
 

گروه A:
 
1- ایتالیا 6 پیروزی، 2 شکست، 19 امتیاز
 
2- لهستان 3 پیروزی، 3 شکست، 8 امتیاز
 
3- برزیل 3 پیروزی، 5 شکست، 8 امتیاز
 
4- ایران 2 پیروزی، 4 شکست، 7 امتیاز
 
برای دیدن همه اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.