حساسيت مردم خراسان جنوبی نسبت به احقاق حق موقوفات قابل تقدير است

مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي حساسيت مردم استان نسبت به موقوفات را قابل تقدير توصيف ذکر کرد و افزود : وقف باید در کنار امورات فرهنگی و قرآنی گسترش یابد
پنجشنبه، 29 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حساسيت مردم خراسان جنوبی نسبت به احقاق حق موقوفات قابل تقدير است

مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي حساسيت مردم استان نسبت به موقوفات را قابل تقدير توصيف ذکر کرد و افزود : وقف باید در کنار امورات فرهنگی و قرآنی گسترش یابد
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف وامور خيريه خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین" محمد طاهر گرايلي" مدير كل اوقاف استان گفت : فرهنگ وقف بايد به آحاد مردم شناسانده شود و  روش هاي نوين در امور وقف به مردم نيک انديش ارائه شود تا همگان بنابر مصالح نظام و جامعة پيرامون خود اموال شخصي خودشان را در کار ها و امورات خيرخواهانه جهت دهي کنند.
 
حجت الاسلام گرايلي با اشاره به استفتائات مقام معظم رهبري در باب وقف گفت:زمين هاي وقفي قابل وقف مجدد به عنوان مسجد يا حسينيه وغيره نيستند و واگذاري آنها بطور مجاني براي ساخت مصلي يا يكي از موسسات عمومي مورد نياز مردم براي هيچكس جايز نيست ولي اجاره دادن آنها توسط متولي شرعي براي ساختن مصلي يا مدرسه يا حسينيه در آنها اشكال ندارد و مبلغ اجاره زمين هاي مزبور بايد در جهاتي كه براي وقف معين شده است مصرف شود.
 
وی افزود : اجراي نيت واقف از وظايف اصلي ما مي باشد که بايد بيشتر و بهتر به آن رسيدگي نماييم و نگاه ما برآن است در بحث موقوفات به اين مهم توجه وي‍ژه شود تا بتوانيم نيات واقفين را بطور کامل اجرا نمائيم.
 
مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي  افزود: با توجه به وجود احکام و قوانین موجود در حوزه موقوفات هنوز در بسیاری از مواقع نسبت به موقوفات جفا می شود و حق و حقوق موقوفات احقاق نمی شود.
 
حجت الاسلام گرایلی همچنين حساسيت مردم نسبت به موقوفات را قابل تقدير توصيف كردو تاكيد كرد: اگر احکام شرعی مربوط به موقوفات به مردم بازگو شود و مردم نسبت به این احکام اشنا شوند بسياري از مسائل مبتلي به حل خواهد شد.
 
وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امسال را سال فرهنگ واقتصاد با رویکرد عزم ملی و مدیریت جهادی مطرح کردند و قطعا و یقینا سازمان اوقاف  و بویژه کارشناسان فرهنگی یکی از مخاطبان این اوامر هستند.
 
مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي افزود: در اجرای امورات فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی باید وارد شد همین خط نورانی جهادی بود  که انقلاب را با محوریت و امامت و عنایات ائمه معصومین حفظ کرده است.
 
وی با اشاره به اهمیت وقف در اسلام گفت: وقف یکی از مصادیق والای نیکوکاری، نوع دوستی و دیگر خواهی است که بشر با استفاده از آموزه های انبیاء آن را از دیر باز به وجود آورده و در صحنه حیات اجتماعی به امانت گذاشته است.
 
مدير كل اوقاف و امو خيريه خراسان جنوبي افزود:سنت حسنه وقف یکی از مهمترین مظاهر احسان و نیکوکاری و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور اجتماعی و اقتصادی است که نام نیک را ماندگار می کند.
 
حجت الاسلام گرایلی اظهار کرد:این میراث جاودان، ریشه در سنت نبوی دارد؛ در روایتی از رسول اکرم (س) آمده است: "حبس الاصل و سبل الثمره" یعنی اصل حبس می شود و ثمره جاری می گردد.
 
وی به به سخن حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در رابطه با وقف اشاره کرد و گفت امام می فرمایند: همه کسانی که از خود موقوفاتی بر جای گذاشته اند عموما با انگیزه دینی و آخرتی به این موضوع نگریسته اند و آن را باقیات و صالحات پنداشته، به امید اجر و ثوابی اخروی پای در این عرصه نهاده اند، گرچه مسائل انسانی نیز مورد توجه آنان بوده و بسیاری به همین جهات به آن روی آورده اند لذا این وظیفه ما را در ترویج این سنت حسنه سنگین تر می نماید.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه به سخن مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می فرمایند: باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح حق واقف در مورد موقوفه اش ، سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد ، اکنون عرصه های متعددی در وقف وجود دارد که از جمله آنها ، پزشکی ، علم و آموزش ، تحقیقات و پژوهش ، علوم جدید، محیط زیست و ترویج دین به شکل های مدرن است. پس مبلغین بعنوان پرچمداران ترویج وقف دارای مسئولیت بزرگی اند.
 
حجت الاسلام گرایلی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم و مسئولین استان بویژه قشر روحانیت و مبلغین گفت: به حمایت این بزرگان و مردم ولایتمدار و اعتقادی استان این اداره کل رتبه سوم کشور را در اجرای برنامه های سال گذشته کسب نمود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.