همه 70 ميليون جمعيت ما مي توانند واقف باشند

با ابتكار وقف جمعي همه مردم مي توانند واقف باشند.
پنجشنبه، 29 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه 70 ميليون جمعيت ما مي توانند واقف باشند

با ابتكار وقف جمعي همه مردم مي توانند واقف باشند.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، با ابتكار وقف جمعي همه مردم مي توانند واقف باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمين محمد رضايي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فارس با اشاره به جايگاه وقف در جامعه گفت: وقف سنت حسنه اي است كه در مكتب ما بسيار به آن توجه شده است و بزرگان و پيشوايان ما همواره به اين امر مهم تاكيد داشتند. وقف مي تواند نيازهاي جامعه را در ابعاد گوناكون از جمله فرهنگي و اقتصادي برطرف كند و صدقات جاريه و باقيات صالحات براي واقفين باشد.
 
حجت الاسلام رضايي با تاكيد بر اهميت تبليغ و ترويج وقف در جامعه اظهار داشت: لازم است همه علما، ائمه جماعات و كساني كه اهل منبر و محراب هستند به اين اصل بسيار مهم بپردازند و با بيان احاديث و روايات، ارزش هاي والاي سنت حسنه وقف در دين و مكتب و فرهنگمان را به اطلاع همه مردم برسانند.
 
وي افزود: وقتي واژه وقف را به كار مي بريم اين انديشه تداعي مي شود كه حتما بايد سرمايه اي بزرگ باشد كه آن را وقف كرد. وقف جمعي به عنوان يك پديده و ابتكار است و اين اقدام سازمان اوقاف و امور خيريه كار بسيار جالبي است كه مردم بدانند كه نياز نيست حتما سرمايه اي بزرگ براي وقف داشت.
 
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فارس با ابراز خرسندي از اختصاص وقف جمعي به ساخت بيمارستان سرطان گفت: ضرورت است اين اتفاق بيفتد و هر كسي هر چقدر كه وسع و توانش است در اين امر خداپسندانه سهيم شود. مسلم است با برنامه ريزي خوب اوقاف و تعيين قيمت مناسب اوراق وقف جمعي همه 70 ميليون جمعيت ما مي توانند واقف باشند.
 
وي با اشاره به اعتقادات مردم مومن كشور افزود: حتما از وقف جمعي در ساخت بيمارستان سرطان استقبال خواهد شد و بخش عمده اي از مشكلات بيماران از اين طريق حل مي شود. مردم ما عاطفي، نوع دوست، اهل انفاق و همكاري و تعاون هستند. حتما در اين حركت جمعي حضور خواهند داشت و اين حركت نتايج سيار خوبي دارد.
 
حجت الاسلام رضايي با اشاره به ظرفيت رسانه اي مساجد تصريح كرد: علماء و روحانيون نقش بسيار مهمي در ترويج و تبليغ وقف جمعي دارند. رسانه ها، اساتيد دانشگاه، دانشجويان، فرهنگيان همه اين پيام را به تك تك افراد جامعه برسانند. در واقع همه بايد دست به دست هم دهيم و اصل موضوع وقف و به ويژه وقف جمعي را براي حل مشكلات جامعه نظير شغل، مسكن و ازدواج رواج دهيم.
 
وي با تاكيد بر تشويق و ترغيب مردم به اين سنت حسنه گفت: لازم است با اطلاع رساني مناسب مردم را در جريان امور قرار دهيم و گزارش روند كار و نتيجه سرمايه گذاري و كمك هاي مردم در اين امر خداپسندانه را نيز به آنها ارائه دهيم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.