قیمت علم به این است که آبروی مان را در راه خدا بدهیم

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت : علم ما آن زمانی قیمت دارد که در راه خدا مصرف شود و اگر در این راه آب دهانی هم به صورت ما انداخته شد، بگذریم و آبرویمان را برای خدا بدهیم.
جمعه، 30 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قیمت علم به این است که آبروی مان را در راه خدا بدهیم

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت : علم ما آن زمانی قیمت دارد که در راه خدا مصرف شود و اگر در این راه آب دهانی هم به صورت ما انداخته شد، بگذریم و آبرویمان را برای خدا بدهیم.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان سازمان اوقاف که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شما مبلغان معارف اهل‌بیت(ع) باید باهمت بلند خود را جزو شفیعان روز قیامت قرار دهید و رسیدن به مرحله شفاعت نیاز به اولیای الهی‌شدن دارد.
 
وی با بیان این‌که اگر کسی خود را دارا و بی‌نیاز ببیند، چیزی به او نخواهند داد، افزود: اگر می‌خواهید شما را بزرگ کنند و عزیز باشید باید افتاده‌حال و متواضع باشید.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: هدایت به دست خداوند است و اگر خدا نخواهد کسی هدایت نمی‌شود همان‌گونه که خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرمود «انک لا تهدی من احبب؛ ای پیامبر، تو نمی‌توانی هر کسی را که دوست داری هدایت کنی».
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیه «قل انی لا املک لنفسی نفعا و لا ضرا»، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که همه چیز دست خداست و ما هیچیم و اگر خداوند لحظه‌ای پرده را کنار بزند همه گناهان و خطاهای ما آشکار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: حضرت امیرمؤمنان(ع) هم با ستاریت خدا بودکه علی شد و الا اگر خداوند عنایت نمی‌کرد حضرت به این مقام نمی رسید.
 
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این مطلب که مبلغان علوم دینی بسیار باید مراقب غرور و منیت باشند، افزود: همواره باید مراقب این احوال باشیم که اگر منبرمان گرفت و حرف‌هایی از زبانمان جاری شد و دیگران را تحت تأثیر قرار داد، مغرور نشویم و سقوط نکنیم.
 
وی با بیان این‌که اگر می‌خواهیم هادی و هدایت‌کننده باشیم باید از خود‌ بودن خارج شویم و همه چیز را به خدا بسپاریم، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمود «عالمی که علم خود را ترک کرده و بدان عمل نکرده است، این فرد هالک و نابود است».
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که مصاحبت با عالم بی‌عمل در جهنم نیز یکی از بدترین عذاب‌ها است، گفت: اصحاب جهنم نیز از مصاحبت با عالم بی‌عمل گریزانند.
 
وی خاطرنشان کرد: بهترین حرف و سخن این است که دلی را به خداوند وصل کند و این اتصال دارای وجاهت و حسنی است که بالاتر از آن وجود ندارد و منظور از سخن نیز نطق زبانی نیست بلکه نطق عملی است.
 
این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امام و دعوت‌کننده باید هم‌تراز با مأموم و یا پایین‌تر از آن باشد تا بتواند جامعه را به درستی هدایت کند، یادآور شد: اگر امام خود را بالاتر از مأموم ببیند، امامتش با مشکل مواجه می شود و مأموم نمی‌تواند به او اقتد کند.
 
وی با اشاره به عزت و آبروی لباس روحانیت در جامعه، ابراز داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، 22 بهمن و تجمعات دیگر به دلیل عزت این عمامه و لباس پیامبر اکرم(ص) است و طلاب و مبلغان امور دینی باید به این مطلب توجه ویژه داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: هدف از منبر نباید این باشد که به جایی و به نانی برسیم بلکه باید خود را جیره‌خوار اهل‌بیت(ع) و به ویژه امام زمان(عج) بدانیم و تبلیغمان فقط و فقط برای رضای خداوند و ائمه(ع) باشد.
 
وی با بیان این که اگر کسی هوای نفس داشته باشد نمی‌تواند خداوند را به خوبی معرفی کند و فقطبه دنبال معرفی کردن خود است، گفت: منبری نباید خود را به حساب بیاورد و خودبین باشد، بلکه باید همواره خدابین باشد و کلامش را برای خدا جاری کند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شرح حال یکی از علمای بزرگ، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) سه توصیه را به یکی از علمای بزرگ انجام داد که نیاز است در تبلیغ مورد توجه قرار گیردع یکی این‌که هر چه دادند بگیرید و تعیین نکنید، دوم آن‌که در میان منبر به دیگران اعتراض نکنید و سوم این‌که در منابر خود خلف وعده نکنید و اگر قولی دادید حتما به آن وفادار باشید.
 
وی تصریح کرد: علم ما این نیست که در مقابل آن پاکتی دریافت کنیم، بلکه علم ما آن زمانی قیمت دارد که در راه خدا مصرف شود و اگر در این راه آب دهانی هم به صورت ما انداخته شد، بگذریم و آبرویمان را برای خدا بدهیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان با بیان این‌که هنر و تبلیغ این است که علم را با حلم بیاموزیم و در مقابل جسارت‌ها و بداخلاقی‌ها از کوره خارج نشویم، بیان داشت: چون ما مبلغان طبیب هستیم و برای مداوای افراد رفته‌ایم پس باید در این راه صبور باشیم و امیدمان به خداوند باشد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.