حجت‌الاسلام عراقی در گفت‌وگویی:

بدحجابی از پیامدهای فاصله‌گرفتن از مساجد است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : فاصله گرفتن خانواده‌ها از مساجد آفات زیادی را به دنبال دارد که بدحجابی و مشکلات عفاف و حجاب در جامعه از مهمترین آنهاست.
يکشنبه، 1 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بدحجابی از پیامدهای فاصله‌گرفتن از مساجد است

 ویرایش عکس دی ماه 98

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فاصله گرفتن خانواده‌ها از مساجد آفات زیادی را به دنبال دارد که بدحجابی و مشکلات عفاف و حجاب در جامعه از مهمترین آنهاست.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی به مناسبت حضور در دهه تکریم مساجد با اشاره به تأثیر ارتباط مداوم میان مسجد و خانواده‌ها به فارس گفت: ارتباط مناسب میان مسجد و خانواده‌ها یکی از عناصر تأثیرگذار بر رشد فرهنگی جامعه محسوب می‌شود و بسیاری از تعاملاتی که در خانواده‌ها انجام می‌شود، با حضور در مسجد و بر اساس مفاهیم اسلامی پایه ریزی می‌شود.
 
وی مسئله بدحجابی را یکی از آفات دور شدن خانواده‌ها از مساجد در دهه‌های اخیر دانست و تصریح کرد: فاصله گرفتن خانواده‌ها از مساجد آفات زیادی را به دنبال دارد که بدحجابی و مشکلات عفاف و حجاب در جامعه از مهمترین آنهاست. همچنین گسترش ماهواره و سست شدن بنیان خانواده‌ها نیز از دیگر آثار فاصله گرفتن آنها از مسجد و مفاهیم اسلامی است. 
 
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به جامعه اسلامی بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: امروز سست شدن بنیان خانواده از طرق مختلف در صدر برنامه‌های دشمنان اسلام قرار دارد با این وجود استحکام خانواده‌ها مانع از دستیابی دشمنان به ویژه صهیونیست‌ها به اهدافشان می‌شود. لذا کودکان و نوجوانان با حضور از سنین پایین در مساجد در برابر تهاجم فرهنگی دشمن واکسینه خواهند شد.
 
وی گفت: حضور کودکان و نوجوانان در مساجد به بسترسازی خانواده‌ها نیاز دارد، یک خانواده اسلامی از سنین کودکی فرزندان خود را به حضور در مساجد و اقامه نماز تشویق می‌کند و این مسئله باعث انس و الفت کودکان و نوجوانان با این مکان مقدس و معنوی می‌شود.
 
محمدی عراقی یادآور شد: دهه تکریم و غبارروبی مساجد، فرصتی برای حضور کودکان و نوجوانان در این مکان معنوی است و مشارکت دادن کودکان و نوجوانان در تکریم و غبارروبی مساجد نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای در ارتباط بیشتر آنها با این مکان مقدس دارد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر نقش نهادهای فرهنگ‌ساز در محوریت مساجد برای انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به نقشی که در جهت‌دهی فرهنگی کشور بر عهده دارند، در حضور جوانان در مساجد تأثیرگذار هستند.
 
وی در پایان به نقش امام جماعت، خادم مسجد و هیئت امنا در حضور مردم در مسجد اشاره کرد و گفت: سه عنصر امام جماعت، خادم مسجد و هیئت امنا تأثیر مستقیمی در حضور پررنگ مردم در مساجد دارند که باید به رفتار و اعمال خود دقت بیشتری داشته باشند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.