آیین تودیع و معارفه سرپرست اوقاف شهرضا برگزار شد

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان طی حکمی حجت الاسلام رضا ابراهیمی را به عنوان سرپرست جدید اوقاف شهرضا منصوب کرد.
پنجشنبه، 5 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیین تودیع و معارفه سرپرست اوقاف شهرضا برگزار شد

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان طی حکمی حجت الاسلام رضا ابراهیمی را به عنوان سرپرست جدید اوقاف شهرضا منصوب کرد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی در آیین تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا اظهار داشت: براساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تربیت یک میلیون حافظ قرآن طی چهار سال را بر عهده گرفت و خوشبختانه اجرای طرحهای آن تاکنون موفقیت آمیز بوده است.
 
وی در ادامه این مطلب افزود: سهمیه استان اصفهان در سالهای ۹۱ و ۹۲ به ترتیب ۱۶ هزار و ۱۸ هزار نفر بوده است که این سهمیه در سال گذشته بیش از ۱۱۰ درصد محقق شده است.
 
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: سهمیه استان اصفهان در سال ۹۳ بالغ بر ۲۱ هزار نفر است که تاکنون ۵ هزار نفر در سامانه طرح ثبت نام شده اند و حدود ۱۰ هزار نفر هم در نوبت ثبت نام قرار دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ثبت ۱۳ هزار و ۵۰۰ موقوفه در سطح استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این تعداد موقوفه ۴۳ هزار رقبه دارد که با توجه به ثبت الکترونیکی اوقاف حتی در صورت امحاء اسناد امکان هیچگونه تعرضی به حدود و یا خدشه به نیات واقفان وجود ندارد.
 
صادقی در ادامه این مطلب عنوان داشت: از مجموع این موقوفات تعداد ۷۱۱ موقوفه در ابعاد و انواع مختلف در شهرستان شهرضا قرار دارد که با توجه به نیات واقفان به مصرف خواهد رسید.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وجود بقاع متبرکه در هر بخش و منطقه نشان از احترام و اهمیتی است که مردم ان منطقه برای اولاد معصومین قائل بوده اند که شهرستان شهرضا در این زمینه نیز از جایگاه قابل ملاحظه ای برخوردار است.
 
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین تعداد بقاع متبرکه موجود در سطح استان را تعداد ۷۱۸ موقوفه ذکر و اظهار کرد: تعداد ۱۷ عدد از ان تعداد بقعه متبرکه نیز در شهرستان شهرضا قرار دارد.
 
سید رضا عقدایی فرماندار شهرضا نیز در آیین تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیره شهرستان شهرضا طی سخنانی به اهمیت و جایگاه والای امامزادگان در محیط زندگی مردم اشاره و عنوان کرد: امامزادگان در دوران قبل و بعد از حیات خود منشآ آثار فراوانی در زندگی مردم بوده اند که از آن جمله می‌توان به ایجاد نهضت‌های شیعی در مناطق مختلف اشاره کرد.
 
وی در ادامه افزود: از جمله مناطقی که این بزرگان در آن بسیار منشآ اثر بوده اند مناطق شمالی ایران از جمله گیلان و طبرستان بوده است که منجر به ظهور نخستین حکومت‌های شیعه نیز شده است.
 
در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تمرکز فعالیتهای فرهنگی در فرماندار شهرضا بقاع متبرکه و امامزادگان شد و تصریح کرد: تآکید بر تمرکز فعالیهای قرآنی در یک محل مناسب نیست و بهتر است از ظرفیت تمامی بقاع متبرکه شهرستان استفاده شود.
 
در این مراسم طی حکمی از سوی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام رضا ابراهیمی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا منصوب شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.