شرفخانی : 1848 محفل انس با قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در کشور برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان در 2100 امامزاده و بقعه متبرکه کشور اجرا می شود،گفت: 1848 محفل بزرگ انس با قرآن کریم در این ماه با حضور 9 قاری مصری و قاریان بین المللی کشورمان در سراسر کشور برگزار می شود.
شنبه، 7 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 شرفخانی : 1848 محفل انس با قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در کشور برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان در 2100 امامزاده و بقعه متبرکه کشور اجرا می شود،گفت: 1848 محفل بزرگ انس با قرآن کریم در این ماه با حضور 9 قاری مصری و قاریان بین المللی کشورمان در سراسر کشور برگزار می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی صبح امروز در نشست خبری طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این سازمان در جهت قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و ارتقای سطح معرفتی و معارفی مردم بویژه جوانان و نوجوانان ، طرح های جامعی را با چشم انداز 20 ساله بر اساس سند چشم انداز 20 ساله نظام طراحی کرده است ، اظهار داشت : این برنامه ها با مطالعات دقیق و براساس مبانی چشم انداز فرهنگی ، قرآنی و در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان طراحی و اجرا می شود.
 
وی با بیان اینکه براساس سرفصل های تهیه شده برای برنامه های فرهنگی در امامزادگان ، اجرا برنامه های مناسبتی در دستور کار قرار گرفته که امسال در فصل تابستان دو ویژه برنامه «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» اجرایی خواهدشد، افزود : طرح ضیافت الهی با هدف تقویت باورها ، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی و قرآنی در جامعه بویژه پیرامون امامزادگان برگزار می شود که امید است با اجرای این برنامه ها ، فضای انس با قرآن و سطح پاسخ گویی به مسائل دینی و شرعی مردم در امامزادگان ارتقا یابد.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح اجرای امینانه نیات واقفان است ، افزود : برخی از موقوفات با نیت اطعام روزه داران ، برنامه های قرآنی ، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) ، برنامه های شب قدر و ... وقف شده اند که برای اجرای این نیات طرح «ضیافت الهی» را در 2100 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار خواهیم کرد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سرفصل های اصلی طرح «ضیافت الهی» افزود : حضور روحانیون در امامزادگان از سرفصل های این طرح است که در این زمینه چهار هزار مبلغ از حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه استان ها در این طرح مشارکت خواهند کرد که سخنرانی ، گفتمان های دینی ، پاسخ گویی به سوالات شرعی و حضور در خیمه های معرفت را مدیریت خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: خیمه های معرفت امسال در 326 امامزاده با بخش هایی نظیر ؛ بخش کودک و نوجوان ، مشاوره تربیت فرزندان ، مشاوره خانواده ، تبلیغ چند رسانه ای ، ایستگاه همه واقف باشیم و پاسخ به سوالات شرعی برپا خواهد شد.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اعلام اینکه در 1200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با حضور مفسران و خطبا ، جلسه تفسیر قرآن برگزار خواهد شد، گفت : بصورت ویژه امسال در طرح «ضیافت الهی» ، تفسیر سوره حجرات پیش بینی شده است که دارای موضوعات سبک زندگی دینی است و برای این موضوع کتابی نیز چاپ شده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : گفتمان های دینی و حلقه های معرفت برنامه دیگری است که در قالب این طرح در امامزادگان برگزار خواهد شد که جلسه پرسش و پاسخ با حضور روحانیون و کارشناسان است.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی ویژه ای در قالب این طرح در امامزادگان اجرا خواهد شد ، تصریح کرد : در 1723 بقعه متبرکه امسال ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم اجرا خواهد شد و در برخی امامزادگان شاخص این مراسم بصورت استانی و بعضا ملی پخش زنده خواهد شد.
 
حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن در سال های اخیر با استقبال مردم مواجه شده است و امسال بنا داریم قبل از شروع تلاوت ها پیام آیاتی که قرائت خواهد شد را بصورت کوتاه به مردم ارائه کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال 1848 محفل انس با قرآن کریم در قالب طرح «ضیافت الهی» در کشور برگزار می شود، گفت : حدود 500 محفل آن با حضور 9 قاری مدعو مصری برگزار خواهد شد و مابقی توسط قاریان بین المللی کشورمان اجرا می شود و در تمام این محافل برنامه مفاهیم قرآنی نیز خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه بزرگترین محفل انس با قرآن کریم امسال در شب 23 ماه رمضان در امامزادگان برپا می شود ، تصریح کرد : در این محفل سه سوره قرآن ؛ عنکبوت ، روم و دخان که تلاوت آنه در شب 23 ماه رمضان توصیه و تاکید شده است بصورت ترتیل خوانی قرائت خواهد شد.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه 1550 نمایشگاه ضیافت الهی در امامزادگان برپا می شود ، افزود : این نمایشگاه ها بصورت سلسله مباحث نمایشگاهی در قالب 25 تابلو گرافیکی با موضوع آیات سبک زندگی اسلامی برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه مناجات خوانی در امامزادگان بر حسب دستور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزادگان بصورت جدی دنبال خواهد شد ، افزود: در 400 امامزاده امسال این طرح را در قالب تلاوت دعای ابوحمزه ثمالی ، دعای افتتاح و مناجات خوانی تا سحر اجرا می شود.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه شب قدر امسال در دو هزار امامزاده برگزار می شود ، افزود : برنامه شب قدر امامزادگان امسال در برخی استان ها از شبکه های مختلف ملی و استانی پخش زنده خواهد شد و جلسه پرسش و پاسخ و برگزاری محفل انس هم از برنامه های این شب هاست.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه طرح سراسری مودت با هدف جلب مشارکت مردم در عمران و آبادانی بقاع متبرکه در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود ، افزود : این طرح با حضور خیران ، واقفان و علاقه مندان در جهت بازسازی ، توسعه ، عمران و آبادانی امامزادگان برگزار می شود که دستور العمل آن به استان ها ابلاغ شده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال در 992 امامزاده کشور ، نماز عید فطر برگزار می شود ، گفت : برنامه های جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) ، گرامیداشت روز قدس و راهپیمایی در این روز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.
 
وی با اشاره به کتاب های تالیف شده در این طرح تصریح کرد : کتاب «تجلی وحی و عترت در سبک زندگی اسلامی» و «سوژه سخن» تالیف حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری به عنوان ره توشه مبلغان و کتاب تفسیر حجرات نیز تهیه شده است و همچنین 4 نرم افزار آندرویدی در فضای مجازی برای استفاده عموم مردم نیز آماده شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.