منابع اوقاف باید به سمت اقتصاد پویا هدایت شود

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متوسط دارایی های وقفی در کشور پنج درصد است گفت : باید سعی کنیم منابع اوقاف را به سمت اقتصادی پویا حرکت دهیم.
پنجشنبه، 12 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
منابع اوقاف باید به سمت اقتصاد پویا هدایت شود

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متوسط دارایی های وقفی در کشور پنج درصد است گفت : باید سعی کنیم منابع اوقاف را به سمت اقتصادی پویا حرکت دهیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، "محمدرضا پورابراهیمی" در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: آنچه در فرهنگ وقف بر اقتصاد کشور در سال های گذشته شاهد آن بوده ایم نبود استفاده بهینه از دارایی های وقفی در اقتصاد کشور بوده است.
 
وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در موقوفات کرمان بیان کرد: با توجه به ظرفیت های استان لزوم توجه بخش خصوصی به سرمایه گذاری موقوفات باید نقش پررنگ تری به خود بگیرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان هم در این دیدار گفت: اوقاف استان در هشت سال گذشته قدم های بزرگی را در احیا، حفظ، توسعه و عمران اراضی موقوفات برداشته است.
 
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده افزود: عمده فعالیت های سرمایه گذاری موقوفات در بخش کشاورزی اراضی وقفی است و در حال حاضر بیش از یکهزار و 300 هکتار از باغ های پسته در استان توسط بنیاد عمران و توسعه موقوفات اداره می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر در منطقه تعداد هفت حلقه چاه برای آبیاری در این اراضی حفر شده است.
 
وی تصریح کرد: بخش اعظم موقوفات استان به دلیل مشاعی بودن و درآمد کم، توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری ندارد.
 
وی ساخت پروژه تالار بزرگ احسان در شهر کرمان را یکی از مهمترین پروژه های سرمایه گذاری اوقاف بیان کرد و گفت: این پروژه به مساحت 9 هزار و 600 متر مربع توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات در حال اجراست که اعتبارات و هزینه های این طرح از محل پذیره موقوفات استان مصرف می شود.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده همچنین از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای توسعه عملیات اجرایی آبگرم منطقه سیرچ کرمان خبر داد و افزود: برای تکمیل این طرح اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال نیاز است که با توجه به اهمیت این موضوع نیاز به همکاری سایر دستگاه ها و ورود بخش خصوص در مشارکت این طرح می باشد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.