تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از اهداف سازمان اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت : تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه است.
دوشنبه، 23 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از اهداف سازمان اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت : تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام  والمسلمین علی باقری  اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف و به تبع آن ادارات کل تابعه در استان‌ها تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و استفاده از ظرفیت فرهنگی آنها است.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اینکه بقاع به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اضافه کرد: در راستای عملیاتی کردن این شعار چه در عرصه کشوری و چه در عرصه استانی اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: به منظور تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی بقاع جلسات متعددی به منظور اجرای متعدد در بقاع برگزار شده است.
 
این مسئول با بیان اینکه در این جلسات برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اجرای برنامه‌های متنوع صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر نیز تعدادی از این برنامه‌ها در حال اجراست.
 
باقری با اشاره به اجرای بیش از 35 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه استان طی سال است، اظهار داشت: این برنامه‌ها به صورت مناسبتی و مستمر در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان اجرا می‌شود.
 
وی با برشمردن طرح‌های نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، آرامش بهاری و بصیرت عاشورایی که در بقاع متبرکه اجرایی می‌شوند، بیان کرد: این طرح‌ها از عمده برنامه‌های اجرایی اوقاف است که در مناسبت‌های مختلف اجرا و با استقبال مردمی مواجه شده‌اند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه گزارشی از برنامه‌های اجرایی این اداره کل در ماه مبارک رمضان نیز ارائه کرد و گفت: امسال 14 عنوان برنامه‌ در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان استان اجرا می‌شوند.
 
این مسئول با بیان اینکه این 14 عنوان برنامه شامل 150 برنامه جزئی است که در بقاع اجرا می‌شوند، تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها برگزاری محافل انس با قرآن در آستان امامزادگان است که امسال این برنامه به تعداد 30 مورد برگزار خواهد شد.
 
باقری همچنین به برگزاری مراسم شب‌های قدر در آستان 12 امامزاده استان زنجان اشاره و اضافه کرد: امسال در جوار چهار بقعه نیز کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجوید برگزار می‌شود.
 
وی برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن و کلاس‌های احکام را از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف استان در جوار قبور امامزادگان عنوان کرد و گفت: همچنین برای تبلیغ و ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف امسال 30 مبلغ به روستاهای مختلف استان اعزام شده‌اند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری خیمه‌های معرفت در جوار چهار بقعه شاخص استان تصریح کرد: هدف از دایر کردن این خیمه‌ها پاسخگویی به شبهات دینی همشهریان و زائران گردشگر است.
 
این مسئول برگزاری مراسم مناجات با خدا را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف استان در آستان امامزادگان اعلام کرد و گفت: اجرای این برنامه‌ها از نخستین روز ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه پیدا خواهد کرد.
 
باقری با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم استان از برنامه‌های اجرایی اوقاف استان تصریح کرد: بر اساس آمار گرفته شده امسال تعداد زائران حضور یافته در بقاع متبرکه استان رشد چشمگیری داشته است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.