ضرورت ترویج حفظ قرآن در جامعه احساس می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر ضرورت ترویج حفظ قرآن در جامعه گفت : طرح ملی حفظ قرآن با جدیت انجام و در جامعه نهادینه شود.
دوشنبه، 23 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ضرورت ترویج حفظ قرآن در جامعه احساس می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر ضرورت ترویج حفظ قرآن در جامعه گفت : طرح ملی حفظ قرآن با جدیت انجام و در جامعه نهادینه شود.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، گفت : قرآن کریم، عامل اصلی هدایتگر و تربیت کننده افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش های اخلاقی و انسانی است و انس با قرآن، راهی برای ارتباط با این کتاب و آشنایی با معارف آن است.
 
وی تصریح کرد : حفظ قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن،طرح ملی حفظ قرآن باید با جدیت انجام شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم، دوره ها و کلاس های طرح ملی حفظ قرآن برگزار می شود، ادامه داد : قرآن کریم به عنوان اساسی ترین منبع شناخت معرفت دین، باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از روش های کسب معارف قرآن کریم، حفظ آیات قرآن است که با توجه به تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن در سطح کشور، این مهم باید با جدیت دنبال شود.
 
وی افزود : از دیدگاه اسلام، قرآن، ارزشمندترین ثروت فرهنگی است و غنای فرهنگی در زندگی از برکات حفظ قرآن کریم است.
 
صادقی خاطرنشان کرد : با توجه به اهمیت کاربردی شدن آموزه‌های قرآن در زندگی، طرح ملی حفظ قرآن باید با جدیت انجام شود.
 
وی از برگزاری محافل قرآنی و جزء خوانی قرآن در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت : با توجه به همزمانی اوقات فراغت و ماه مبارک رمضان و در راستای ترویج و نهادینه کردن علوم قرآنی درجامعه این برنامه های قرآنی برگزار می شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.