تاج : قرار شد لیگ فقط در روزهای فیفا تعطیل شود / ۵۰ روز تعطیلی به خاطر جام ملت‌ها داریم

رئیس سازمان لیگ گفت : قرار است لیگ فقط در روزهای فیفا تعطیل شود و چند پاره نشود.
يکشنبه، 29 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاج : قرار شد لیگ فقط در روزهای فیفا تعطیل شود / ۵۰ روز تعطیلی به خاطر جام ملت‌ها داریم

رئیس سازمان لیگ گفت : قرار است لیگ فقط در روزهای فیفا تعطیل شود و چند پاره نشود.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، مهدی تاج پس از پایان جلسه‌اش با کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی با کی‌روش داشتیم و تجربه دو سه سال اخیر با کی‌روش را طی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که بهترین قانون این است که به جز روزهای فیفا لیگ را تعطیل نکنیم این خواسته سازمان لیگ بود که کی‌روش هم این مسئله را پذیرفت و ما می‌توانیم باشگاه‌ها را توجیه کنیم که فقط لیگ در روزهای فیفا تعطیل است و غیر آن تعطیلی نداشته باشیم تا لیگ چند پاره نشود. کی‌روش هم محبت کرد و این مسئله را قبول کرد زیرا او می‌داند که سازمان لیگ و باشگاه‌ها به تیم ملی کمک کرده‌اند.
 
وی افزود : فصل گذشته وقتی لیگ زود تمام شد همه آثارش را دیدند و ما سه بازی قابل قبول در جام جهانی داشتیم.
 
تاج ادامه داد : امروز به طور مفصل در مورد جوان‌گرایی هم با کی‌روش صحبت کردیم و اینکه میزان دوندگی بازیکنان به 10 کیلومتر رسیده است که کی‌روش گفت ما هم در بازی با آرژانتین 9.8 کیلومتر بیشتر از حریف دویدیم و در بازی با نیجریه هم دوندگی‌مان بیشتر از حریف بود.
 
رئیس سازمان لیگ با اشاره به قانون جدید لیگ گفت: ما فقط 18 بازیکن بالای 23 سال در تیم‌ها خواهیم داشت که اگر سه دروازه‌بان را کم کنیم به 15 بازیکن بالای 23 سال هستند و سایر بازیکنان زیر 23 سال سن دارند به این ترتیب تیم ملی و لیگ 38 تا 40 درصد جوان شده است که البته کی‌روش گفت این مسئله کافی نیست جوانگرایی باید می‌شد و بعد از جام جهانی باید در مسیر توسعه قرار می‌گرفتیم.
 
تاج تصریح کرد : کی‌روش گفت که باید روش‌های مختلف را هم بررسی کنیم مثل برنامه‌ریزی بلندمدت برای باشگاه‌ها و اینکه بازیکنان را خیلی بیشتر آماده کنیم و یا اینکه کیفیت تمرینات درون زمین را هم توسعه بدهیم. برخی مربیان تمرینات خیلی خوبی می‌دهند اما برخی دیگر باید تمرینات‌شان را توسعه بدهند، در مورد سرعت انتقال توپ هم صحبت شد.
 
وی افزود: در این مسئله به این نتیجه رسیدیم که اولویت اول و چارچوب اصلی حمایت از بزرگسالان است و کی‌روش هم پذیرفت که لیگ نباید قطع شود و تصمیمات خوبی را گرفتیم. اینکه دو هفته قبل از جام ملت‌ها لیگ تعطیل شود و البته ما 10 روز بیشتر به ایشان فرصت دادیم و در عوض 10 روز هم بابت یک فیفادی از کی‌روش گرفتیم که این در واقع یک معامله برد برد بود، در آن روز فیفا ما لیگ را ادامه می‌دهیم و در عوض 10 روز زودتر بازیکنان را در اختیار کی‌روش قرار می‌دهیم. با آن فیفادی که گرفتیم دو تکه لیگ را به هم می‌چسبانیم و زمانی خوبی در اختیار داریم در واقع 35 روز لیگ تعطیل می‌شود و خود مسابقات جام ملت‌ها هم که داریم، در واقع لیگ حدود 50 روز تعطیل می‌شود که دقیقاً در میان فصل ما قرار دارد.
 
تاج در مورد اعلام برنامه نیم‌فصل لیگ گفت: ما می‌خواهیم برنامه یک‌ساله بدهیم، برنامه یک‌ساله ما آماده است و قرار شد یک فرد از طرف کی‌روش به همراه بهروان بیایند و فردا برنامه را یک‌بار دیگر مرور کنند و اگر ایرادی نداشته باشد آن را اعلام کنیم، امیدوارم بتوانیم برنامه یک‌ساله را بدهیم زیرا لیگ ما به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.