مشکلات مالی ورزش و دغدغه‌ای به نام اینچئون

کاروان ایران در حالی قرار است گام به بازی‌های آسیایی اینچئون بگذارد که با مانع بزرگی به نام مشکلات مالی مواجه است.
جمعه، 3 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مشکلات مالی ورزش و دغدغه‌ای به نام اینچئون

کاروان ایران در حالی قرار است گام به بازی‌های آسیایی اینچئون بگذارد که با مانع بزرگی به نام مشکلات مالی مواجه است.
 
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، در حالی که 45 روز تا آغاز باز‌ی‌های آسیایی اینچئون مانده و کشورهای مختلف خود را برای حضور در این مسابقات آماده می‌کنند هنوز فدراسیون‌های مختلف ورزشی کشورمان با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند و بودجه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با توجه به بدهکار بودن فدراسیون‌ها از سال‌های گذشته کفاف آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به این دوره از رقابت‌ها را نمی‌دهد. این در حالی است که قزاقستان نزدیک‌ترین رقیب ایران برای کسب عنوان چهارمی بازی‌ها با جذب 17 مربی خارجی و بودجه میلیون دلاری روی کسب 26 مدال طلا برنامه‌ریزی کرده است.
 
اگر چه مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به این نتیجه رسیدند که در مرحله اول تمرکز خود را بر روی اعزام 18 رشته مدال‌آور به اینچئون بگذارند و سپس در صورت امکان برخی رشته‌های دیگر به بازی‌های آسیایی اعزام شوند اما گویا خبری از بودجه مورد نظر نیست. اکنون فدراسیون‌های مختلف ورزشی که اعزامشان به اینچئون قطعی شده با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند.
 
مسئولان کمیته ملی المپیک به صراحت به این موضوع اشاره کرده‌اند که بودجه کمیته ملی المپیک صرف آماده‌سازی تیم‌های ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی شود ولی گویا بدهی چندین ساله فدراسیون‌ها که بخش مهمی از آن مربوط به گذشته است مانع از آن می‌شود که مسئولان فدراسیون‌ها تمرکز خود را روی اعزام به بازی‌های آسیایی بگذارند.
 
این در شرایطی است که مراسم تجلیل از قهرمانان در چند سال اخیر به دلیل مشکلات مالی برگزار نشده و طلب ورزشکاران کشورمان از مسئولان ورزش به میلیاردها تومان می‌رسد که در حال حاضر وزارت ورزش توان پرداخت آن را ندارد.
 
از طرفی هنوز با وجود قول و قرارهای متعدد  بودجه درخواستی کمیته ملی المپیک برای تزریق به فدراسیون‌ها جهت آماده‌سازی ورزشکاران به طور کامل پرداخت نشده و بخشی از هزینه‌ها و بودجه‌های جاری این کمیته برای تسهیل در آماده‌سازی تیم‌های ورزشی محقق نشده است. در این شرایط به نظر می‌رسد مسئولان ورزش کشور چاره‌ای جز اعزام محدود ورزشکاران به بازی‌های آسیایی نداشته و چه بسا ممکن است کل کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون به همان 18 تیم اولیه خلاصه شده و دیگر تیم ورزشی به این جمع اضافه نشود.
 
با این شرایط کاروان ایران کار دشواری برای اعزام تیم‌ها دارد با توجه به تورم و افزایش قیمت دلار برای اعزام همین 18 تیم مشکلات مالی وجود دارد چه برسد به اینکه بخواهد مبالغی از این بودجه را صرف تیم‌هایی کند که شانس کمی برای مدال آوری در اینچئون دارند. همه این اتفاقات کار ورزشکاران ایرانی برای تکرار مقام چهارمی دوره گذشته را سخت می‌کند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.