تنها از 10 درصد ظرفیت های بقاع متبرکه استفاده شده است

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت : ما تاکنون توانستیم از 10 درصد ظرفیت بقاع متبرکه استفاده کنیم و از 90 درصد باقی مانده بهره کافی گرفته نشده است.
جمعه، 14 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تنها از 10 درصد ظرفیت های بقاع متبرکه استفاده شده است

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت : ما تاکنون توانستیم از 10 درصد ظرفیت بقاع متبرکه استفاده کنیم و از 90 درصد باقی مانده بهره کافی گرفته نشده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست شورای اداری اوقاف ایلام، اظهار کرد: امام زادگان و بقاع متبرکه قابلیت ها و ظرفیت های بی شماری داشته و بایستی از این فرصت ها در زمینه های مختلف به بهترین نحو استفاده کرد.
 
وی مهمترین سرمایه سازمان اوقاف را اعتماد مردم عنوان کرد و افزود: این اعتماد به دست نخواهد آمد مگر با عمل و حسن اخلاق کارکنان و مدیران این سازمان و باید اعمال و رفتار آنان، قرآنی و دینی باشد.
 
حجت الاسلام محمدیف افزود: یکی از راه های رسیدن به اهداف و بهترین تبلیغ برای ترویج و گسترش فرهنگ وقف اعمال و رفتار درست و معقول کارکنان اوقاف است که این اعمال و رفتار مردم را به وقف خوش بین و اعتماد عمومی ایجاد می کند.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: خوشبختانه اداره کل اوقاف استان تاکنون اقدامات خوبی در جهت بقاع و ترویج فرهنگ وقف در استان انجام داده اما کافی نیست و این تلاش و همت کارکنان این دستگاه با سایر نهادها و ارگان های فرهنگی و اجرایی را می طلبد.
 
وی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را اولویت اصلی این سازمان عنوان کرد و افزود: ما باید از طریق همکاری سایر نهادها به ویژه رسانه های سمعی و بصری بتوانیم وقف و آثار آن را به خوبی به مردم نشان داده و آنان را از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این سازمان آگاه کنیم.
 
حجت الاسلام محمدی، تصریح کرد: در مقایسه اداره اوقاف استان ایلام با سایر ادارات اوقاف کشور، تعداد موقوفات این استان کم بوده و در این راستا می طلبد مسئولان استانی بیشتر در راستای وقف گروهی ، جمعی و همچنین اوراق وقف در استان گام بردارند.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به اینکه ظرفیت افزایش موقوفات در این استان وجود دارد، اضافه کرد: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مطلوب می توان وقف را گسترش و آن را در جهت توسعه همه جانبه استان سرمایه گذاری کرد.
 
وی افزایش فعالیت های قرآنی و فرهنگی در این استان را مورد تقدیر قرار داد و افزود: ما باید به در زمینه قرآن به جایگاهی برسیم که در بین مردم و خانواده ها زندگی قرآنی و معنوی گسترش یابد.
 
حجت الاسلام محمدی، یادآور شد: اداره اوقاف ظرفیت فوق العاده ای دارد و می تواند در سطح استان موثر باشد و برای اثرگذار بودن باید قدم های سخت و بلندتر برداشته شود.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: با توجه به اینکه این استان در مسیر تردد زوار عتبات عالیات و کاروان های راهیان نور قرار دارد باید این فرصت مغتنم شمرده شود و با برنامه ریزی فوق العاده ای خدمت های مادی و معنوی خوبی را به زائران بقاع متبرکه و امام زادگان استان ارائه کرد.
 
وی بحث نظافت و پاکیزگی بقاع و امام زادگان را اولویت اصلی در اداره این اماکن متبرکه برشمرد و خاطرنشان کرد:در آیات متعدد قرآن کریم قبل از آبادانی بقاع متبرکه بر پاکیزگی و نظافت این اماکن تاکید شده و این مهم باید به خوبی مدنظر هیات امنا، خدام و کارکنان اوقاف باشد.
 
حجت الاسلام محمدی در پایان از مدیر، روسا و کارکنان اداره کل اوقاف استان ایلام خواست تا با روحیه جهادی، انقلابی و عملیاتی در جهت رسیدن به اهداف سازمان و خدمت رسانی در زمینه قرآن ، اهل بیت(ع) و فرهنگ وقف تلاش مضاعف و دوچندانی داشته باشند.
 
گفتنی است، در این نشست مدیرکل و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان، خواسته ها و نیازهای خود را به سمع و نظر رییس سازمان اوقاف و امور خیریه رساندند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.