ایده وقف مشارکتی موجب احیای فرهنگ وقف می شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : ایده وقف های مشارکتی موجب احیای فرهنگ وقف در سطح جامعه شده است.
شنبه، 5 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایده وقف مشارکتی موجب احیای فرهنگ وقف می شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : ایده وقف های مشارکتی موجب احیای فرهنگ وقف در سطح جامعه شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت : وقف يکي از عمده ترين زير ساخت‌هاي اقتصادي جهان اسلام است.
 
وی با بیان اینکه بین وقف و شکوفایی تمدن اسلامی رابطه ای جدی و اساسی وجود دارد ، ادامه داد : ماهیت موقوفات نشانگر فرهنگی بودن وقف در نگرش اسلامی است.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایده وقف های مشارکتی موجب احیاء وقف شده است ، افزود : این موضوع نشان داد که می توان به صورت بهینه از همه چیز بهره برد لذا با سهم اندک افراد سهم مشارکت بالا رفت و امروز شاهد ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری هستیم که اولین قدم در عمل به این مصوبه مجلس و البته اقدام سازمان اوقاف و امورخیریه کشور است.
 
زاکانی با اشاره به نامگذاری روزی به نام تکریم از امامزادگان در تقویم رسمی کشور و اهمیت این مهم ، اظهار کرد : امامزادگان موجب برکت و نعمت برای کشورمان هستند؛ بقاع متبرکه موجود در کشور از جایگاه والایی برخوردارند و با توجه به ظرفیت فرهنگی شان می توانند متن جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق دهند.
 
وی با اشاره به اینکه معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه به مردم با شیوه های جدید تبلیغی می تواند به تبدیل شدن این اماکن به قطب فرهنگی کمک شایانی شود، تصریح کرد : این مهم یک فرصت در جهت جذب و مشارکت مردم درامورخیر نیز محسوب می شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : عمل به نیت واقفان امری الزامی است لذا سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با توجه به جدیت و برنامه ریزی در این جهت باید تلاش بیشتری کند تا به نقطه مطلوب نزدیک تر شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما