وقف باید پشتوانه امور فرهنگی و اسلامی جامعه باشد

مدیرکل اوقاف استان اردبیل با بیان اینکه وقف باید پشتوانه امور فرهنگی و اسلامی جامعه باشد، گفت : چنانچه زوایای پنهان وقف برای عموم مردم روشن و فرهنگ وقف برای آنان تبیین شود زمینه مشارکت بیشتر افراد...
دوشنبه، 7 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف باید پشتوانه امور فرهنگی و اسلامی جامعه باشد

مدیرکل اوقاف استان اردبیل با بیان اینکه وقف باید پشتوانه امور فرهنگی و اسلامی جامعه باشد، گفت : چنانچه زوایای پنهان وقف برای عموم مردم روشن و فرهنگ وقف برای آنان تبیین شود زمینه مشارکت بیشتر افراد...
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، با بیان اینکه وقف یکی از ویژگی‌های برجسته سیره زندگانی امامان معصوم (ع) است، گفت: این بزرگواران در طول زندگانی پر برکت خویش مقدار زیادی از اموال خود را وقف کردند.
 
وی اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه و ارائه آگاهی لازم در مورد دستاوردها و ارزش‌های این سنت حسنه را امری ضروری دانست و افزود: فلسفه تأسیس و ترویج نهاد وقف در اسلام پر کردن خل‍أها و برطرف کردن نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی است.
 
‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه گسترش فرهنگ وقف و موقوفات یکی از خدمات برجسته فرهنگی و اقتصادی به اسلام است، افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه ضرورتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه صورت نمی‌گیرد.
 
قیامی با بیان اینکه یکی از مسائل مورد تأکید اسلامی انفاق بوده که مصداق بارز آن وقف است، افزود: انفاق با نیت الهی و قرآنی نکته‌ای اساسی است که مورد تأکید قرآن و اهل بیت معصومین(ع) قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه خداوند نگاه تعاملی، همراهی و حمایت نسبت به مسئله وقف و انفاق دارد و یک دانه در این راه را هفتصد دانه می‌کند، ادامه داد: انسان نباید نگران باشد و پروردگار متعال هر چیزی را بخواهد مضاعف می‌کند و حضرت حق اگر ببیند نیت انسان خالص است و رنگ و بویی خدایی داشته باشد خدا آن را چند برابر می‌کند.
 
‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تأکید بر این که باید از ظرفیت‌های موجود به ‌درستی استفاده کنیم، گفت: انفاق و وقف ارزش بسیار زیادی داشته و زمینه‌ساز برکاتی والا برای جامعه و سبب رشد انسان است.
 
قیامی با اشاره به اینکه یادآوری امر وقف به اقشار مختلف مردم وظیفه دستگاه‌های مرتبط و رسانه‌های جمعی است، یادآور شد: تا زمانی که آموزه‌های اسلام در جهان گسترش پیدا نکرد اوضاع جوامع بشری هم به همین روال باقی خواهند ماند و بشر هرگز روی آرامش را به خود نخواهد دید.
 
وی با بیان اینکه مال و ثروت ستون فقرات حرکت جامعه است و همه باید مال به دست بیاوریم و این پسندیده است که انسان کار حلال داشته باشد، افزود: بسیار سفارش شده که اموالمان را به گونه‌‏ای ببخشیم که جاودانه و ماندگار شود و بهترین نوع بخشش و باقیات صالحات که ماندگار می‏شود، وقف است.
 
‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان این که متأسفانه بعضی از افراد دستشان به انفاق نمی‏‌رود و فکر می‏‌کنند اموالشان آنها را جاودانه می‏‌کند، افزود: این دسته از افراد دائم تولید ثروت می‏‌کنند اما در نهایت همه دارایی‏‌ها، املاک و اندوخته‏‌هایشان را می‏‌گذارند و می‏‌روند و حتی نامی نیز از آنها باقی نمی‌‏ماند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه آگاهی مردم از تأثیرات دنیوی و اخروی سنت حسنه وقف دلبستگی و گرایش آنان به این سنت نبوی را بیشتر می‌کند، یادآور شد: چنانچه زوایای پنهان وقف برای عموم مردم روشن و فرهنگ وقف برای آنان تبیین شود زمینه مشارک افراد در این سنت نبوی بیشتر می‌شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.