محور برنامه های محرم، اجرای نیت واقفین است

سوگواره بصيرت عاشورايي با همكاري نهادهاي فرهنگي در ايام محرم امسال برگزار مي شود.
دوشنبه، 7 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محور برنامه های محرم، اجرای نیت واقفین است

سوگواره بصيرت عاشورايي با همكاري نهادهاي فرهنگي در ايام محرم امسال برگزار مي شود.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، حجت الاسلام والمسلمين سيد اسماعيل حسيني مقدم، در جلسه شورای فرهنگی اوقاف فارس با اشاره به اهمیت تکریم شعائر اهلبیت(ع) در ماه محرم گفت: توجه به ماه محرم باید، معطوف به مسائل معرفتی باشدو با نگاه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگي،برنامه های متنوع مذهبی جهت اجرا در جوار حرم مطهر امامزادگان طراحی کنیم.
 
وی افزود: عمده نیات واقفین خیراندیش استان فارس به تکریم شعائر اهلبیت و برگزاری مراسم های سوگواری سید و سالار شهیدان، آقا امام حسین(ع)، اختصاص دارد. بنابراین محور برنامه های فرهنگی و مذهبی در این ماه پر برکت اجرای امینانه نیات واقفین است.
 
مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس در اين جلسه،ضمن تاکید بر وحدت رویه و همکاری همه نهاد های فرهنگی و مذهبی در برپایی مراسم های دهه اول محرم گفت: با همکاریسازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیات مذهبی استان، ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم امسال برگزار خواهد شد و ان شاءالله شاهد حرکت دسته جات عزاداری به سمت بقاع متبرکه شهر مقدس شیراز و اجرای مراسم ها در حرم مطهر امامزادگان خواهیم بود.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم ابراز داشت: در شهر مقدس شیراز و استان فارس موقوفات متصرفي و غيرمتصرفي متعددی برای خدمت به سيدالشهداء(ع) وجود دارد، و تعزیه داری، روضه خوانی و اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع)از جمله نياتي است كه در وقف نامه ها ذكر شده است.
 
مدیر کل اوقاف فارس از اجرای نیات واقفین در طرح بزرگ بصیرت عاشورایی خبر داد و افزود: ستاد این طرح وظیفه احصاء مصادیق اجرای نیات مرتبط با محرم را بر عهده خواهد داشت و همه تمهیدات لازم جهت برگزاری مراسم هایدهه اول محرم و دهه آخر صفر، شهادت امام سجاد(ع) و امام حسن(ع) كه از برنامه هاي سوگواره بصیرت عاشورایی است؛ به عمل می آید.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.