رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم :

اخلاق قرآنی از حفظ و قرائت آن مهمتر است

رئیس دانشگاه علوم ومعارف در برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی گفت : اخلاق قرآنی هم از لحاظ حفظ و هم از لحاظ قرائت و ترتیل مهمتر است.
دوشنبه، 7 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اخلاق قرآنی از حفظ و قرائت آن مهمتر است

رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم در برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی گفت : اخلاق قرآنی هم از لحاظ حفظ و هم از لحاظ قرائت و ترتیل مهمتر است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز، آیت الله  احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم قرآن و معارف قرآن کریم کشور در آئین اختتامیه مسابقات پسران و افتتاحیه مسابقات دختران شکوفه های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  در کرج با اشاره به اهمیت قرآن کریم اظهارکرد: قرآن می تواند غذای روح انسان باشد و اگر کسی با قرآن انس نداشته باشد روحش دچار بیماری می شود.
 
وی  با بیان اینکه قرآن کتاب رزق معنوی انسان است ،افزود: هرکس که می خواهد در زندگی موفق باشد باید با قرآن انس داشته باشد و قرآن می تواند باعث موفقیت وی شود.
 
وی با اشاره به اهمیت اخلاق مداری و توجه به قراردادهای اجتماعی افزود: حفظ و قرائت قرآن نیز اهمیت دارد ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیردرعایت فرهنگ و اخلاق قرآنی است.
 
رئیس دانشگاه علوم قرآن و معارف با اشاره به اهتمام شیعیان به قرآن در حوزه تفسیر و ترجمه گفت: شیعیان حدود 1500 تفسیر قرآنی دارند و قرآن بیش از 700 بار به زبان فارسی ترجمه شده است.
 
آیت الله عابدی با اشاره به اهمیت قرآن در کشورهای  اسلامی تصریح کرد: دانشگاه الازهرا دارای 500 هزار دانشجو است که همه این دانشجویان حافظ کل قرآن هستند.
 
وی با اشاره به اینکه احترام به یکدیگر و همچنین احترام به پدر و مادر از دستورات قرآن کریم است افزود:احترام به پدر و مادر نمونه ای از اخلاق قرآنی است .
 
عابدی خاطر نشان کرد: قرآن بهترین مرجع برای رهایی از عرفان های کاذب و خرافه پرستی است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اهتمام شیعیان به قرآن در حوزه تفسیر و ترجمه گفت: شیعیان حدود ۱۵۰۰ تفسیر قرآنی دارند و قرآن بیش از ۷۰۰ بار به زبان فارسی ترجمه شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما