ورود دوربین‌ها از هفته دوازدهم ممنوع!

کفاشیان : نمایندگان صداوسیما گفتند اختیاری از خودشان ندارند / تکلیف میزبانی ایران در هیئت رئیسه AFC مشخص می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت : تکلیف میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا در هیئت رئیسه AFC روشن خواهد شد.
جمعه، 11 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کفاشیان : نمایندگان صداوسیما گفتند اختیاری از خودشان ندارند / تکلیف میزبانی ایران در هیئت رئیسه AFC مشخص می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت : تکلیف میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا در هیئت رئیسه AFC روشن خواهد شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از تسینم، علی کفاشیان که در اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کرده بود امروز در حاشیه مراسم اختتامیه افسران کنترل دوپینگ گفت: کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسات مختلفی داشت که یکی از این جلسات مربوط به تعیین سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای کشورها بود. همچنین قوانین و مقررات و تقویم مسابقات در آسیا تا جام جهانی و جام ملت‌های آسیای دوره آینده مشخص شد.
 
وی افزود: این تقویم و تمام صحبت‌های انجام شده با اکثریت آراء در جلسه دو ساعت و نیمه تصویب و قرار شد نتیجه برای هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا نحوه برگزاری بازی‌های رودرروی تیم‌ها تغییری کرده است، خاطرنشان کرد: فعلا تغییری در این بخش ایجاد نشده بلکه در بخش بازاریابی قرار شد خود باشگاه‌ها کار بازاریابی و بلیت‌فروشی مسابقات را انجام دهند. این موارد به باشگاه‌های میزبان واگذار شد و AFC تنها هزینه ناظر و داوران مسابقه را می‌دهد.
 
کفاشیان درباره سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: سهمیه ایران به همراه کشورهای کره جنوبی، عربستان و ژاپن همان 3+1 باقی ماند و امسال باید بیشترین درجه رشد را داشته باشیم تا بتوانیم نمرات خود را برای دوره بعد بهتر کنیم.
 
وی در مورد اینکه آیا برای میزبانی جام ملت‌های آسیا لابی انجام داده، تصریح کرد: در این زمینه لابی‌های لازم را انجام دادیم ضمن اینکه مدارک کشورها دیده شده و طبق صحبت دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از جام ملت‌های آسیا در استرالیا این پرونده‌ها در اختیار کمیته مسابقات قرار می‌گیرد. خودم در این کمیته حضور دارم البته رئیس این کمیته هم اماراتی است.
 
رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در دی‌ماه این بررسی‌ها انجام خواهد شد و ظرف بهمن تا اسفند سال جاری کمیته مسابقات تصمیم‌گیری می‌کند که پرونده کدام کشورها را به هیئت‌رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند. این بار دیگر مجمع AFC تصمیم‌گیرنده نیست و خود هیئت رئیسه در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.
 
کفاشیان یادآور شد: درست است که علاوه بر سرکال رئیس اماراتی کمیته مسابقات بیشتر اعضای آن هم کشورهای عربی هستند اما ما لابی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا هیئت رئیسه گزارش‌ها و پرونده‌های کشورها را با دقت بررسی کنند و در نهایت تصمیم‌گیری داشته باشند.
 
وی در مورد اینکه آیا در جلسه با هیئت رئیسه صحبتی در مورد حق پخش تلویزیونی مطرح شده پاسخ داد: بله، در این نشست گزارش حق پخش تلویزیونی ارائه شد و در مورد اینکه ما هنوز قرارداد حق پخش امسال را امضا نکرده‌ایم به آنها اعلام کردیم که قرارداد گذشته تمام شده و برای قرارداد جدید در حال مذاکره هستیم که باید بعد از به نتیجه رسیدن آن را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنیم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های تقدس‌نژاد معاون سازمان صدا و سیما تاکید کرد: من هم آن صحبت‌ها را شنیدم. ما 3،4 جلسه با مسئولان وزارت کشور و سازمان صدا و سیما برگزار کردیم و متاسفانه در این جلسات نمایندگان صدا و سیما عنوان کردند که اختیاری ندارند. ما هم بحث‌مان این بود که چرا وقت ما را گرفتند و ادامه دادن این وقت‌کشی به سود فوتبال مانیست. لیگ و باشگاه‌های ما مشکل دارند و اگر قرار باشد این وضعیت ادامه پیدا کند ما هم برخلاف میل خود از ورود دوربین‌ها و پخش مسابقات جلوگیری خواهیم کرد.
 
وی افزود: این تمام صحبت‌های ما بود و اکنون هم اگر ناچار باشیم بعد از هفته دوازدهم همین کار را انجام می‌دهیم.
 
کفاشیان در مورد اینکه نگران دخالت مسئولان بالادستی در این زمینه نیست و آیا امکان امنیتی شدن موضوع وجود دارد، اظهار داشت: نمی‌دانم منظورتان از مسئولان بالادستی چه کسی است. بحث امنیتی نیست و ما با مسئولان وزارت کشور و وزارت ورزش جلسه داشتیم و در حضور آنها این بحث‌ها را انجام دادیم تا مشکل حل شود که متاسفانه تفاهم نشد. البته ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اگر وزیر ورزش در جلسه این هفته هیئت دولت که رئیس صدا و سیما هم در آن حضور داشت شرکت کرده بود می‌توانست در این مورد با ضرغامی صحبت کند، پاسخ داد: نمی‌دانم و زیاد درمورد این مسائل وارد نیستم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال درباره بازی تدارکاتی ایران و فلسطین یادآور شد: در حال حاضر از این موضوع خبر ندارم و باید با کادر فنی صحبت کنم. البته برنامه‌های تیم ملی مشخص است و اردوی پرتغال نخستین اردوی تیم ملی خواهد بود که کادر فنی نفرات مورد نظرش را برای اردو مشخص خواهد کرد.
 
کفاشیان در مورد اینکه اردوی سوم تیم ملی در جزیره کیش است یا آفریقای جنوبی گفت: هر دو گزینه وجود دارد. البته هنوز تصمیمی گرفته نشده و ما آن را جزو برنامه‌های کاری خود قرار دادیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.