18 هزار جلد کتاب وقف کتابخانه حوزه علمیه سید زنجان شد

واقف خیر اندیش زنجانی 18 هزار جلد کتاب به کتابخانه مدرسه علمیه سید زنجان اهدا و وقف این مکان آموزشی و پژوهشی کرد.
سه‌شنبه، 15 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
18 هزار جلد کتاب وقف کتابخانه حوزه علمیه سید زنجان شد

واقف خیر اندیش زنجانی 18 هزار جلد کتاب به کتابخانه مدرسه علمیه سید زنجان اهدا و وقف این مکان آموزشی و پژوهشی کرد.
 
به گزارش راسخون، سید مرتضی بنی هاشم، واقف خیر اندیش که 18 هزار جلد کتاب را وقف مدرسه علمیه سطح عالی سید زنجان کرد، در خصوص این عمل خود اظهار داشت: در این سال که به نام اقتصاد و فرهنگ است، خواستم تا حرکتی فرهنگی کرده باشم از این رو 18 هزار جلد کتاب را وقف کتابخانه مدرسه علمیه سطح عالی سید زنجان کردم.
 
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کتاب های وقفی به حوزه علمیه سید زنجان گفت: این 18 هزار جلد در برگیرنده بیش از 1000 عنوان کتاب است که تمامی زمینه های علمی اعم از فقه، اصول، تاریخ، ادبیات و مباحث دیگر شامل آن می شود.
 
این واقف فرهنگی در ادامه خاطر نشان کرد: بیش از 100 جلد از این کتاب های وقف شده، نسخه خطی هستند که هر کدام دارای قدمت بیش از 500 سال بوده و حدود 200 جلد نیز چاپ سنگی است که همه آنها را در اختیار حوزه علمیه زنجان قرار دادم.
 
بنی هاشم در ادامه به نیت خود برای این وقف فرهنگی بزرگ اشاره و تصریح کرد : هدف بنده از وقف این کتاب ها، این بود که صدقه جاریه و باقیات الصالحاتی باشد برای آخرت، همچنین از آنجایی که خود بنده اهل تألیف و پژوهش هستم، خواستم تا این کتاب ها که اکثریت آنها کتب مرجع هستند، در اختیار فرهنگ دوستان قرار گیرد.
 
وی در ادامه با بیان این که یکی از اهداف بنده از این وقف استفاده اهالی تحقیق و پژوهش از این کتاب هاست، تأکید کرد: درست است که بنده این کتاب ها را وقف مدرسه علمیه سید زنجان کرده ام، ولی یکی از شروطم برای این وقف، دسترسی اهالی تحقیق و پژوهش اعم از طلاب و دانشجویان به این کتاب هاست.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این وقف فرهنگی مورد قبول خداوند قرار گرفته و استفاده ها و بهره های فراوانی از آنها برده شود.گفتنی است، سید مرتضی بنی هاشم تاکنون 30 جلد کتاب در 14 عنوان تألیف کرده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما