مقبره امام زاده ها در کردستان گنجینه های معنوی هستند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت : امام زاده­ ها در کردستان گنجینه­های معنوی هستند
سه‌شنبه، 22 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مقبره امام زاده ها در کردستان گنجینه های معنوی هستند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت : امام زاده­ ها در کردستان گنجینه­ های معنوی هستند
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جلسه ساماندهی ارامگاههای استان کردستان با اشاره به اینکه امامزاده ها در استان کردستان گنجینه های معنوی هستند گفت: در استان فرهنگی کردستان باید به مقوله ی گردشگری مذهبی بیش از بیش توجه شود.
 
حجت السلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: ساماندهی مقابر امام زادگان در استان کردستان همتی مضاعف می طلبد و باید تمامی دستگاههای اجرایی و مردم در این زمینه تلاش کنند.
 
وی بر تشکیل ستاد و موسسه ای برای این مهم تاکید کرد و گفت:عشق و ارادت مردم کردستان به امامزاده ها در این دیار ستودنی است ووجود امامزاده های شاخص  هاجر خاتون ، پیر عمر ، پیرمحمد در سنندج و حمزه عرب در بیجار و باباگورگور در قروه و ارادت مردم به این بزرگواران موید این مطلب است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه با تبریک فرارسیدن عید غدیر گفت:دوستی اهل بیت و امامزادگان و سادات براساس یک حس قلبی در دل مردم کردستان وجود دارد.
 
روحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نیز با بیان اینکه در استان کردستان 108بقعه و ارامگاه متبرکه وجود دارد گفت:در 47 مزار مطهر 54 امامزاده مدفون هستند.
 
روحی با بیان اینکه 50 بقاع متبرکه  استان نیازمند بازسازی و مرمت و تعمیر هستند گفت: بیشترین امامزاده ها ی استان در شهرستانهای قروه ، سنندج و مریوان و بیجار وجود دارد.
 
در این دیدار بر ایجاد موسسه ای برای ساماندهی امامزاد ه های استان تاکید شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما