حجت الاسلام طهماسبی : امامت یک امر الهی است

امام جمعه الوند، امامت را یک امر الهی خواند و گفت : غدیر خم نشان دهنده جایگاه ولایت و امامت در اسلام است.
سه‌شنبه، 22 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حجت الاسلام طهماسبی : امامت یک امر الهی است

امام جمعه الوند، امامت را یک امر الهی خواند و گفت : غدیر خم نشان دهنده جایگاه ولایت و امامت در اسلام است.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرنگار روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت الاسلام احمد طهماسبی، امام جمعه الوند امروز در جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در آستان مقدس امامزاده غریب حسن ارومیه در تبیین جایگاه ولایت اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر با ابلاغ پیام« من کنت مولاه و فهذا علی مولاه» جایگاه رفیع علی (علیه السلام) را نشان داد.
 
وی افزود: پیام غدیر به اندازه ای ارزشمند و مهم است که خداوند آن را تکمیل کننده دین و تمام کننده نعمت برمیشمارد.
 
حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به اعلام امامت امیرمؤمنان (علیه السلام) در این روز، خاطرنشان کرد: امامت یک امر الهی است و بیان آن در اجتماع بزرگ مسلمانان در حج الوداع نشان دهنده جایگاه امامت و ولایت است.
 
امام جمعه الوند در ادامه به اهمیت نماز اشاره کرد و افزود: نماز صراط مستقیم در این دنیا و آخرت است که مؤمنان باید در انجام این فریضه دینی جدیت بیشتری داشته باشند.
 
وی گفت: بحث ولایت در واقع تکمیل کننده نماز و روزه است و امامان در دوران های امامتشان بر ضرورت انجام این دستورات دینی تأکید کرده اند.
 
تجلیل از سادات هیئت امنای امامزادگان وب بقاع متبرکه ارومیه ،همچنین مولودی خوانی، جایر کردن عقد اخوت، قرائت خطبه غدیر و برگزاری مسابقه فرهنگی از برنامه های مراسم جشن عید غدیر در آستان مقدس امامزاده غریب حسن ارومیه بود.
 
گفتنی است، در جوار امامزاده غریب حسن ارومیه نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پایگاه پاسخگویی به شبهات دینی و همچنین ایستگاه صلواتی شربت و شیرینی از سوی اداره اقاف و امور خیریه ارومیه برپا شده بود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.