همزمان با عيد آسماني ولايت علوي :

از اوراق وقف جمعي در شيراز رونمايي شد

همزمان با عيد باشكوه و پرافتخار غدير خم، در مراسمي ويژه با حضور خيران و نيك انديشان از اوراق وقف جمعي در فارس رونمايي و عمليات ساخت بيمارستان تخصصي سرطان جنوب كشور آغاز شد.
سه‌شنبه، 22 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از اوراق وقف جمعي در شيراز رونمايي شد

همزمان با عيد باشكوه و پرافتخار غدير خم، در مراسمي ويژه با حضور خيران و نيك انديشان از اوراق وقف جمعي در فارس رونمايي و عمليات ساخت بيمارستان تخصصي سرطان جنوب كشور آغاز شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، همزمان با عيد باشكوه و پرافتخار غدير خم، در مراسمي ويژه با حضور خيران و نيك انديشان از اوراق وقف جمعي در فارس رونمايي و عمليات ساخت بيمارستان تخصصي سرطان جنوب كشور آغاز شد.
 
این مراسم با حضور مدیران ارشد استان، خیران، واقفان و پزشکان، ساعت 10 صبح روز دوشنبه 21 مهرماه مصادف با 18 ذي الحجه، در محل ساخت بيمارستان تخصصي سرطان جنوب كشور، واقع در مجتمع بوعلی سینا شهر صدرا برگزار شد.
 
حضرت آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان و تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در اين مراسم ضمن عرض تبريك عيد الله اكبر و عيد ولايت اميرالمومنين علي(ع)، با اشاره به آيه 55 سوره مائده گفت: مولاي ما شيعيان در ركوع نمازش به نيازمند كمك كرد و پروردگار عالم اين عمل بزرگ و آسماني را در كتاب قرآن به يادگار گذاشت و مي فرمايد: «اِنّما وَلیّکم الله و رسوله والّذین آمنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکاة و هم راکعون؛ ولیّ شما تنها خدا و رسول او و کسانی که ایمان آورده‌اند؛ همان کسانی که نماز را بر پا می‌دارند و در حال رکوع نماز زکات می‌پردازند، می باشند.» ‎
 
آیت‌الله دستغيب بيان كرد: خدا را شكر مي كنيم كه ما را از متمسكين به امام علي(ع) و اهل بيت(ع) قرار داده است. اما اين تمسك بايد واقعي باشد و در همه لحظات عمر با ايمان و عمل صالح، سلامت دين و سلامت روح را طلب كنيم.
 
وي افزود: در اين روز مبارك همه جمع شديم كه به نام اميرالمومنين علي(ع)، يك كار ارزشمند را براي كمك به بيماران سرطاني آغاز كنيم كه با عنايت خداوند و ابتكار سازمان اوقاف، پايه و اساس آن بر سنت حسنه وقف بنا شده است.
 
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، عيد آسماني غدير را بهترين زمان براي رونمايي اوراق وقف جمعي دانست و با اشاره به عقد اخوت مسلمانان در اين روز بزرگ اظهار داشت: یکی از زیبا‌ترین سنت‌های نبی خدا برادري، همدلي و اتحاد مسلمانان نه در حرف بلکه در عمل بود. برابري و برادري مسلمانان يكي از آرمان هاي دين اسلام است كه در غدير نيز بسيار به آن سفارش شده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس، شركت در وقف جمعي را نمونه بارز برابري، برادري و همدلي شيعيان دانست و افزود: همه مردم نيكوكار و ولايتمدار فارس و ساير نقاط كشور مي توانند حتي با كمترين توانايي مالي، اين اوراق را خريداري كنند و براي خدمت به برادران ديني خود و هم نوعان قدم بردارند.
 
محسن خوارزمي مدير كل بانك ملت استان فارس با ابراز خرسندي از توزيع اوراق وقف جمعي در شعب بانك ملت گفت: 128 شعبه و 56 واحد باجه بانك ملت در سراسر استان فارس براي خدمت رساني به مردم شريف استان در اين امر خير آماده است. اوراق وقف جمعي بانك ملت، در مبالغ يك ميليون تا صد ميليون ريال، جهت كمك به ساخت بيمارستان تخصصي سرطان جنوب كشور تهيه شده است.
 
دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه: این امر نقش موثری در ارتقای سلامت استان فارس خواهد داشت، تصریح کرد: در حال حاضر در مورد بيماري سرطان آمار رو به افزایش است و در شرایط بحرانی هستیم. احداث این بیمارستان با توجه به فعال بودن در حوزه های درمان، آموزش، پیشگیری و تحقیقات، در سلامت مردم فارس تاثیر گذار خواهد بود.
 
دکتر سید علی ملک حسینی رئیس بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به هزینه 5 میلیارد ريالي برای هر تخت بیمار سرطانی، افزود: این بیمارستان با دارا بودن 500 تخت به 250 میلیارد تومان هزینه تنها برای تامین اعتبار تخت ها نیاز دارد. که با عنايت خداوند و با همت و همبستگی و مشارکت جمعی مردم این هزینه تامین مي شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما