نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

پر کردن خلا موقوفات قرآنی یک قیام همگانی و ضروری است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت : برای پر کردن خلا موقوفات قرآنی یک گام همگانی لازم است نه یک اقدام معمولی و عادی، قیام به صورت جدی آن هم باید جمعی باشد.
چهارشنبه، 30 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پر کردن خلا موقوفات قرآنی یک قیام همگانی و ضروری است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت : برای پر کردن خلا موقوفات قرآنی یک گام همگانی لازم است نه یک اقدام معمولی و عادی، قیام به صورت جدی آن هم باید جمعی باشد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی طی سخنانی در نخستین هم اندیشی وقف قرآنی که برگزار شد، اظهار کرد : برای پرکردن خلاء وقف‌های قرآنی یک قیام همگانی لازم است. این قیام می‌تواند با نیت جمعی و برای خدا باشد.
 
وی با اشاره به آیه قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى اضافه کرد: اگر جامعه با توجه به این آیه وارد عرصه شود آثار و برکات فراوانی به وجود خواهد آمد.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به جایگاه وقف های قرآنی در جامعه، تصریح کرد: اقدامات برای قرآن بدون پشتوانه اقتصادی میسر نخواهد شد و این پشتوانه مستمر و بدون منت به دور از فعل و انفعالات سیاسی می تواند یک امر بسیار مهم باشد.
 
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: تنها قرآن می تواند ما را در برابر هجمه های فراوان و گسترده دشمنان محافظت کند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم در جامعه اسلامی متذکر شد: متاسفانه در حال حاضر با پشتوانه مالی بسیار زیاد جهان مسیحیت، کتاب انجیل با کیفیت بسیار زیبا چاپ و در سطح گسترده تبلیغ و توزیع می شود در حالی که برای قرآن این طور نیست.
 
حجت الاسلام محمدی خواستار جا انداختن واقعی فرهنگ وقف در جامعه شد و افزود: این فرهنگ باید حتی در حوزه های علمیه جا انداخته شود، اما متاسفانه این موضوع به خوبی بیان نشده است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد وقف پرداخت و گفت: حضرت امام(ره) 70 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بیان دیدگاه خود در مورد وقف پرداخته و تاکید کردند که موقوفات باید به حالت وقفیت خود باقی بماند.
 
وی خواستار تحلیل و بررسی این رهنمود امام خمینی(ره) در مورد وقف شد و تاکید کرد: استعمار به دنبال ضربه زدن به اسلام و علما است و در طول تاریخ معاصر این موضوع را دنبال کرده است.
 
حجت الاسلام محمدی احیاء فرهنگ وقف را یک ضرورت مهم جامعه دانست و گفت: باید در این مورد برنامه ریزی مدونی انجام شود و از کلی گویی و پرداختن به کلیات خودداری کرد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که باید مردم را با منافع و برکات وقف آشنا کرد که در این باره حوزه‌های علمیه و دانشگاه وظیفه سنگینی دارند، گفت: متاسفانه با این که خیلی‌ها از برکات و عواید وقف بهره‌مند می‌شوند اما حاضر نیستند از برکات وقف بگویند و مبلغ فرهنگ وقف در جامعه باشند. ‬بنابراین باید این فرهنگ مجددا احیاء شود و جامعه قرآنی باید در این خصوص برنامه‌ریزی کند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما