نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

پیام عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم در هر زمان است

نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت : بايد با تبيين پیام‌ واقعی عاشورا و قیام امام حسین (علیه السلام)عظمت قيام كربلا تبيين شود.
يکشنبه، 4 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیام عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم در هر زمان است

نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت : بايد با تبيين پیام‌ واقعی عاشورا و قیام امام حسین (علیه السلام)عظمت قيام كربلا تبيين شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه، حجت‌الاسلام والمسلمين "علی محمدی "در بازدید از قرارگاه سيد‌الشهدا (ع) كه به مناسبت اجرای طرح بصيرت عاشورايی برپا شده است مهمترین رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه را اقامه صحیح عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام عنوان كرد و افزود: بايد با تبيين پیام‌های واقعی عاشورا و امام حسین علیه السلام شكوه و عظمت قيام كربلا تبيين شود.
 
رئيس سازمان اوقاف كشور از امامزادگان به عنوان نعمت‌هايي که از ذریه امام حسین(ع) هستند ياد كرد وبا یادآوری لزوم آمادگي ظاهری وباطنی امامزادگان برای برپايی مجالس عزای سیدالشهدا(ع) در ماه محرم تصریح کرد: مبارزه با ظلم و جور پیام اباعبدالحسین الحسین علیه السلام براي همه دوران‌ها است.
 
وي با اشاره به اينكه يكي از تکالیف شرعی سازمان اوقاف و امور خيريه، اجرای نیت واقفیني است که اموال خود را برای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ‌ وقف کرده اند افزود: ما بايد نیت واقف را در قید زمان و مکان به نحو صحیح اجرا کنیم و از آن نتیجه صحیح بگیریم.
 
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با بيان اينكه مهمترین و بزرگترین نیت موقوفات ما نیت امام حسین علیه السلام است گفت: باید مهمترین اقدام ما در سطح کشور توجه به اين نيت بوده و آثار و بركات آن بروز و ظهور داشته باشد.
 
وي بر ارتقا کمی و کیفی برنامه‌ها در ماه محرم تاكيد كرد و گفت: ما بايد پیام عاشورا و امام حسین علیه السلام را از کنار عواید موقوفات امام حسین علیه السلام به گوش مردم برسانیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين علي محمدي با اشاره به اينكه نيت واقفان حفظ اقامه عزاداري اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده است و این مسئله نشان از عمق محبت به امام حسین علیه السلام است متذکر شد : در دوران رضاخان كه تلاش مي‌شد عزاداري‌ها تعطيل شود مردم فهیم و آگاه ایران در سراسر کشور با وقف اموال خود به اعلام كردند كه از جان و مال خود مي‌گذرند تا در مقابل ظلم بایستند و این یک حرکت سیاسی است که مردم انجام دادند و پیام عاشورا این است که در مقابل ظلم و ظالم در هر زمان بایستید.
 
وي با اشاره به اينكه بايد در مجالس عزاي حسيني سخنان به روز گفته شود تصريح كرد: امام حسین علیه السلام وقتی وارد کربلا شد این جمله را فرمودند کسی سلطان ظالم را ببیند و با او همراهی کند با او در جهنم است و مثل آن است.
 
وي با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) كه فرمودند عاشورا را زنده نگه بدارید گفت: زماني که پرچم امام حسین علیه السلام با شور و شوق برافراشته نگاه داشته شود به مملکت آسیب نخواهد رسید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي با اشاره به اينكه امامزادگان بسياري براي زنده نگه داشته قیام امام حسین علیه السلام به شهادت رسيدند تصريح كرد: فلسفه حضور امامزادگان این است که در جامعه خود این قیام زنده بماند.
 
وي از امامزادگان به عنوان نعمت‌هايي که از ذریه امام حسین علیه السلام هستند ياد كرد و گفت: بايد امامزادگان برای پذیرایی از عزاداران امام حسین علیه السلام آمادگی ظاهری و باطنی كامل داشته و کانون‌های پرفروغ و پرشوری در سراسر کشور باشند.
 
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با اشاره به اينكه اجرای نیت امام حسین علیه السلام یک روح حسینی می‌خواهد گفت: بايد در مجالس عزای حسينی به شعار و شعور توجه شده و معرفت و بصیرت مردم افزايش يابد.
 
وي با اشاره به اينكه اگر ما لبیک یا حسین مي‌گوييم باید بعد از آن لبیک یا خامنه‌ای گفته شود اضافه كرد: ما باید با پرچم امام حسین علیه السلام و با نام امام حسین علیه السلام وقف را مطرح کنیم چون بزرگترین نیت ما در کل کشور نیات مربوط به عزاداری امام حسین علیه السلام است و ما با این پرچم وقف را در جامعه اطلاع رسانی کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی با اشاره به اينكه عاشورا و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام بايد با مسائل روز گره بخورد، اظهار كرد: بايد در مجالس محرم بگوييم امام خمینی (ره) چرا قیام کردند و فلسفه قیام چه بود و امام خمینی(ره) در زماني جانش را وقف کرد که هیچ کس جرات حرف زدن در مقابل طاغوت را نداشت. بايد وقايع محرم فیضه بازگو شده و ياد و نام شهداي انقلاب اسلامی زنده نگه داشته شود.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.