حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

جنبه سياسي مجالس عزاداري امام حسین (علیه السلام) از جنبه هاي ديگر بالاتر است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : جنبه سیاسی مجالس عزاداری امام حسین (علیه السلام) از همه جنبه های دیگر آن بالاتر است زیرا قیام امام حسین (علیه السلام) برای امری سیاسی و اجتماعی بود.
جمعه، 9 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جنبه سياسي مجالس عزاداري امام حسین (علیه السلام) از جنبه هاي ديگر بالاتر است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : جنبه سیاسی مجالس عزاداری امام حسین (علیه السلام) از همه جنبه های دیگر آن بالاتر است زیرا قیام امام حسین (علیه السلام) برای امری سیاسی و اجتماعی بود.
 
به گزارش راسخون به نقل از واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود : یکی از ابعاد زندگی امام حسین (علیه السلام) بعد سیاسی و اجتماعی آن است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: بر خلاف برخی که فکر می کنند باید در مجالس عزاداری حضرت سید الشهدا (علیه السلام) مباحث سیاسی مطرح نشود اما جنبه های سیاسی قیام امام حسین (علیه السلام) از اهمیت بالایی برخوردارست زیرا حضرت سید الشهدا (ع) بر علیه حکومتی فاسق که بدون شایستگی در رأس جامعه مسلمین قرار گرفته بود مبارزه کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه اجر گریه کردن در عزای حضرت سید الشهدا (علیه السلام) فراوان است، گفت: مجالس عزاداری امام حسین (علیه السلام) فقط گریه کردن بر مصیبت اهل بیت (ع) نیست، مسئله قیام در مقابل حکومت جائر است.
 
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام) افزود: عامل اصلی قرار نگرفتن مردم در مقابل حکومت جائر از بین رفتن امر به معروف و نهی از منکر بود و بر این اساس امام حسین (علیه السلام) راهی جز قیام ندیدند و با قرار گرفتن در مقابل حاکمیت ظالم به دنبال اصلاح جامعه بودند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: در چنین شرایطی یزید آنچنان قدرت ظالمانه ای را شکل داده بود که کسی دم برنمی آورد اما امام حسین (ع) یک تنه در مقابل حاکمیت ظالمانه ایستادند.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز در 15 خرداد سال 42 با تأسی بر جد بزرگوارش قیام علیه حاکمیت ظالم را آغاز کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: پس از آغاز نهضت، رژیم طاغوت دستور داد تا در منبرها دیگر مسائل سیاسی و روز مطرح نشود اما امام (ره) در مقابل آن ها ایستاد و حاکمیت طاغوت را درهم پیچید.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به همزمانی روز 13 آبان با عاشورای حسینی (ع) افزود: همانگونه که تاسوعا و عاشورای سال 57 منشأ نابودی طاغوت پهلوی شد امیدواریم با عنایت حضرت سید الشهدا (ع) این عاشورا نیز منشأ نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه برخی اصرار دارند که فرمایشات امام حسین (ع) را بیان کنند اما کاری به کار آمریکا نداشته باشند گفت: برخی با کژفهمی می گویند اسامی شهدا را باید از محافل امام حسین (ع) حذف کرد و مسائل روز را مطرح نکرد در صورتیکه در مراسم عزاداری باید به مسائل روز که مهمترین آن امر به معروف و نهی از منکر است توجه شود.
 
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع)، ساقط کردن حکومت بنی امیه بود و در عصر ما نیز ساقط کردن حاکمیت دولتمردان آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.