نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) باید توام با نفی سیاست های شیطانی انگلیس و آمریکا باشد

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : اگر عزاداری امام حسین (علیه السلام) ضرری به سیاست های آمریکا و انگلیس نرساند، بی فایده است زیرا هدف قیام امام حسین (علیه السلام) مبارزه با ظلم، ظالم و فساد بود.
يکشنبه، 18 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) باید توام با نفی سیاست های شیطانی انگلیس و آمریکا باشد

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : اگر عزاداری امام حسین (علیه السلام) ضرری به سیاست های آمریکا و انگلیس نرساند، بی فایده است زیرا هدف قیام امام حسین (علیه السلام) مبارزه با ظلم، ظالم و فساد بود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست جمع بندی طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و چشم انداز آینده ضمن قدردانی از تلاش تمامی افرادی که در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح ستاد سازمان، استان ها ، شهرستانها و بقاع متبرکه تلاش کردند ، اظهارداشت : پس از ایام ماه مبارک رمضان در نشستی خواستار برنامه ریزی برای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و اجرای امینانه نیات موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) شدیم که با پیگیری های صورت گرفته در ستاد سازمان و استان ها، قرارگان سیدالشهدا (علیه السلام) برای این مهم ایجاد و فعال شد.
 
وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (علیه السلام) گفت : آن حضرت فرموده اند ؛ برای احیا و به پا داشتن احکام دین که توسط حکومت از بین رفته است ، نابودی افراد ناسالم و جاعل حاکم ، ایجاد امنیت برای بندگان و اجرای احکام الهی قیام می کنند و باید در عزاداری ها و برنامه ها این اهداف برای مردم تبیین شود.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه خروجی اجرای نیات موقوفات مرتبط با اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، باید توجه به دین اسلام باشد ،افزود : بزرگترین منکر زمان امام حسین (علیه السلام)، حکومت یزید و بنی امیه بود که به تعبیر امام خمینی (ره)، امپراطور آن زمان بود و امام حسین (علیه السلام) بر علیه این منکر قیام کرد و امروز این منکر ، اوباما ، کامرون ، صهیونیست ها و دولت های فاسد وابسته به آنها هستند.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه همراه با حکومت ظالم نمی توان نماز و قرآن اقامه کرد ، گفت: امام خمینی (ره) در محرم سال 42 ، از وعاظ ، روحانیون و خطبا خواستند در مجالس عزای امام حسین (علیه السلام) اهداف قیام آن حضرت را بیان کنند که این مهم، موجب بیداری مردم شد.
 
وی با بیان اینکه شهید مطهری(ره) گفت ، شمر و یزید زمانه را بشناسید ، تصریح کرد: اگر عزاداری های ما برای امام حسین (علیه السلام) ، آسیب و ضرری به سیاست های آمریکا و انگلیس نرساند ، بی فایده است زیرا هدف قیام امام حسین (علیه السلام) مبارزه با ظالم و فاسد بود.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای به پا داشتن عزای امام حسین (علیه السلام) هستند ، افزود : امامزادگان به عنوان ذریه امام حسین (علیه السلام) و اولاد و احفاد امامان معصوم (علیها السلام) بهترین مکان برای اقامه عزای امام حسین (علیه السلام) هستند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قیام و کار امام حسین (علیه السلام) بی جهت و بی هدف نبود ، تصریح کرد : اقامه عزا برای امام حسین (علیه السلام) نیز باید هدفمند باشد.
 
وی اضافه کرد : قیام عاشورا به لحاظ اشخاص دارای سه رکن اصلی ؛ امام حسین (علیه السلام) ، حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) است، که امسال با اجرای برنامه های لبیک یا حسین (علیه السلام) در روز دوم محرم و رهروان زینبی با شعار لبیک یا زینب(س) در روز دوازدهم محرم ، پرچم عزای دو رکن آن را در امامزادگان برافراشتیم و برای عزای امام سجاد (علیه السلام) نیز برنامه ویژه ای در آینده برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام محمدی ادامه داد: امام سجاد (علیه السلام) در شام و در مجلس جشن شاهانه و ملوکانه یزید ، شجاعانه و با عظمت ، خطبه خواند و همه آنها را رسوا کرد و حضرت زینب (سلام الله علیها) نیز در کوفه با خطبه خود، همه دسیسه ها را خنثی کرد ولی این خطبه ها در میان مردم تبیین نشده است.
 
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد : اقامه عزا و روضه خوانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای امام حسین (علیه السلام) یک الگوست و ایشان همواره در روضه خوانی های خود ابتدا شجاعت ها، دلاوری ها و مردانگی های امام حسین (علیه السلام) و اصحاب را بیان می کنند و سپس به مظلومیت و عزا می پردازند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.